V Pekingu stavajú najväčšie letisko na svete. Ročne dokáže vypraviť viac ako 600 000 letov
- Milióny cestujúcich, státisice letov a tisícky kíl tovaru sa ročne prepraví na tých najväčších letiskách.
- Čína sa chce pýšiť titulom najväčšieho letiska na svete, čoho sa dočká koncom budúceho roka.
- Poďme sa teda pozrieť, čo všetko prinesie a v akom štádiu sa momentálne nachádza.
- Milióny cestujúcich, státisice letov a tisícky kíl tovaru sa ročne prepraví na tých najväčších letiskách.
- Čína sa chce pýšiť titulom najväčšieho letiska na svete, čoho sa dočká koncom budúceho roka.
- Poďme sa teda pozrieť, čo všetko prinesie a v akom štádiu sa momentálne nachádza.
Najväčšie letisko sveta je v súčasnosti vo fáze výstavby, no niektoré časti a stavby sú takmer dokončené a vyžiadajú si už len posledné úpravy. Podporné projekty od mestskej vlády sú dokončené na 90 % a dopravný nadjazd a cestná sieť sú plne prepojené. Samotné letecké dopravné priestory sä podľa prvotných dizajnových návrhov stále v štádiu výstavby, nakoľko priestory pre China Eastern Airlinesa a China Southern Airlines sú z jednej tretiny dokončené.
Výstavba palivových nádrží a zásobníkov je dokončená približne na 30% a pristávacie plochy sú na viac ako 90 % dokončené a čakajú ich už len posledné úpravy. Táto megastavba sa nachádza medzi okresnými územiami Daxing a Langfang v Pekingu.
Po dokončení sa celková terminálová plocha vyšplhá na šialených 700 000 m2. Letisko bude disponovať celkovo štyrmi pristávacími dráhami a 268 „parkovacími miestami“ pre lietadlá, vďaka čomu bude schopné vypraviť viac ako 620 000 letov ročne. Jednou z hlavných úloh letiska bude odbremeniť a zmierniť tlak na letisko Beijing Capital International, ktoré je preťažené a preplnené. Dlhodobým cieľom nového mega-letiska je prepraviť viac ako 100 miliónov cestujúcich a 4 milióny tony tovaru ročne.
Súčasťou letiska bude aj dopravné centrum ktoré pojme cestnú dopravu, vysoko rýchlostné a medzimestské vlaky a linky metra. S cieľom skrátiť vzdialenosti, ktoré budú musieť cestujúci prekonať budú vybudované tzv. „premiesťňovacie“ a prepravné zóny, vďaka ktorým dokážeš prejsť 600 metrovú vzdialenosť za menej ako 8 minút. Rovnako aj batožina bude musieť prekonať riadny kus cesty, a po prílete sa na vyzdvihnutie dostane po cca 13 minútach.
Úrad civilného letectva v Číne minulý týždeň uviedol, že podporí letecké spoločnosti, aby na novom letisku poskytovali svoje služby a poskytne plnú podporu tým spoločnostiam, ktoré túžia vstúpiť do konkurenčného boja medzinárodných leteckých spoločností, vďaka čomu by sa zmiernil tlak a vyťaženie medzinárodných letov známych spoločností.
V súčasnosti má Peking dve letiská, a to Beijing Capital International Airport a Beijing Nanyuan Airport, ktoré sú využívané prioritne len na komerčné lety, no už v októbri budúceho roka svoje brány otvorí najväčšie letisko nie len v krajine, ale aj na svete.
zdroj: straitstimes.com
Čítajte viac z kategórie: Architektúra