Úspešní slovenskí marketéri štartujú novú agentúru. Využívať budú umelú inteligenciu
- Známa kreatívna agentúra 4ME MEDIA rebranduje na imagons
- Pri svojej práci vychádza z dát a využíva aj najnovšie inovácie na automatizáciu, vrátane umelej inteligencie
- Orientovať sa chce najmä na menšie a stredne veľké firmy. Tým prinesie omnichannelové riešenia s minimálnymi nákladmi
- Známa kreatívna agentúra 4ME MEDIA rebranduje na imagons
- Pri svojej práci vychádza z dát a využíva aj najnovšie inovácie na automatizáciu, vrátane umelej inteligencie
- Orientovať sa chce najmä na menšie a stredne veľké firmy. Tým prinesie omnichannelové riešenia s minimálnymi nákladmi
Štefan Schmidt a Miroslav Nagy zakladali kreatívnu agentúru 4ME MEDIA už v roku 2008. A začiatky boli poriadne divoké. Po trinástich rokoch skúseností s vlastnou agentúrou teraz predstavujú odvážny rebranding – 4ME MEDIA sa mení na omnichannel agentúru imagons a rozširuje aj ponúkané služby.
„Ja a Miroslav Nagy sme v roku 2008 pracovali v mediálnom dome, keď sme sa rozhodli, že chceme mať niečo vlastné a klientom pomáhať vlastnou pridanou hodnotou,“ spomína zakladateľ 4ME MEDIA a imagons Štefan Schmidt. „Boli sme ale mladí chalani, išli sme do toho srdcom, bez hlavy, za čo nás hneď potrestala vtedajšia ekonomická kríza.“
Štefan a Miroslav si mohli klientov preniesť z predchádzajúceho zamestnania, ako to častokrát býva bežné. Miesto toho však stavili na poctivé priame oslovovanie. Za deň niekedy obvolali aj 50 firiem.
„Naším prvým klientom bola Prvá bratislavská pekárenská. Pre nich sme pripravili novú firemnú identitu, vydarený web, obalový dizajn a aj podklady pre marketingové kampane.“ Zakladateľov vydarená spolupráca naštartovala a nezastavili ich ani neskoršie horšie skúsenosti. „Ste na Slovensku, čiže nezaplatené faktúry boli úplne bežné. Nepoctiví klienti nás mnohokrát dostali do finančnej núdze,“ spomína na svoje začiatky Štefan.
Nový brand imagons má symbolizovať rokmi overený prístup k marketingu založený na technológiách a tvrdých dátach. Samotný názov imagons vychádza zo slov Imaginative Solutions, teda nápadité riešenia, a to najmä pre menšie a stredne veľké firmy.
Full-service charakter agentúre ostáva, pre klientov dokáže pripraviť všetko – od brandovej stratégie cez nákup médií, grafiky a PPC až po kreatívy do online priestoru. Hlavným pilierom však je takzvaný omnichannel, druh komunikačnej stratégie využívaný najmä veľkými firmami – imagons ho však chce priniesť aj menším firmám za rádovo nižšie náklady.
Omnichannel je marketingová stratégia, kedy reklamné posolstvo cieľovej skupine odovzdáva viacero komunikačných kanálov, ktoré sa navzájom dopĺňajú. Viac kanálov využíva i známejší multichannel, vtedy by však každý kanál dokázal predávať samostatne, zatiaľ čo pri omnichanneli sa šikovne dopĺňajú ako puzzle.
Omnichannel v skratke
Väčšina kampaní je multichannelová – v TV vidíme krátku reklamu na novú minerálku a online narazíme na reklamný banner, ktorý hovorí to isté (reklamné posolstvo je teda nezmenené). Tieto reklamy sa nedopĺňajú, každá hovorí to isté a každá predáva samostatne, bez toho, aby nutne potrebovala tú druhú.
Omnichannelová stratégia však využíva viacero kanálov, z ktorých čerpá ich silné stránky. Okrem TV reklamy na minerálku môže byť súčasťou kampane platený článok v médiách hovoriaci o benefitoch zloženia. Firma navyše môže každý týždeň posielať newslettre zákazníkom, ktorí prejavili záujem o zdravé stravovanie – a napríklad tiež zobrazovať notifikácie každému, kto sa zobrazí blízko ich predajne. Každý „kúsok puzzle“ tak prináša iné výhody do celkovej stratégie a pomáha predávať produkt.
Väčšina prípadových štúdií hovorí o vysokej efektivite omnichannelovej komunikácie – ich autormi sú samotné agentúry, ktoré kampane produkovali a aj spokojnosť klientov nasvedčuje veľkému potenciálu inovatívneho komunikačného prístupu.
Zvyčajne drahé riešenia dokážu pripraviť s primeranými nákladmi
Omnichannelové riešenia sú nielenže náročné (aj preto ich pre drvivú väčšinu klientov zastrešujú špecializované agentúry ako práve imagons), ale tiež nákladné. Podľa Štefana Schmidta sa však omnichannel dá robiť aj pre malú značku na nižšej škále, bez potreby investovania desaťtisícov eur.
„Mnoho omnichannelových kampaní využíva aj neefektívne platformy. Absolútnou prioritou pre redukciu nákladov je tak analýza. Dáta sú odrazovým mostíkom pre akýkoľvek marketing, sú základným kameňom pre každú kampaň,“ vysvetľuje Štefan.
Umelá inteligencia je v marketingu čoraz populárnejšia
Imagons navyše začne kampane pre klientov produkovať s využitím najmodernejších automatizačných technológií. Štefan Schmidt a Miroslav Nagy spomínajú napríklad šikovné umelé inteligencie, ktoré dokážu z obrovských datasetov pripraviť efektívne produktové popisy či výzvy k akcii na rozličné formáty.
Umelá inteligencia a iné automatizačné riešenia dnes v marketingu dokážu byť obrovským pomocníkom, ktorý šetrí čas a na základe veľkých dát robí presnejšie rozhodnutia ako ľudský marketér. Dnes AI zvládne napríklad aj niektoré súčasti direct marketingu s prvkami personalizácie a, samozrejme, aj copywriting, pričom dokáže i odhadnúť vhodný tone-of-voice.
„Nie je to však tak, že počítač za nás spraví všetko, ako si ľudia niekedy myslia,“ usmieva sa zakladateľ imagons Štefan Schmidt. „Každá automatizácia sa totiž robí na mieru a za tým stojí tím ľudí, ktorý ju neustále optimalizuje a monitoruje. Prakticky je to len nový a efektívnejší nástroj na prácu s dátami. Stále tam je človek, ktorý robí tie veľké kreatívne a strategické rozhodnutia.“
Na rebrandingu pracovala full-service agentúra imagons roky a predchádzal mu rozsiahly prieskum trhu realizovaný strategickou spoločnosťou. „Sami by sme si trh zanalyzovať predsa nemohli. Vedieme túto firmu 13 rokov, už sme dávno zaškatuľkovaní,“ smeje sa Štefan.
Práve vďaka získaným dátam dokázali odhaliť nedostatkovú službu na trhu a na trh tak prichádzajú ako inovatívna agentúra s nekonvenčnými multiplatformovými riešeniami orientovanými na malé a stredne veľké firmy.