Úspešné slovenské značky ti poradia, ako uspieť v biznise, ak si začínajúci podnikateľ
- Lovebrandom nazývame značky, ktoré ľudia jednoducho milujú
- Majú mimoriadne pozitívny ohlas u všetkých, ktorí sa s brandom stretnú, a tí ho následne ospevujú po celom svete
- Na Slovensku ich máme viac než dosť a vieme aj to, čo by začínajúcim podnikateľom poradili
- Lovebrandom nazývame značky, ktoré ľudia jednoducho milujú
- Majú mimoriadne pozitívny ohlas u všetkých, ktorí sa s brandom stretnú, a tí ho následne ospevujú po celom svete
- Na Slovensku ich máme viac než dosť a vieme aj to, čo by začínajúcim podnikateľom poradili
FusakleV čom si myslíte, že tkvie úspech vášho brandu? V čom je jedinečný?
Pri všetkom, čo tvoríme, sa snažíme vychádzať z našich česko-slovenských reálií. To znamená, že sa snažíme robiť veci, ktoré sú našincovi známe, nechceme kopírovať zahraničné trendy, skôr spájať novinky s tým, čo poznáme. Okrem toho si dávame záležať na zákazníckom servise. Zaoberáme sa každým podnetom, ktorý dostaneme a vychádzame každému v ústrety maximálne možne, ako sa len dá. Často to ľudí prekvapí, že aj keď dostaneme negatívny podnet, tak ho hneď riešime a ľudia u nás na to nie sú zvyknutí.
Čo by ste poradili začínajúcim podnikateľom?
V prvom rade robiť niečo, čo máte naozaj radi. Bez tohto predpokladu príde rýchlo kríza a vyhorenie. Druhá dôležitá vec je trpezlivosť. Veľa ľudí čaká, že veci začnú hneď fungovať a všetko pôjde podľa plánu. Ale tak to žiaľ nefunguje. Kým sa veci vytvoria, nastavia, vychytajú chyby, trvá to dlho a veľa ľudí nemá trpezlivosť a zabalí to pri prvých problémoch. Nie menej podstatné je aj robiť veci poctivo. Len potom tomu uveria aj ostatní a budú ochotní daný produkt alebo službu využívať.
Prezradíte, čo pripravujete na rok 2019?
Najväčšou novinkou bude spodné prádlo, na ktorom sa už pracuje. Vyrábané bude na Slovensku a bude aj pre chalanov aj pre baby. Veľmi sa na to tešíme, snažili sme sa to stihnúť do Vianoc, no ešte to nebolo úplne dozreté, preto ešte na tom popracujeme, aby sme vyšli von s niečím, čo bude fakt dobré. A bude to pecka!
Aké je vaše motto v biznise?
Podnikanie s ľudskou tvárou!
Koun
V čom si myslíte, že tkvie úspech vášho brandu? V čom je jedinečný?
Od začiatku založenia KOUNu sme dbali na vysokú kvalitu zmrzliny ako aj doplnkového tovaru. KOUN ako brand bol založený ako rodinný podnik a tým je aj doteraz. Denne tam môžete stretnúť niektorého člena rodiny ako vás obsluhuje alebo niečo upratuje. Práca nás od začiatku baví! Máme veľmi milý personál a snažíme sa vyhovieť každej požiadavke co najlepšie. Spokojnosť zákaznika je na prvom mieste. Našou jedinečnosťou je atmosféra, hneď ako vstúpite. V lete je veľmi rušno a v chladnejšom počasí je zase čas sa zákazníkom venovať aj osobne.
Čo by ste poradili začínajúcim podnikateľom?
Aby sa nebáli prekážok, ktoré postretnú každého podnikateľa a aby išli za svojím snom, akokoľvek crazy môže byť (úsmev).
Prezradíte, čo pripravujete na rok 2019?
Nikdy neprezrádzam plány dopredu, radšej ich uskutočňujem, ale bude to určite sladké (úsmev).
Aké je vaše motto v biznise?
Pre zákazníkov len to najlepšie.
Pet Farm Family (Sušienkovo)
V čom si myslíte, že tkvie úspech vášho brandu? V čom je jedinečný?
Náš úspech nie je v ničom jedinečný, skôr sa držíme našej filozofie, ktorú v Pet Farm Family ctíme a držíme sa jej. Vždy sme vyrábali a vyrábame každý náš produkt s láskou a nadšením, s rešpektom k prírode. Je jedno či ste online firma, alebo máte svoj vlastný obchod, kde vás chodia navštevovať vaši zákazníci osobne. Je dôležité robiť veci zo srdca, tak ako tomu je u nás. Navyše sa zaoberáme neustálou otázkou ekológie a recyklácie, čo sa potom odráža aj pri výbere obalových materiálov na našich produktoch, ale aj pri bežnej spotrebe či už v práci, alebo každého z nás súkromne. Za úspech považujeme to, že našimi produktami dokážeme uzdravovať a reálne pomáhať chlpáčom s problémami, aj vážnejšími. Pretože najmä pri chlpáčoch (mám na mysli obe skupiny aj mačky aj psíkov) sme dokázali pomôcť pri chorobách akými sú napríklad aj Crohnova choroba.
Čo by ste poradili začínajúcim podnikateľom?
Nikdy sa nesnažte robiť veci rovnako ako značka ktorá sa vám páči. To, že sa vydáte cestou, ktorú po niekom zopakujete budú ľudia cítiť, skôr či neskôr. Začiatky sú vždy rovnaké. Určte si svoje ciele a sny, ktoré chcete dosiahnuť, ale cestu po ktorej sa vydáte si nájdite sami a nechoďte po ceste, ktorú si pred vami odmakal niekto iný.
Prezradíte, čo pripravujete na rok 2019?
My toho pripravujeme neúúúrekom. Naozaj je náš zoznam nekonečne dlhý. Nebudeme prezrádzať čo chystáme, ale vedzte, že sa budete všetci chlpáči oblizovať až za uškami, nech už sa vydáte kamkoľvek do divočiny (cestovné chrumkanie – ale viac už neprezradíme).
Aké je vaše motto v biznise?
„AK SME ZMENILI ŽIVOT ASPOŇ JEDNÉMU CHLPÁČOVI K LEPŠIEMU, VŠETKO TO NAŠE ÚSILIE ZA TO STÁLO, BAF!“