V testovaní si preklepli cez 150 jazdeniek. Toto sú najporuchovejšie autá, vyhni sa im (TABUĽKA)

  • Kúpu ojazdeného vozidla si dobre rozmysli
  • Niektoré modely áut si po testovaní autoklubu ADAC poriadne zavarili
Na snímke je čierne auto.
Ilustračná foto Unsplash/Kate Ibragimova, Chris Liverani, Elliot Andrews
  • Kúpu ojazdeného vozidla si dobre rozmysli
  • Niektoré modely áut si po testovaní autoklubu ADAC poriadne zavarili

Najspoľahlivejšie modely v triede kompaktov sú:

  1. Suzuki Ignis
  2. Toyota Aygo
  3. Škoda Citigo

Najspoľahlivejšie malé autá sú:

  1. Audi A1
  2. Mini
  3. Suzuki Vitara
  4. Škoda Fabia
  5. Volkswagen Polo

Najspoľahlivejšie autá nižšej strednej triedy:

  1. BMW radu1
  2. BMW X1
  3. Audi Q3
  4. Audi A3
  5. Mercedes-Benz triedy B
  6. Merecedes-Benz triedy A
  7. Volkswagen Golf
  8. Volkswagen Tiguan
  9. Škoda Rapid
  10. SEAT Leon

Najspoľahlivejšie autá strednej triedy:

  1. BMW radu 3
  2. Audi A4
  3. BMW X3
  4. Audi A5
  5. BMW radu 4
  6. Audi Q5
  7. Škoda Octavia
  8. Volvo XC60
  9. Mercedes-Benz triedy C

Najspoľahlivejšie autá vyššej strednej triedy:

  1. BMW radu 5
  2. Audi A6
  3. BMW X5
  4. Volkswagen Touareg
  5. Mercedes-Benz Viano/Vito/trieda V

Dodávky:

  1. Mercedes-Benz Sprinter
  2. Volkswagen Crafter/Grand California

Naopak modely áut, ktoré v testoch len ledva obstáli, sú:

  1. Fiat Ducato
  2. Opel Insignia
  3. Ford Kuga
  4. Renault Kangoo/Rapid
  5. Mercedes-Benz Citan
  6. Renault Clio
  7. Smart ForFour
  8. Toyota RAV4
  9. Ford Galaxy
  10. Toyota C-HR
  11. Renault Mégane
  12. Ford S-Max

Okrem týchto modelov a ich spoľahlivosti ADAC „skúmali“ aj poruchovosť elektrických vozidiel. Väčšina odborníkov očakáva, že autá na elektrický pohon budú mať menej porúch ako klasické spaľovacie motory. Tvrdia to na základe toho, že v elektrickom pohone je menej častí, ktoré by sa dali „zlomiť“ či poškodiť.

No pravda je taká, že najčastejšou poruchou aj pre tento typ vozidla je štartovacia batéria, a teda najväčší problém majú elektromobily práve s 12 V batériou, takže tá nie je výhodou ani pri elektromobile, ani pri spaľovákoch.

Druhým najčastejším problémom bol defekt pneumatiky (hodnotený ako chyba vodiča), ďalej generátor, štartér, samotný elektrický systém vozidla a osvetlenie. Ďalšie komponenty karoséria, pohon, brzdy a podvozok sú bez výrazných rozdielov.

ADAC zároveň pripomína, že pri kúpe jazdeného vozidla treba byť naozaj opatrný. Aj napriek tomu, že sa model nachádza v štatistike porúch ADAC ako spoľahlivý či nespoľahlivý, stále sa to môže líšiť od kusu, o ktorý máš záujem ty. Stále platí, že čím je vozidlo staršie, tým má väčšiu náchylnosť na poruchy.

Je potrebné sa na auto pozrieť kriticky, ideálne si zavolať odborníka, nenechať sa „oklamať“ dátami o údržbe vozidla a všetky informácie je potrebné zaznamenať v zmluve.

Zoznam všetkých 155 vozidiel, ktoré prešli rukami autoklubu ADAC a ich hodnotenia, nájdeš tu.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: ADAC, Redakcia 

Najnovšie videá

Trendové videá