Toto sú najžiadanejšie povolania v online marketingu: Vyklikaj si, ktoré je pre teba to najlepšie

  • Ovládať online marketing je dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým
  • Zručnosti v oblasti digitálneho marketingu sú stále žiadanejšie
  • V marketingu môžeš pracovať aj ty
unidig
Digitálna Univerzita študentom ponúka komplexný prehľad a praktické schopnosti pod vedením skúsených lektorov z praxe. Digitálna Univerzita
  • Ovládať online marketing je dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým
  • Zručnosti v oblasti digitálneho marketingu sú stále žiadanejšie
  • V marketingu môžeš pracovať aj ty

Práca v oblasti marketingu je pre Slovákov stále atraktívna – tržby firiem závisia aj od úspechu marketingových kampaní, a preto o ne bude vždy záujem aj zo strany zamestnávateľov.

Znalosť digitálneho marketingu je dnes dôležitá a to aj bez ohľadu na to, či človek plánuje pracovať ako marketér, chce si len rozšíriť svoje zručnosti alebo chce podnikať či byť freelancer.

U ľudí, ktorí by sa chceli venovať oblasti marketingu, sú veľmi populárne samoštúdia či online kurzy. Jedným z takých je aj Digitálna Univerzita, v ktorej sa môžeš učiť od top spíkrov. 

V osobnostnom teste nižšie si ešte predtým, ako sa rozhodneš študovať, môžeš overiť svoje zručnosti a zistiť, ktorá pozícia v oblasti marketingu sa k tebe najviac hodí.  

0%

Aký typ osobnosti si?

mark. man

Koľko hodín denne tráviš na sociálnych sieťach ako Instagram alebo Tik Tok?

mark. man

Čo ťa najviac zaujíma pri práci na projekte?

mark. man

Ako by si sa opísal v rámci svojej schopnosti riešiť problémy?

mark. man

Čo je pre teba najväčšou motiváciou v práci?

mark. man

Ktorý typ úlohy ti najviac vyhovuje?

mark. man

Ako zvládaš prácu pod tlakom?

mark. man

Čo je podľa teba kľúčové pre úspech v online marketingu?

mark. man

Digitálna univerzita | osobnostný test
Bol by z teba perfektný marketingový manažér alebo UI/UX dizajnér!

Marketingový manažér riadi propagačnú stratégiu spoločnosti. Jeho úlohou je popísať služby alebo produkt tak, aby prilákal a zaujal potenciálnych zákazníkov. Pracuje na projektoch, ktoré pomáhajú budovať alebo zviditeľňovať značku. Môže ísť o akýkoľvek druh kampane, napríklad televízny spot, online reklamu, spoluprácu s médiami či CSR aktivity.

UX – User Experience – rieši dojmy používateľa, skúma jeho potreby a identifikuje problémy, ktoré na stránkach sú. UI – User Interface – sa zameriava na to, ako zostaviť vizuálne a funkčne webovú stránku tak, aby k nim nedochádzalo. Inak povedané – UX ladí celkový používateľský zážitok (použiteľnosť, prívetivosť a potreby návštevníka stránky) a UI to, ako stránka vyzerá a funguje.

V Digitálnej Univerzite si môžeš zlepšiť svoje zručnosti marketingového manažéra a absolvovať kurz, ktorý vedie biznis marketingový stratég Anka Sabolová či Naďa Kacera. Rovnako sa môžeš ponoriť do sveta User Experience, ktorý vedie spoluzakladateľ ui42 Martin Krupa.

Ak máš pocit, že táto pozícia nie je pre teba vhodná, môžeš sa pozrieť na Digitálnu Univerzitu, kde si vyberieš z vyše 30 kurzov. Sprevádzať ťa nimi budú také kapacity, akými sú napríklad Vladimír Slivka, Martin Voska, Michal Pastier či Peter Šebo.

Najviac sa hodíš na pozíciu brand špecialistu či marketingového stratéga!

Svojho brand manažéra by mala mať každá značka – minimálne v pozícii konzultanta. Je dôležitý pre celkové budovanie imidžu značky a úzko spolupracuje s marketingovým stratégom. Ich cieľom je pomôcť firme nastaviť jej strategické smerovanie.

Viac o týchto pozíciach sa môžeš naučiť aj na kurzoch v Digitálnej Univerzite, ktoré vedú skutoční experti v tejto oblasti – biznis marketingové strategičky Anka Sabolová a Naďa Kacera či storyteller a brand specialist Pavol Minár.

Ak máš pocit, že táto pozícia nie je pre teba vhodná, môžeš sa pozrieť na Digitálnu Univerzitu, kde si vyberieš z vyše 30 kurzov. Sprevádzať ťa nimi budú také kapacity, akými sú napríklad Vladimír Slivka, Martin Voska, Michal Pastier či Peter Šebo.

Bol by z teba perfektný PPC špecialista!

Ide o marketingového profesionála, ktorý vytvára, spravuje a optimalizuje PPC kampane v reklamnej sieti. Svoje odborné znalosti využíva aj na návrh vhodnej stratégie a zvolenie vhodného kanála.

V Digitálnej Univerzite ťa svetom PPC špecialistov a Google reklamy prevedie špičkový odborník strategy director v Invelity Libor Topocer.

Ak máš pocit, že táto pozícia nie je pre teba vhodná, môžeš sa pozrieť na Digitálnu Univerzitu, kde si vyberieš z vyše 30 kurzov. Sprevádzať ťa nimi budú také kapacity, akými sú napríklad Vladimír Slivka, Martin Voska, Michal Pastier či Peter Šebo.

Najviac by si sa hodil na prácu social media manažéra!

