Turbulencie v Dedoles: Firma mení šéfa, Jaroslav Chrapko končí

  • Známa značka mení šéfa
  • Nedávno zatvorili predajne v Česku
Šéf Dedolesu
Ilustračná fotografia Facebook/Ján Chrapko, Dedoles
  • Známa značka mení šéfa
  • Nedávno zatvorili predajne v Česku

Spoločnosť Dedoles už nejakú dobu zažíva vskutku krušné chvíle. Firma najprv zažila prudký rast, no neskôr sa dostala do problémov a veriteľom dlhuje vyše 40 miliónov eur.

Dedoles má nového šéfa

Jej zakladateľ Jaroslav Chrapko sa aktuálne rozhodol k ráznemu kroku. Na pozícii šéfa firmy ho totiž vystrieda manažér Ján Cifra. Chrapko o tom informoval na svojom LinkedIne.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1371532426209909&set=a.151213654908465&type=3

„Dnes (24.10.) prebehla schôdza veriteľov. Na nej som sa ospravedlnil všetkým, že sme sa do tejto situácie dostali. Bol zvolený veriteľský výbor a teda dosiahnutý významný míľnik na ceste k úspešnému zvládnutiu reštrukturalizácie. Zároveň som oznámil dôležitú zmenu, ktorú som sa rozhodol pred časom spraviť. Tou zmenou je, že od 1.10. už nie som CEO Dedoles. Na tento post nastúpil po vzájomnej dohode Jano Cifra,“ napísal Chrapko na sociálnej sieti. 

„Veľmi sa teším, že Jano ponuku prijal. Som presvedčený, že jeho hodnotové nastavenie v kombinácii s jeho skúsenosťami je presne tým, čo Dedoles potrebuje pre budúcu prosperitu,“ uviedol ďalej. PR manažérka spoločnosti Jana Galera Matúšová pre Startitup prezradila, že išlo o plánovanú zmenu.

Detaily svojho odstúpenia Chrapko popisuje na blogu. V ňom píše o tom, že po sérii zlých rozhodnutí, v kombinácii s makroekonomickým vývojom, prišla vážna (nielen) platobná kríza, a kvôli tomu Dedoles prestal fungovať efektívne.

„Táto všeobjímajúca kríza, ktorá v Dedoles tento rok prišla a ktorú som už nevedel svojimi schopnosťami vyriešiť, mi pomohla uvedomiť si všetky slabé miesta môjho spôsobu riadenia,“ opisuje zakladateľ známeho brandu. Uvedomil si vtedy, že firma potrebuje nový vietor. Informuje však, že v spoločnosti ostáva ako člen predstavenstva.

Zatvorili kamenné predajne v Česku

„V súčasnosti má Dedoles päť predajní a 10 pop-up kioskov v deviatich mestách v Českej republike (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Ďalšie pripravujeme v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. Tento rok plánujeme otvoriť najmenej päť predajní,” avizovala pre portál Mediaguru Pavla Halašová, country manažérka spoločnosti Dedoles CZ, ešte vo februári tohto roka.

Český trh tvorí až 30 % tržieb spoločnosti, v Prahe mala dokonca vzniknúť veľkolepá predajňa, avšak realita je v súčasnosti taká, že Dedoles má v Česku zatvoriť všetkých 7 predajní a kioskov, píše web Ecommerce Bridge.

„Na základe externej finančnej analýzy došli naši právnici k záveru, že ak by sme naše predajne a kiosky naďalej prevádzkovali, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali stratu,“ povedal Jaroslav Chrapko pre denník E15, ktorý na situáciu upozornil ako prvý.

„Keďže si ctíme českú legislatívu a prognózy ekonómov na retailovom trhu sú aj do budúcna skôr pesimistické, rozhodli sme sa zatvoriť našich sedem predajní a kioskov v Českej republike, a s tým aj našu českú pobočku, ktorá s uzatváraním tohto kanála stratila svoje opodstatnenie,“ uviedla pre Startitup Jana Galera Matúšová.

„Tento krok je aj súčasťou celkového riadeného ozdravného procesu firmy, na prevádzkovanie eshopu v ČR nemá žiaden dopad. Dedoles je primárne e-commerce značkou, preto sa chceme aj do budúcna sústrediť predovšetkým na rozvoj nášho online predaja vo všetkých 20 krajinách, v ktorých pôsobíme,“ doplnila.

Firma už v lete požiadala o ochranu pred veriteľmi a o umožnenie reštrukturalizácie. Na Slovensku jej súd vyhovel. V Česku je však situácia diametrálne odlišná. Insolvenčné konanie bolo podľa registra zahájené tento týždeň, píše web CzechCrunch.

Súd zároveň vyzval veriteľov firmy, ktorí chcú svoje pohľadávky uplatniť, aby podali prihlášku. Na Slovensku veritelia prihlásili pohľadávky v celkovej hodnote 43,7 milióna eur. Viac sme o tom písali v tomto článku.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Mediaguru, Ecommerce Bridge, E15, CzechCrunch

Najnovšie videá

Trendové videá