Úspešný český startup dorazil na Slovensko. Ponúka tričká, na ktorých nie je vidieť pot
- Startup a obchod roka, ktorého ročný obrat už dosiahol milión eur, mieri aj na Slovensko
- Spoločnosť CityZen vzbudzuje dojem modernej firmy, ktorej ekológia nie je ľahostajná
- Startup a obchod roka, ktorého ročný obrat už dosiahol milión eur, mieri aj na Slovensko
- Spoločnosť CityZen vzbudzuje dojem modernej firmy, ktorej ekológia nie je ľahostajná
Recyklovateľné tričká, ktoré odolávajú špine i tekutinám – tie po nich jednoducho stekajú dole. Nie je na nich vidno žiadny fľak ani pot. Zároveň sú priedušné a eliminujú telesný zápach. Tak vyzerajú moderné „smart tričká“ alebo „tričká budúcnosti“, ako sa hovorí o výrobkoch českého startupu a obchodu roka, spoločnosti CityZen.
Tá vymyslela špeciálnu úpravu bavlny a následnú jedinečnú výrobu textílie, ktorú si nechala patentovať. Hoci firma existuje len tri roky, jej ročný obrat už vďaka smart tričkám prekročil hranicu jedného milióna eur a ide expandovať.
Najbližšou zastávkou bude Slovensko, kde CityZen nielenže spúšťa predaj svojich tričiek (e-shop už existuje), ale podľa spoluzakladateľa a riaditeľa startupu Pavla Hrstku sa už časť produkcie šije pod Tatrami.
„Vyvinuli a patentovali sme vlastnú špeciálnu technológiu, vďaka ktorej sme v Českej republike zaznamenali viacero úspechov. Slovenský trh považujeme za rovnako dôležitý ako ten český, a preto sme sa rozhodli viac orientovať aj na predaj na Slovensku,“ oznámil oficiálne Pavel Hrstka.
„Smart technológie sa stali neodmysliteľnou súčasťou našich životov. Denno-denne používame smart telefóny, televízory, máme smart domácnosti. My sme sa rozhodli nadviazať na textilnú tradíciu bývalého Československa výrobou smart tričiek na bežné nosenie,“ približuje pre Startitup svoj nápad.
Okrem tričiek sa už v portfóliu spoločnosti nedávno objavili aj antibakteriálne boxerky, tričká s dlhými rukávmi, smart košele i polokošele.
Práve riaditeľom spomínaná obnova textilnej tradície Československa, len v modernom prevedení, je jednou z vecí, na ktorú CityZen bežne poukazuje. Meno a akéhosi ducha moderného zmýšľania si úspešne vytvára aj v otázkach ekológie.
Nie len, že sú jej tričká 100% recyklovateľné, ale na ekológiu sa snaží myslieť už pri samotnej výrobe. „Technológia z dielne tejto českej firmy šetrí vodu, energiu a podlieha legislatíve EU REACH,“ tvrdí vo svojej správe startup.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti