V Kauflande sa obnažili uhorky. Čoskoro zmiznú aj ďalšie plastové produkty
- Tým, že do plastu nebude baliť uhorky, ušetrí 15 ton plastového odpadu ročne
- Kaufland chce do konca roka 2019 z predajní odstrániť slamky aj jednorazový plastový riad
- Do roka 2025 chce zabezpečiť 100 % recyklovateľnosť jeho plastových materiálov
- Tým, že do plastu nebude baliť uhorky, ušetrí 15 ton plastového odpadu ročne
- Kaufland chce do konca roka 2019 z predajní odstrániť slamky aj jednorazový plastový riad
- Do roka 2025 chce zabezpečiť 100 % recyklovateľnosť jeho plastových materiálov
Kaufland sa rozhodol, že svoje uhorky od slovenských výrobcov a bio šalátové uhorky už viac nebude baliť do plastového obalu. Namiesto toho budú dostupné bez neho. Firma tvrdí, že takto dokáže ušetriť až 15 ton plastového odpadu ročne.
„Medzi dlhodobé priority spoločnosti Kaufland patrí trvalá udržateľnosť a boj proti plastom. Preto sme sa už minulý rok v júli verejne zaviazali, že do roku 2025 znížime spotrebu plastov minimálne o 20% a zabezpečíme 100% recyklovateľnosť umelých obalov našich privátnych značiek,“ vyjadrila sa pre Startitup hovorkyňa spoločnosti Lucia Langová.
Firma má naozaj veľkolepé plány, ešte do konca tohto roka chce zo svojich predajní odstrániť plastové nápojové slamky privátnych značiek a jednorazový plastový riad. Kaufland Slovensko už v uplynulom roku vyradil z predaja najpoužívanejšiu plastovú tašku a nahradil ju ekologickým variantom – plátenou taškou z bio bavlny.
Spoločnosť sa od roku 2013 zaviazala k tomu, že pri výrobe vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky, ako aj pracích a čistiacich prostriedkov nebude používať mikroplasty.
Kaufland verí, že kľúčom ku ekologickejšiemu nakupovaniu je aj edukácia verejnosti. Spoločnosť chce poskytovať dostatok alternatív na to, aby si zákazníci mohli vybrať ekologicky nezávadné produkty.
„Kaufland je ako jedna z vedúcich spoločností na maloobchodnom trhu v Európe, zodpovedný za uvedomelé zaobchádzanie so životným prostredím a zdrojmi. V rámci stratégie ohľadne plastov môžeme cielenými opatreniami veci ovplyvniť a meniť. To sa samozrejme nedá z jedného dňa na druhý, máme pred sebou ešte kus práce. Ale chceme nadviazať na naše predchádzajúce opatrenia – obehové hospodárstvo a menej plastov,“ hovorí generálny riaditeľ Kaufland Slovensko Paul Pauls.
Zdroj: TS
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy