Lietadlo so Slovákmi malo pristáť v Nice, skončilo v Miláne: „Myslela som, že spadneme,“ hovorí Eva
- Lietadlo spoločnosti WizzAir muselo nečakane pristáť
- Išlo vraj o technické problémy
- Pasažieri sa báli o svoj život
- Lietadlo spoločnosti WizzAir muselo nečakane pristáť
- Išlo vraj o technické problémy
- Pasažieri sa báli o svoj život
Aktualizované 12.9.2022 o 12:39 o stanovisko spoločnosti WizzAir.
Aj napriek tomu, že dovolenková sezóna pomaly končí, do zahraničia stále odlieta mnoho Slovákov s cieľom užiť si posledné zvyšky leta. Samotnú cestu do dovolenkových destinácií však môžu okrem dlhých rád či meškajúcich letov znepríjemniť aj iné, znepokojujúcejšie udalosti.
Strašidelný zážitok
Svoje by o tom vedela povedať aj Slovenka Eva (ktorej priezvisko neuvádzame kvôli rozhodnutiu ostať v anonymite), ktorá pre Startitup opísala svoj hororový zážitok z paluby lietadla spoločnosti WizzAir. Išlo o let z piatka (9.9.) odlietajúci z neďalekej Viedne do francúzskeho Nice v poobedňajších hodinách.
Začiatok letu prebehol relatívne normálne, problém však nastal po približne hodine letu. Počas roznášania občerstvenia pasažierom si údajne pilot zavolal jednu z letušiek, potom medzi nimi prebehla diskrétna komunikácia.
„Asi 10 minút po tejto konverzácii pilot ohlásil, že budeme musieť, bohužiaľ, núdzovo pristáť v Miláne,“ opisuje zážitok cestujúca. „Vraj kvôli technickým problémom,“ dodala.
Let sa však nejavil byť v úplnom poriadku ani krátko po vzlietnutí, keďže podľa slov pasažierky „malo lietadlo silné turbulencie, aké na tejto trase ešte nezažila“. Tento faktor sa však nedá priamo prisúdiť k technickým problémom, ktoré lietadlo donútili pristáť.
„Pristátie bolo brutálne, myslela som si, že spadneme,“ vyjadrila sa Eva. Počas pristátia vraj taktiež začali svietiť všetky kontrolky s nápisom „exit“ a nikto s pasažierov netušil, čo sa vlastne deje.
Let nemohol pokračovať
Lietadlu sa však podarilo bezpečne pristáť a podľa aktuálnych informácií boli pasažieri presunutí do miestnosti s ľahkým občerstvením, kde čakajú na náhradnú dopravu. Lietadlo totiž prišiel obhliadnuť technik, ktorý zrejme následne usúdil, že nie je spôsobilé na ďalší let.
Cestujúca nám zaslala aj zvukové záznamy, na ktorých je počuť slová pilota lietadla tesne po pristátí. „O chvíľu vás budeme informovať o slovách technikov. Musíme zistiť, či lietadlo môže opäť vzlietnuť. Za vzniknuté komplikácie sa ospravedlňujeme.“
O niekoľko minút pilot oznámil, že pasažieri budú musieť vo svojej ceste pokračovať autobusom, ktorý bol už na miesto privolaný. Cestujúci taktiež dostali e-mail priamo od spoločnosti WizzAir, v ktorom sa hovorí o nešpecifikovanej neočakávanej situácii, ktorá WizzAir donútila let ukončiť.
Paulina Gosk, corporate communications manager spoločnosti WizzAir pre Startitup uviedla, že nešlo o núdzové pristátie a let bol odklonený štandardne.
„Let spoločnosti WizzAir prevádzkovaný z VIE do NCE dňa 09.09.2022 bol z technických príčin odklonený do MXP. Nešlo o núdzové pristátie. Odklonenie bolo vykonané podľa všetkých štandardov, kabína bola pripravená ako na bežné pristátie. Nevznikla žiadna neštandardná situácia.“
Kompenzácia
Správa je zakončená opätovným ospravedlnením a taktiež informáciami o možnosti žiadania náhrady za meškanie, ku ktorým sú priložené aj konkrétne pravidlá kompenzácie.
Z e-mailu vyplýva, že v tomto konkrétnom prípade majú pasažieri nárok na „preplatenie občerstvenia a jedál, v rozumnej miere vzhľadom na dĺžku čakania“.
Podľa posledných správ od spomínanej pasažierky boli nakoniec na miesto privolané taxíky, ktoré ľudí majú prepraviť do mesta Nice. Očakávaná dĺžka cesty je približne 4 až 5 hodín, čo je niekoľkonásobne dlhšie ako pôvodná dĺžka letu.
Odvíjajúc sa od interpretácie pravidiel letovej spoločnosti, budú cestujúci možno spôsobilí na žiadanie finančnej kompenzácie. O presných pravidlách sme ťa informovali v našom článku.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroj: SIU