V srdci Slovenska vznikla reštaurácia, za ktorou cestujú ľudia aj desiatky kilometrov. Unikátna však nie je len v gastronómi
- Počul si už o gastro novinke, ktorá vyrástla v srdci v Slovenska - Banskej Bystrici?
- Ide o reštauráciu, s jednoduchým, no výstižným názvom - Sympl
- Za touto prevádzkou stojí mladý podnikateľ Viliam Pavlovský so svojim tímom šikovných ľudí
- Počul si už o gastro novinke, ktorá vyrástla v srdci v Slovenska - Banskej Bystrici?
- Ide o reštauráciu, s jednoduchým, no výstižným názvom - Sympl
- Za touto prevádzkou stojí mladý podnikateľ Viliam Pavlovský so svojim tímom šikovných ľudí
Svoju púť v gastro priemysle začal pred 10 rokmi v Londýne, kde začínal úplne od podlahy ako pomocná sila v kuchyni. Po roku a pol pôsobenia a zbierania skúsenosti na rôznych pozíciách sa vrátil do rodného mesta, kde v spolupráci s úspešným šéfkuchárom Petrom Kulhánym, spoločne budovali sieť troch reštaurácií.
Po šiestich rokoch sa ich cesty rozišli a v spolupráci s jeho investorom a gastro nadšencom začali budovať vlastnú značku Sympl. Prvá prevádzka foodcourtového charakteru je v meste Lučenec. Druhá reštauračná, obohatená o svoj obchodík s produktami vlastnej remeselnej pekárne a cukrárne, sa práve zrodila po jeden a pol ročnom kreovaní konceptu a stavebnom upravovaní jedinečného miesta.
Viliamovou víziou bolo to, aby Sympl dokázalo uspokojiť požiadavky zákazníkov v akejkoľvek časti dňa a za akýchkoľvek okolností. Ponúkať chcel od chutných a jedinečných raňajok – brunchu, v budúcnosti rýchleho obeda, až po celodenný a la carte s večerným drinkom a výhľadom na krásu historického mesta Banská Bystrica.
Sympl je v skutku komplexným projektom. „Náš priestor začíná obchodíkom, kde si zákazník momentálne 6 dní v týždni dokáže kúpiť produkt z našej remeselnej pekárne – kváskový chlieb a sladké pečivo. V budúcnosti chceme jeho sortiment obohatiť o produkty bežnej spotreby ako sú vajíčka z voľného chovu, mliečne výrobky, káva od lokálneho pražiara, sirupy, víno a taliansky sortiment,“ objasňuje Viliam.
Postupom času bude nová prevádzka Symp otvorená od 7:30 s ponukou raňajkového a brunchového menu, pričom sa počas obeda plynulo mení na a la carte ponuku, ktorú si tu vychutnáš až do neskorých večerných hodín. Súčasťou ponuky sú aj antipasty a rôzdne druhy nárezov, ktoré si ľudia dokážu spoločne vychutnávať pri jednom stole, a tak zdieľať spoločný moment pri jedle a drinkoch.
Podľa Viliamových slov do prevádzky spolu s partnermi investoval dostatok financií na to, aby dokázali spraviť unikátny, ale zároveň ekonomicky zdravý koncept, ktorý je zároveň reálny aj z pohľadu investície. Návratnosť očakávajú od 2 rokov. „Každý biznis je vždy lotéria. My tú našu chceme vyhrať,“ konštatuje Viliam.
V čom je však Sympl naozajstným unikátom na slovenskej gastro scéne? „Naša najväčšia konkurenčná výhoda sú ľudia. Tím, ktorý je nosným kameňom a srdcom našej prevádzky. Pracujeme s množstvom kvalitných ľudí a hlavne s ľudmi, ktorí sa chcú posúvať a napredovať. Sme len na začiatku našej cesty a snažíme sa ponaučiť z každého dňa, aby sme ten nasledujúci boli lepší,“ hovorí zakladateľ prevádzky.
Už pri začiatku kreovania tohto konceptu, bola jeho základnou myšlienkou predovšetkým komplexnosť – nielen z pohľadu produktu a služby, ale aj z pohľadu polohy, priestoru či otváracej doby. Zákaznícia však určite ocenia aj komfortu parkovania, prístupnosť či interiérovú jedinečnosť, ktorá je zjavná už na prvý pohľad.
Podnikať v gastro biznise zväčša nie je prechádzka ružovou záhradou a potvrdzuje to aj Viliam. „Najťažšie na tomto biznise je, že robíme s ľudmi a pre ľudí. Teda na oboch stranách barikády je to o ľudskom faktore a uspokojovaní potrieb. To je náročné ale na druhej strane, keď to funguje, tak je to to najväčšie zadosťučinenie a radosť,“ hovorí.
Jedno z najviac zasiahnutých odvetví pandémiou koronavírusu je bez pochýb gastro priemysel. Zmenám sa samozrejme musela prispôsobiť aj prevádzka Sympl. Jej zakladatelia sa však snažia na vzniknutú situáciu pozerať s nadhľadom a pozitívne, no priznávajú, že v niektorých prípadoch je to naozaj ťažké.
„Nás koronakríza učí pozerať sa na náš biznis z iného pohľadu. Snažíme sa zamerať a vyvíjať take away segment na takej úrovni, aby keď nastane niečo podobné, sme boli pripravení hneď reagovať a ponúknuť produkt a službu v take away forme na diametrálne odlišnej úrovni ako konkurencia,“ objasňuje Viliam.
Projekt Symp už od začiatku zažil niekoľko veľkých skúšok. Otvárať tak veľký projekt v tak neľahkej dobe je vec, ktorá nepoteší žiadneho podnikateľa. Tím Sympl sa však snaží ešte viac sústrediť na prítomnosť, budovať a tvrdo pracovať na veciach, ktoré sa dajú zlepšich už dnes.
Čo sa týka plánov do budúcnosti, tím Sympl má v nich jasno. „Naším prioritným plánom je momentálne zastabilizovať a rozbehnúť našu prevádzku do plnej krásy. Prvú etapu by sme chceli zvládnuť do septembra. Zároveň popritom pracujeme na našom take away segmente a na schopnosti sa so značkou Sympl dostať až k vám domov,“ dodáva Viliam.