Učí sa na fatálnych chybách Tesly. Zoznám sa, toto je supermilionár a „chorvátsky Elon Musk“
- Chorvát Mate Rimac začal elektrické autá vyrábať tesne po tom, ako dostal vodičský preukaz
- Z tínedžera na driftérskych zrazoch to dotiahol až na podnikateľa
- Jeho autá na batérie naháňajú automobilkám strach viac než Tesla
- Chorvát Mate Rimac začal elektrické autá vyrábať tesne po tom, ako dostal vodičský preukaz
- Z tínedžera na driftérskych zrazoch to dotiahol až na podnikateľa
- Jeho autá na batérie naháňajú automobilkám strach viac než Tesla
Keď sa povie elektromobil, pravdepodobne ti okamžite napadne americká automobilka Tesla. Darí sa jej naozaj parádne – ak zabudneme na špecifický čínsky trh, dvojica v podobe Modelu 3 a Modelu Y predstavuje dve celosvetovo najpredávanejšie autá na batérie.
Tesla je k tomu všetkému u investorov obľúbenejšia než Toyota, Volkswagen, Honda, Daimler a ďalší konkurenti dokopy, ako uvádza graf trhovej kapitalizácie (aktuálnej hodnoty akcií vynásobenej počtom tých predaných investorom) podľa visualcapitalist.com.
Nemožno tiež pochybovať, že meno jej CEO Elona Muska pozná takmer každý, kto má internet. S menami ako Akio Toyoda, Herbert Diess či Ola Källenius je to už oveľa horšie. Jasné, riaditeľ pokojne môže skôr pracovať než plniť priestor v médiách, no parádne PR prináša aj okamžitý záujem o každý nový produkt a ďalšie peniaze od bežných retailových investorov, ktorí si len včera nainštalovali tie správne appky.
Existujú aj firmy, ktoré do sveta až tak veľa nekričia, no o budúcnosť majú navždy postarané. Paradoxne, sú to ony, ktorých sa veľkí hráči boja až tak, že bolo jednoduchšie kúpiť v nich nejaký trhový podiel a kontrolovať inovácie, ktoré prinášajú. Tesla si žije svojím životom, kým tu sa rieši skutočný biznis a partnerstvá kľúčové pre budúcnosť automobilovej dopravy.
Chorvátsky sen sa stal skutočnosťou
V ledva 18-tisícovom mestečku Sveta Nedelja, na druhom konci Chorvátska, preč od preľudnených pláží Jadranu, vznikla už v roku 2009 firma Rimac Automobili.
Jej zakladateľ Mate Rimac mal vtedy ledva 18 a vodičský preukaz vo vrecku, keď si (ako poriadny balkánsky tínedžer) kúpil bazárové BMW, ktoré bolo staršie než on sám – aby s ním mohol frajeriť na driftérskych súťažiach, letiskových šprintoch a tuningových zrazoch.
Svoje BMW M3 (E30) sa však rozhodol prerobiť na elektromobil. Áno, ešte predtým, než Tesla začala s výrobou svojho Modelu S.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Rimac je nová európska Tesla, len lepšia. Dôvodov je viacero
- Príbeh exkluzívnej automobilky je ako z filmu
- Mladý chalan si kúpil auto a prerobil si ho na elektrické. Následne sa o neho trh pobil
- Poučil sa na fatálnych chybách Elona Muska a vychytal to, na čom si vizionár vylámal zuby
- Rimac je značka budúcnosti, a to hneď z niekoľkých dôvodov. V článku všetko vysvetľujeme
- Takmer ju však potopila nehoda. Stačilo pár sekúnd a bolo by po svetových plánoch
- Prečítaj si inšpiratívny príbeh mladého muža, ktorému leží automobilový svet pri nohách
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom