Chorvátsko pritvrdzuje, zaviedlo bizarný zákaz pre turistov. Hrozí zaň pokuta 4 000 eur
- V Chorvátsku ti hrozí mastná pokuta
- Dostať ju môžeš za obyčajnú hádku
- Vyšplhať sa môže až na 4 000 eur
- V Chorvátsku ti hrozí mastná pokuta
- Dostať ju môžeš za obyčajnú hádku
- Vyšplhať sa môže až na 4 000 eur
Chorvátsko sa s príchodom letných mesiacov pripravuje na rekordný počet turistov, pričom medzi najčastejšími návštevníkmi sú aj Slováci. Krajina pri Jadranskom mori, ktorá je tradične obľúbenou dovolenkovou destináciou, zaznamenala od začiatku roka do 15. júna 5,14 milióna ubytovaných návštevníkov. Tento počet predstavuje 6 % nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka, informuje agentúra SITA.
Podľa Chorvátskeho turistického združenia (CHTZ) prišlo zo Slovenska viac ako 55-tisíc hostí, čo je medziročný nárast o 15 %. V roku 2022 navštívilo Chorvátsko takmer 520-tisíc slovenských turistov a súčasné trendy naznačujú, že tento rok by mohol byť ešte úspešnejší.
Riaditeľ CHTZ pre Českú republiku a Slovensko Miodrag Mlačić vyjadril spokojnosť s priebežnými výsledkami: „Výrazný nárast počtu hostí svedčí o tvrdej práci a odhodlaní všetkých, ktorí sa podieľajú na propagácii Chorvátska ako špičkovej cestovateľskej destinácie. Naším cieľom bolo vždy ponúkať nezabudnuteľné zážitky a tohtoročný úspech ukazuje, že sme na správnej ceste.“
Nárast záujmu turistov Chorváti pripisujú viacerým faktorom. Neustále sa zlepšujúca turistická infraštruktúra, širšia ponuka ubytovacích možností vrátane kempov, súkromných apartmánov, hotelov a luxusných zariadení, ako aj predĺženie sezóny na jarné a jesenné mesiace, všetko prispieva k zvýšenej atraktivite krajiny.
Navyše, Chorvátsko aktívne propaguje svoje kultúrne podujatia, atrakcie a výlety prostredníctvom mobilnej aplikácie Explore Croatia, ktorú vytvorilo CHTZ.
Plány do budúcna
Chorvátske turistické združenie má ambiciózne plány na ďalší rozvoj cestovného ruchu. „Budúce plány zahŕňajú vývoj nových produktov cestovného ruchu, investície do trvalo udržateľných postupov a neustále zdokonaľovanie infraštruktúry, aby sa prispôsobila rastúcemu počtu návštevníkov pri súčasnom zachovaní zásad trvalo udržateľného rozvoja cestovného ruchu v krajine,“ priblížil Miodrag Mlačić.
Cieľom je zabezpečiť, aby každý turista odchádzal z Chorvátska s „nezabudnuteľnými zážitkami a túžbou vrátiť sa“.
Pre CHTZ je kľúčové, aby každý hosť dostal hodnotu za svoje peniaze. „Najdôležitejšie je, aby každý hosť dostal kvalitný produkt alebo službu,“ zdôraznil Mlačić. Chorvátsko sa tak snaží udržať vysoký štandard služieb a zabezpečiť, že návštevníci budú odchádzať spokojní a motivovaní vrátiť sa aj v budúcnosti.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie