V testovaní si preklepli cez 150 jazdeniek. Toto sú najporuchovejšie autá, vyhni sa im (TABUĽKA)

  • Kúpu ojazdeného vozidla si dobre rozmysli
  • Niektoré modely áut si po testovaní autoklubu ADAC poriadne zavarili
Na snímke je čierne auto.
Ilustračná foto Unsplash/Kate Ibragimova, Chris Liverani, Elliot Andrews
  • Kúpu ojazdeného vozidla si dobre rozmysli
  • Niektoré modely áut si po testovaní autoklubu ADAC poriadne zavarili

Kúpa ojazdeného auta nie je taká bežná a rýchla, ako keď ideš do supermarketu. Pri kúpe jazdenky musíš zhodnotiť všetky pre a proti a pozrieť sa na auto z každej strany, ideálne aj zvnútra. 

Pre uľahčenie rozhodovania sa, ktoré auto kúpiť, nemecký autoklub ADAC aj tento rok (ako každý) vydal hodnotenie spoľahlivosti áut. Autoklub hodnotil až 155 modelov od 20 značiek áut, pričom sú hodnotené vo veku 3 až 10 rokov.

Do ich štatistiky boli započítané poruchy, ktoré sa objavili v modeloch áut v minulom roku.

ADAC nerobí žiadnu „šmelinársku“ prácu. Modely áut vyberá na základe počtov registrácie v Nemecku, a teda tie modely, ktorých registrácia za dva roky prekročila 7 000 kusov. Robí tak preto, aby bola posudzovaná vzorka čo najobjektívnejšia. 

O najspoľahlivejších a tých menej spoľahlivých sme ťa už informovali v tomto článku, pričom v tomto prípade išlo o hodnotenie nemeckej redakcie AUTO BILD v spolupráci s Dekrou. Tí hodnotili autá, ktoré najazdili v priebehu jedného až troch rokov cez 100-tisíc kilometrov. Ich rukami prešlo viac ako sto vozidiel.

Autoklub ADAC tento rok prvýkrát, odkedy hodnotia spoľahlivosť vozidiel, posudzoval aj najpredávanejšie elektromobily – BMW i3, Renault ZOE, Volkswagen ID 3, Tesla Model 3.

Najčastejší problém 

Ako uviedol ADAC, niektoré veci sa skrátka nemenia. Rovnako to platí aj o jednom a hlavnom bode v ich štatistike porúch. Žiadna vec nie je príčinou poruchy častejšie ako akumulátor, teda autobatéria. Je to tak už od roku 1967, keď boli zozbierané prvé dáta.

Autobatéria za uplynulý rok spôsobila až 43,2 percenta všetkých nahlásených porúch. ADAC zároveň priznáva, že často je porucha spoluvinou majiteľa vozidla – nezatvorený kufor, rozsvietené svetlá a to, keď sa s autom jazdí tak málo, že batéria sa nemá kedy dobiť.

V štatistikách autoklubu nezohľadňovali poruchy, ktoré si privodil sám majiteľ vozidla. Medzi také poruchy patrí napríklad defekt, nedostatok paliva v nádrži. Iné najčastejšie poruchy, ktoré nezapríčinil majiteľ, sú:

  • poruchy motora a riadenia motora – 23,8 %,
  • poruchy štartérov a generátorov – 10,4 %,
  • zlyhania pneumatík – 8,4 %,
  • poruchy zámkov, kľúčov a imobilizérov – 7,2 %.

Keď sa pozrieme na rebríček najspoľahlivejších a tých „najhorších“ modelov áut, zisťujeme, že vozidiel, ktoré sa kazia len zriedkavo, je výrazne viac ako tých, ktoré sa kazia nonstop.

Najlepšie autá, resp. najmenej poruchové sú: Audi A4, BMW 1, 3 a X3. Naopak, najvyššiu poruchovosť mal Fiat Ducato, ktorý bol vyrobený v roku 2013.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Zdroje: ADAC, Redakcia 

Najnovšie videá

Trendové videá