V Bratislave otvorila nová ikonická kaviareň. Vo Viedni pobláznila davy, u nás ju nájdeš na známej adrese

  • Do Bratislavy dorazila legenda viedenskej kávovej kultúry
  • Sieť Aïda je známa svojím ikonickým ružovým dizajnom a tradičnými cukrárenskými špecialitami
nová kaviareň Aïda
Aïda
  • Do Bratislavy dorazila legenda viedenskej kávovej kultúry
  • Sieť Aïda je známa svojím ikonickým ružovým dizajnom a tradičnými cukrárenskými špecialitami

V bratislavskom obchodnom centre Nivy sa otvorila prvá prevádzka známej viedenskej siete kaviarní a cukrární Aïda.

Tento ikonický koncept, ktorý spája tradičnú viedenskú kávovú kultúru s moderným štýlom, rozširuje svoje pôsobenie na Slovensku a otvára tým novú kapitolu vo svojom viac ako storočí dlhom pôsobení na trhu.

Nový priestor na Nivách

Prevádzka na Nivách zaberá plochu približne 130 m² a ponúka sedenie pre 100 hostí. Súčasťou je aj špeciálna „záhradná“ zóna umiestnená priamo v interiéri nákupného centra, čo vytvára zaujímavý priestor na oddych aj na tak rušnom mieste, akým je nákupné centrum.

V ponuke sú autentické viedenské špeciality – od klasických kávových nápojov až po cukrárenské výtvory, ktoré sem denne dovážajú z viedenského Floridsdorfu.

„V spoločnosti Dahleh Cafe s.r.o. sme našli silného partnera, ktorý bude prevádzkovať naše kaviarne v Bratislave a na celom Slovensku v duchu našej tradície a so zameraním na detaily,“ vyhlásil Dominik Prousek, štvrtá generácia rodiny, ktorá stále vedie túto legendárnu značku pre World Coffee Portal.

Rakúska tradícia na medzinárodnej scéne

Aïda bola založená v roku 1913 ako malá pekáreň, no dnes už patrí medzi najznámejšie viedenské kaviarne. Počas svojej histórie prešla mnohými zmenami vrátane priekopníckeho zavedenia espresso strojov v roku 1946, ktoré znamenalo štart nového obdobia pre značku.

V súčasnosti prevádzkuje 29 pobočiek v Rakúsku a Nemecku, kde si udržiava tradičnú farebnú schému – ružovú a tmavohnedú – a atmosféru pripomínajúcu 50. až 70. roky minulého storočia.

Príchod na Slovensko je súčasťou väčšej expanzie značky do zahraničia. Tento rok sa Aïda už predstavila na mníchovskom letisku a čoskoro otvára svoju prevádzku aj v saudskoarabskom Džidde. Plány na Slovensku zahŕňajú otvorenie piatich prevádzok do roku 2027, čo znamená ďalší krok k naplneniu ambície stať sa globálnou ikonou viedenskej kávovej kultúry.

Slovenský trh: príležitosti a výzvy

Podľa správy Project Café Europe 2024 je slovenský trh značkových kaviarní tvorený približne 140 prevádzkami. Vedú ho McCafé a Tchibo Kaffee Bar, ktoré spolu prevádzkujú 53 obchodov. Pre Aïdu to predstavuje príležitosť osloviť slovenských zákazníkov unikátnym konceptom, ktorý spája klasickú rakúsku precíznosť s modernými požiadavkami na rýchle občerstvenie a kvalitný zážitok.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BRATISLAVA by Michaela Labudova (@bratislava_)

Hoci Aïda zostáva vernou svojej tradícii a dizajnu, ktorý sa nezmenil po desaťročia, slovenský trh bude vyžadovať určité prispôsobenie sa miestnym preferenciám. Medzi hlavné výzvy patria konkurencia nových konceptov a únava z „tradičných“ reťazcov, ktoré sú v niektorých častiach Európy vídané ako uniformné.

Ikona v ružovom

Napriek narastajúcej potrebe modernizácie sa Aïda pýši zachovaním svojej identity. Ružový dizajn, typický pre všetky jej pobočky, môže niekoho prekvapiť, no pre značku je kľúčovým prvkom. Jednoduchosť interiéru, prevažne plastové zariadenie a charakteristický servis poskytovaný ženami v ružových uniformách – to všetko sa prepája s nostalgiou za minulosťou, ktorá zákazníkom pripomína takzvané „staré dobré časy“.

Rozšírenie značky Aïda do Bratislavy prináša možnosť priblížiť slovenským zákazníkom špecifiká viedenskej kávovej kultúry. S ohľadom na plány otvorenia ďalších pobočiek po celom Slovensku môže táto značka obohatiť miestny trh a vytvoriť si svoju vernú klientelu. 

Ako uviedol Dominik Prousek, hlavným cieľom je „transformovať klasický koncept viedenskej kaviarne na moderný formát, ktorý bude prístupný pre širokú verejnosť a zachová si svoju kvalitu.“

Rozšírenie značky Aïda na Slovensko otvára aj otázku, či sa jej podarí udržať svoju jedinečnosť v konkurenčnom prostredí. Presadiť sa v slovenskom gastrobiznise nie je jednoduché ani pre silné mená, no všetko ukáže čas a schopnosť reagovať na dopyt a požiadavky zo strany Slovákov. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Aïda, World Coffee Portal

Najnovšie videá

Trendové videá