V Bratislave budú autobusy jazdiť počas špičky každé dve minúty

  • Vďaka novému bus pruhu DPB posilňuje MHD do Petržalky
  • Spoločný interval liniek sa na najvyťaženejšom úseku Zochova – Petržalka skracuje mimo špičky na 5 minút
  • V špičke budú jazdiť autobusy každé 2 minúty
  • Má ísť o ďalšie zlepšenie MHD v rámci projektu #mamespolocnyciel
kam
FOTO TASR – Pavol Zachar
  • Vďaka novému bus pruhu DPB posilňuje MHD do Petržalky
  • Spoločný interval liniek sa na najvyťaženejšom úseku Zochova – Petržalka skracuje mimo špičky na 5 minút
  • V špičke budú jazdiť autobusy každé 2 minúty
  • Má ísť o ďalšie zlepšenie MHD v rámci projektu #mamespolocnyciel

Magistrát Bratislava – hlavné mesto SR začal po celom meste budovať nové bus pruhy, vďaka ktorým autobusy už nemusia stáť na toľkých miestach spolu s autami v zápchach. Taktiež šetria čas, a tak dokáže DPB vozidlá na rovnakej trase otočiť aj viackrát. Jednou z noviniek je napríklad bus pruh na Štefánikovej.

Odvčera mohol Dopravný podnik Bratislava aj vďaka nemu posilniť interval na dôležitých linkách 93 a 94, ktoré spájajú Hlavnú stanicu a centrum mesta s najväčšou mestskou časťou Bratislavy – Petržalkou.

https://www.facebook.com/DPBratislava/photos/a.173625956040307/2396169797119234/?type=3&theater

Autobusové linky je tak možné posilniť bez toho, aby sa museli nakupovať ďalšie autobusy či pridávať ďalších šoférov. Z rovnakého dôvodu DPB zavádza aj viac zastávok na znamenie, ktoré zrýchľujú dopravu. Spoločný interval liniek sa na najvyťaženejšom úseku Zochova – Petržalka skracuje mimo špičky iba na 5 minút. V špičke budú jazdiť autobusy každé 2 minúty.

„Zlepšujeme tým i obsluhu Hlavnej stanice a prestupného uzlu Zochova, kde budú autobusy jazdiť po väčšinu dňa každých pár minút a mimo špičky maximálne raz za 10 minút namiesto súčasných 12 minút,” informuje DPB.

Nakoľko je v príprave nová parkovacia politika, dá sa očakávať, že sa nároky na MHD výrazne zvýšia. Aj v súvislosti s pripravovaným spustením parkovacej politiky, ktorá výrazne zvýši nároky na MHD. DPB preto výrazne podporuje snahu magistrátu budovať v meste vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy.

Nie každému sa bus pruhy páčia 

Nie všetci vodiči sú však s bus pruhmi stotožnení. Mnohí ich vnímajú ako niečo, čo ich na ceste do ich cieľa obmedzuje. Polícia sa preto rozhodla situáciu týkajúcu sa ignorovania bus pruhov viac monitorovať. Polícia v takýchto prípadoch používa aj tzv. objektívnu zodpovednosť, kedy pokuty vodičom prídu priamo do ich poštových schránok. Za neoprávnenú jazdu v bus pruhu môže vodič dostať pokutu vo výške 99 eur.

https://www.facebook.com/DPBratislava/photos/a.173625956040307/2326263557443192/?type=3&theater

Bratislavská električka jazdí častejšie ako metro

Ešte začiatkom septembra sa významných zmien dočkali aj cestujúci, ktorí využívajú električku na Račianskej ulici. DPB sa rozhodol vyhovieť cestujúcim a spustil do prevádzky novú električkovú linku 7. Vďaka tomu premáva v hlavnom meste historicky najvyšší počet električiek. Linky 3 a 7 tu vytvorili 120-sekundový interval, čo je podľa DPB ešte menej ako v mnohých prevádzkach metra vo svetových metropolách.

zdroj: TASR

DPB je na tejto trati schopný odviezť až 9 tisíc cestujúcich za hodinu. Električková linka 7 tu premáva v najfrekventovanejších časoch, teda cez pracovné dni ráno približne od 5:30 do 9:00 hod. a potom poobede cca od 14:00 do 18:00 hod., keď sa ľudia potrebujú dostať do práce či škôl a poobede späť domov.

zdroj: DPB

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá