V Bratislave práve otvorila dlhoočakávaná kaviareň. Ide o „najinstagramovejší podnik“ sveta (FOTO)

  • Nákupné centrum Aupark sa dočkalo otvorenia novej cukrárne a kaviarne, akú nájdeš aj v Londýne či Dubaji
  • Je považovaná za najviac fotogenický podnik svojho druhu
Otvorenie EL&N
Startitup
  • Nákupné centrum Aupark sa dočkalo otvorenia novej cukrárne a kaviarne, akú nájdeš aj v Londýne či Dubaji
  • Je považovaná za najviac fotogenický podnik svojho druhu

EL&N London, kaviareň, ktorá začala svoju cestu v srdci Londýna, sa stala fenoménom v oblasti gastronómie, ktorá si zakladá na fotogenickosti.

V posledných rokoch sa značka rozrástla a otvorila pobočky po celom svete. Najnovšie svoje brány otvorila v Bratislave, konkrétne v nákupnom centre Aupark.

Jedným z hlavných lákadiel kaviarne EL&N je jej pestrofarebný interiér. Každá kaviareň, vrátane tej bratislavskej, sa vyznačuje živými farbami, kvetinovými stenami a elegantnými dekoráciami, ktoré vytvárajú príjemnú a vizuálne príťažlivú atmosféru.

Otvorenie prvej kaviarne EL&N v Bratislave

Tento dôraz na estetiku nielenže prilákal množstvo návštevníkov, ale tiež značke zabezpečil značnú popularitu na sociálnych sieťach.

IMG_2462
zdroj: Startitup

Fotogenickosť bola kľúčovým prvkom stratégie pri vytváraní všetkých kaviarní EL&N.

„Chceli sme vytvoriť priestor, ktorý by mal v každom kúte alebo mieste, kde by ste sedeli, ten výrazný – Instagram moment. Keď sme otvorili, na trhu bola veľká diera a veľa prevádzkovateľov stravovania neponúkalo to, čo sme ponúkali my. Bola som odhodlaná vytvoriť niečo, čo by bolo pre trh rušivé a jedinečné,“ vysvetľuje CEO siete EL&N – Alexandra Miller.

IMG_2463
zdroj: Startitup

Kaviareň EL&N však nezaujme len vzhľadom. Ich ponuka nápojov a koláčov je rovnako lákavá už na prvý pohľad. Menu zahŕňa široký výber kávových nápojov, od klasických espresso variantov až po špeciálne latté s rôznymi príchuťami.

K tomu sa pridáva pestrá ponuka koláčov a krehkého pečiva, od tradičných sladkostí až po moderné dezerty.

IMG_2451
zdroj: Startitup

EL&N sa v rámci biznisu môže pochváliť stabilným rastom tržieb. V minulom roku zaznamenala tržby presahujúce 20 miliónov libier, čo je dôkazom úspešného podnikateľského modelu.

Expanzia do nových lokalít, ako je Bratislava, svedčí o ich schopnosti prispôsobiť sa a uspokojiť dopyt na skutočne rôznorodých trhoch.

IMG_8693
zdroj: Startitup

Prítomnosť EL&N v Bratislave znamená nielen rozšírenie ich medzinárodnej siete, ale aj prínos pre miestnu gastronomickú scénu. Očakáva sa, že kaviareň priláka nielen milovníkov kávy a dezertov, ale aj tých, ktorí hľadajú miesto na oddych v esteticky príjemnom prostredí. 

Od kaviarní až k vlastnej značke oblečenia

Estetika kaviarní EL&N je okrem iného prenesená aj do módnej značky, ktorú navrhla Alexandra Miller.

Ako vysvetlila, inšpirácia pre módnu líniu vzišla z jej skúseností pri zakladaní kaviarne EL&N: „Vždy som vedela, že to je cesta, ktorou chcem ísť, a stanovila som si cieľ dosiahnuť to. Značka i.am vznikla pri diskusii nad kúskami koláča v jednej z našich kaviarní.“

Alexandra verí, že i.am oblečenie je dokonalý prostriedok na propagáciu pozitívneho myslenia, motivácie a inšpirácie.

Jedným z rozhodujúcich faktorov pre vznik unisex kolekcie bola snaha nevynechať žiadneho zákazníka. „Jednoducho povedané, naši zákazníci sú muži aj ženy. Nikdy by sme nechceli nikoho vynechať. Chceli sme rad, ktorý by mohli oceniť a nosiť obaja,“ dodáva Alexandra.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Alexandra Miller (@alexmiller_eln)

Marketingový tím, ktorý stojí za EL&N kaviarňami, je rovnaký aj pre i.am. Alexandra na to hovorí:

„Máme rovnaký marketingový tím od otvorenia EL&N a nikdy sme neoutsourcovali, čo je niečo, na čo sme veľmi hrdí. Všetko, čo sme doteraz robili, bolo organické a nechceli sme sa odkloniť od našich súčasných platforiem, preto sme sa rozhodli ponechať i.am na našich existujúcich sociálnych kanáloch. Naši sledovatelia sú veľmi angažovaní a podporujú všetko nové, čo ako značka vytvoríme, takže malo zmysel zostať pri jednom hlavnom účte.“

Keďže kaviarne EL&N sú obľúbeným miestom Instagramerov, spolupráca s influencerami je pre značku i.am samozrejmosťou. Alexandra zdôrazňuje: „Budeme pracovať s influencermi, ktorí majú spojenie so značkou a stelesňujú posolstvo i.am. Influenceri zohrali obrovskú úlohu v našom úspechu a raste, vždy sa budeme snažiť spolupracovať s nimi na čomkoľvek, čo uvádzame, pretože v súčasnosti majú v tomto odvetví skutočne kľúčové miesto.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa EL&N LONDON (@elan_cafe)

Alexandra zdôrazňuje, že udržateľnosť a etická výroba sú pre značku i.am zásadné. „Je to obrovský problém. Počas celého pôsobenia značky EL&N sa dôsledne držíme našich základných presvedčení, z ktorých jedno je hlboko zakorenené v prírodných veciach. Veríme, že fair trade a udržateľný rozvoj sú prirodzené. Dúfame, že týmto spôsobom povzbudíme viac ľudí, aby sa pripojili a jedného dňa pomohli úplne zmeniť priemysel, ktorý to tak veľmi potrebuje,“ zdôrazňuje podnikateľka.

Konštatuje tiež, že akési prepojenie medzi gastrom a módou ponúka publiku komplexný zážitok zo značky. Alexandra verí, že viac značiek bude v budúcnosti nasledovať práve takýto trend.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá