V Nórsku varil v michelinskej reštaurácii. Vrátil sa domov a rozbil trh svojimi grilovanými kuratami
- Dva roky zbieral skúsenosti v prestížnej reštaurácii v Osle
- Vedomosti pretavil do vlastného podniku, ktorý žne úspech
- Dva roky zbieral skúsenosti v prestížnej reštaurácii v Osle
- Vedomosti pretavil do vlastného podniku, ktorý žne úspech
KRO Kitchen je gastro koncept, ktorý stojí za pozornosť všetkých fanúšikov dobrej gastronómie. Jeho zakladateľmi sú Peter Nemec a Vojta Václavík.
Vojta nám prezradil, že sa vždy venoval gastronómii a chcel mať vlastný podnik. Všetky jeho kroky preto smeroval k tomuto cieľu.
„Najprv učilište, potom nadstavba v odbore podnikania a nakoniec vysoká škola. K tomu brigády v kuchyni aj na pľaci a skúsenosti nazbierané v reštauráciách Dahab a Sansho. Potom som odišiel do Nórska, kde som varil v michelinskej reštaurácii Fauna.“
Následne absolvoval stáže vo Švédsku, no aj Dánsku. Po návrate domov dostal ponuku na post šéfkuchára reštaurácie Hergetova Tehelna, kde si skúsil vedenie veľkého tímu. Z tohto postu už pokračoval do vlastného podniku.
„O koncepte ako takom som nikdy nepochyboval. Vedel som, že gastronómiu ide robiť dobre, a zároveň cenovo dostupne. To bolo mojou víziou: neformálne bistro s kvalitným jedlom, ktoré si naši hostia budú môcť, na rozdiel od fine diningu, dovoliť častejšie ako raz za mesiac.“
Po skúsenosti z Osla a dvoch rokoch na poste šéfkuchára získal dojem, že už má dostatok skúseností, aby zvládol otvoriť a viesť vlastný podnik.
Chcel sa osamostatniť a tiež v tom čase cítil, že má energiu celý projekt zvládnuť a dotiahnuť. A tak v roku 2019 vzniklo KRO Kitchen.
Výnimočnosť konceptu spočíva v prepojení neformálneho prostredia bistra a techník vyššej gastronómie, ktoré tu využívajú v kuchyni.
Základom ponuky KRO Kitchen sú grilované kurčatá z rotisserie. Rovnaký dôraz potom kladú aj na vegetariánske jedlá. Pokrmy sú sezónne a v rámci možností z lokálnych surovín.
Napríklad zeleninu odoberajú od zeleninára Marka Černého, ktorý má stánok na neďalekých trhoch. Všetky základné ingrediencie si vyrábajú sami a suroviny sa snažia využívať do poslednej omrvinky. Na otvorenie KRO Kitchen v roku 2019 vynaložili zhruba 120 000 eur.
„Získali sme peniaze od súkromného investora. Spoločne sme si nastavili dlhodobý a hlavne realistický plán plnenia, ktorý sa nám vďaka tomu od začiatku darí dodržiavať. Pri každej pobočke predpokladáme návratnosť investícií v rozmedzí 3 – 5 rokov od jej otvorenia.“
Postupne totiž do podniku pribudlo ďalších päť podielnikov z radov ich kolegov naprieč štyrmi KRO: KRO Kitchen, KRO Coffee, KRO Baker a KRO Bistro & Bar.
„Asi ako každého nás najviac prekvapil a zaskočil covid. To bolo niečím, čo nikto nemohol predvídať. Tejto situácii sme museli podriadiť celý náš koncept. Zmenili sme menu a jedlá prispôsobili tak, aby sa dali vziať so sebou pri predaji z okienka alebo na rozvoz.“
Paradoxne covid podniku aj pomohol, pretože sa cez rôzne kanály, ako sú rozvozové spoločnosti či vlastný e-shop, dostali do povedomia širšej verejnosti.
Zároveň však museli prehodnotiť celý koncept a prispôsobiť ho situácii. Jedlá začali variť tak, aby obstáli aj v krabičkách a neutrpeli rozvozom.
„Nikdy ma neprestane prekvapovať, ako naše jedlo (a nielen naše, ale dobré jedlo vo všeobecnosti) dokáže ľuďom zdvihnúť náladu. Ich pozitívna spätná väzba potom nabíja energiou aj nás a máme chuť vymýšľať neustále niečo nové.“
A ktoré jedlo z lístka by ľuďom odporučil samotný spoluzakladateľ podniku? „Nedokážem sa rozhodnúť, či odpovedať kura na paprike, ktoré predstavuje náš signature dish, alebo kombo s trhaným kuracím. To je bestsellerom, a navyše ide nielen o chuťovo, ale aj nutrične perfektne vyvážené jedlo.“
Hlavné jedlá stoja približne 10 eur. Predjedlá, šaláty a dezerty sú potom o niečo lacnejšie.
KRO Kitchen sa nachádza v Prahe na pomedzí Vinohrad a Žižkova. V oboch štvrtiach prevažujú obyvatelia, ktorí tu skutočne žijú a tvoria komunitu.
„Vytvára to príjemnú susedskú atmosféru a náš podnik je tak na skvelom mieste. Toto trochu chýba v Karlíne, kde sme pred rokom otvorili náš štvrtý podnik KRO Bistro & Bar. Tu je veľa kancelárií a miest na prespanie, ale zatiaľ nie toľko na žitie. Avšak aj tam susedská komunita pomaly vzniká. Snažíme sa o to sami zasadiť, napríklad v rámci akcie Zažiť mesto inak.“
Expanziu mimo Prahy zatiaľ v pláne nemajú, no už teraz počítajú s ďalším rastom a aktuálne pripravujú aj novú pobočku.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy