Turistika, návšteva rodiny, výlety za umením i zážitkové degustácie

allegr
Unsplash.com

Slováci tento rok plánujú v priemere jeden výlet počas letnej dovolenky – 49 % z nich pôjde do zahraničia, 35 % bude cestovať po Slovensku a 44% strávi letnú dovolenku doma. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v júni tohto roka uskutočnila nákupná platforma Allegro. Z údajov tiež vyplýva, že letná sezóna sa odráža aj v nákupných trendoch. Ženy počas letnej dovolenky najviac nakupujú kozmetiku, letnú obuv a oblečenie, muži na druhej strane preferujú športové vybavenie.

Letná cestovateľská sezóna je v plnom prúde a viac ako 70 % Slovákov plánuje aspoň nejakú dovolenku. Napriek rastúcim cenám ubytovania a leteniek či cestovných lístkov až 57 % z nich nemení svoje dovolenkové zvyklosti, len 16 % Slovákov cestuje do zahraničia viac ako predtým, a 10 % preferuje cestovanie po Slovensku.

Slováci si počas leta obľúbili turistiku, umenie a kultúru či zážitkové degustácie

Z prieskumu spoločnosti Allegro vyplýva, že väčšina Slovákov (72 %) spája svoje plány s návštevou konkrétnej destinácie. Až 40 % cestuje za účelom ochutnávky miestnych jedál a špecialít, pričom niektorí cestujú aj za účelom ochutnávky alkoholu (13 %). Viac ako polovica Slovákov (58 %) má však v obľube aj turistiku, keďže sa vydáva výlety v prírode. Pokiaľ ide o akčnú dovolenku, zďaleka najväčší podiel ľudí (51 %) obľubuje prechádzky a turistiku, pričom 15 % z nich ju chce stráviť na sedle bicykla. Pätina (20 %) opýtaných si spája dovolenku s pobytom pri vode a vodnými športami. Vyše polovica Slovákov (56 %) si obľúbila výlety aj za kultúrou, a to konkrétne návštevami múzeí či kultúrnych pamiatok.

Podľa údajov Allegra sa s letnou cestovateľskou sezónou mení aj charakter nákupov Slovákov. Od júna do septembra prispôsobujú svoje nákupy sezónnym aktivitám, najčastejšie nakupujú kozmetiku (51 %), plavky (44 %) alebo letnú obuv (45 %).

Slováci cez leto siahajú po SPF krémoch, chcú sa chrániť před UV žiarením

Počas leta sú krémy s ochranným faktorom SPF „must“ pre každého bez ohľadu na pohlavie. Keď už ľudia myslia na ochranu pred slnkom, najčastejšie siahajú po prípravkoch na tvár s ochranným faktorom SPF 30 a 50 (44 %) alebo 15-25 (42 %). Až 45 % z nich odôvodňuje absenciu SPF vo svojej každodennej rutine tým, že ho nepotrebuje, zatiaľ čo 32 % tvrdí, že ho nechce používať vôbec.

Prekvapivo, zabúdanie je dôvodom len pre 17 % Slovákov. Na druhej strane motivácia k dostatočnej ochrane sa u nich príliš nelíši – ide predovšetkým o strach z UV žiarenia (90 %), u žien je to aj snaha oddialiť celkové starnutie pokožky (46 %) či vyhnúť sa nežiadúcej hyperpigmentácii (17 %). Využívanie SPF krémov u nás nie je novinka, až 55 % uvádza, že využíva tento typ krému už niekoľko rokov.

Letným nákupom dominuje oblečenie a doplnky, záujem je aj o športové vybavenie

Okrem kozmetiky však Slováci počas letných online nákupov siahajú aj po športovom vybavení. Z prieskumu Allegra vyplýva, že 14 % z nich si počas sezóny kupuje trekingovú obuv, 12 % cyklistické vybavenie a zodpovední cestovatelia investujú aj do turistických sprievodcov či lekárničiek. Nechýba ani spomínaný nákup plaviek (44 %) či slnečných okuliarov (36%) – tie sú obľúbenejšie u žien ako u mužov. Okrem toho chcú byť Slováci zjavne dobre vybavení na pobyt na chate, chalupe alebo v stane, pričom 30 % z nich kupuje repelenty proti kliešťom a komárom.

Najnovšie videá

Trendové videá