Social media manažér je zodpovedný za zastupovanie značky na sociálnych sieťach. Zostavuje obsahovú stratégiu, reaguje na komentáre, rieši kampane a tvorí obsah. Jeho cieľom je zlepšiť postavenie značky v online priestore.

Viac sa o tejto pozícii môžeš naučiť na kurzoch Digitálnej Univerzity, kde ti všetko potrebné vysvetlia špičkoví odborníci. Ide napríklad o creative digital strategist Rastislava Kiavčina či Martina Piteľa, ktorý je managing director v PS:Digital.

Ak máš pocit, že táto pozícia nie je pre teba vhodná, môžeš sa pozrieť na Digitálnu Univerzitu, kde si vyberieš z vyše 30 kurzov. Sprevádzať ťa nimi budú také kapacity, akými sú napríklad Vladimír Slivka, Martin Voska, Michal Pastier či Peter Šebo.

Najžiadanejšie pozície v oblasti digitálneho marketingu

Dobrý marketér by mal podľa pracovných portálov ovládať najmä digitálny marketing, ale okrem toho sú v kurze aj marketingové stratégie či branding. Toto sú najviac žiadané pozície v rámci digitálneho marketingu:

  1. PPC špecialista: Ide o marketingového profesionála, ktorý vytvára, spravuje a optimalizuje PPC kampane v reklamnej sieti. Svoje odborné znalosti využíva aj na návrh vhodnej stratégie a zvolenie vhodného kanála.
  2. Marketingový manažér: Marketingový manažér riadi propagačnú stratégiu spoločnosti. Jeho úlohou je popísať služby alebo produkt tak, aby prilákal a zaujal potenciálnych zákazníkov. Pracuje na projektoch, ktoré pomáhajú budovať alebo zviditeľňovať značku. Môže ísť o akýkoľvek druh kampane, napríklad televízny spot, online reklamu, spoluprácu s médiami či CSR aktivity.
  3. UI alebo UX dizajnér: UI a UX dizajnéri majú za úlohu sledovať a identifikovať správanie užívateľov na webovej stránke alebo v mobilnej aplikácii. Potom nastavia úpravy na stránke/aplikácii tak, aby návštevník na nich strávil čo najdlhší čas a dostal sa k potrebným informáciám alebo produktom bez prekážok. 
  4. Social media manažér, content creator: Social media manažér je mnohokrát vstupnou bránou na prácu v marketingu – musí ovládať najnovšie trendy aj nasledovanejšie profily na Instagrame, Facebooku či TikToku. Vytvára nový obsah pre klientov a pod palcom má celkovú stratégiu na sociálnych sieťach. Spolupracuje s grafikmi, copywritermi a vyhodnocuje výsledky kampaní.
  5. Copywriter: Profesionál, ktorý píše texty s cieľom zaujať čitateľa. Jeho práca spočíva v tvorbe atraktívnych textov pre reklamné agentúry, rôzne webové stránky, brožúry či médiá. Dôležitou zručnosťou copywritera je schopnosť písať stručne a jasne, aby komunikoval komplexné myšlienky jednoducho a efektívne. 

JJ_05478
zdroj: Digitálna Univerzita – Štúdium sa špecializuje na oblasti marketingu a študentov vedú skúsení lektori.

Štúdium je vhodné aj pre začiatočníkov

Digitálna Univerzita študentom ponúka komplexný prehľad a praktické schopnosti pod vedením skúsených lektorov, ktorí sa podelia o cenné know-how v oblasti reklamy, sociálnych médií, tvorby webovej stránky, copywritingu, SEO, budovania brandu i podnikania.

Špecializuje sa na vzdelávanie v oblasti digitálneho marketingu. Ponúka tri druhy kurzov podľa doterajších znalostí:

Kurzy otvárajú možnosti aj v podnikaní

Absolvovanie kurzu môže účastníkovi pomôcť pri hľadaní práce v digitálnom marketingu a nových podnikateľských možností.  Študentovi po skončení štúdia ostane doživotný prístup k prednáškam a videomanuálom. 

Podľa zakladateľa Jaroslava Vojtechovského sú tieto kurzy vhodné pre každého.

„Naše kurzy sú postavené tak, aby sa v nich našiel každý, majú širokú škálu možností, kde sa v digitálnom marketingu uplatniť. Niekomu sa viac hodí pozícia projektového manažéra, niekoho viac zaujmú sociálne siete,“ uvádza. Pozri si prehľad kurzov →

DIGI-UNI-BANNER-STARTITUP-1024×512

Výhody štúdia digitálneho marketingu

1. Ľahšie uplatnenie na trhu práce

Digitálna Univerzita už za roky svojho pôsobenia pomohla tisíckam absolventov naštartovať ich kariéru a nájsť aj lepšiu prácu. Absolvent na konci štúdia získa certifikát, ktorý posilní životopis.

Získané marketingové vedomosti môžu absolventi uplatniť nielen v digitálnych agentúrach, ale aj internetových marketingových tímoch rôznych spoločností. 

2. Praktické znalosti z rôznych oblastí marketingu

Digitálny marketing a online svet sú dynamické prostredia, ktoré sa rýchlo rozvíjajú – štúdium na Digitálnej Univerzite prináša praktické znalosti a základy zo všetkých dôležitých oblastí marketingu. 

Neskôr si absolvent môže vybrať, v ktorej špecializácii sa chce ďalej rozvíjať. Treba však myslieť na to, že mnohé oblasti sa prekrývajú a človek sa počas práce stretne s rôznymi situáciami. 

3. Rozbehnutie vlastného podnikania

Vzdelanie v oblasti marketingu nie je dôležité len pre trh práce, ale aj v oblasti vlastného podnikania. V priebehu štúdia sa absolventi naučia zásady budovania vlastnej značky, ale napríklad aj tvorbu webovej stránky či e-shopu.

Na Digitálnej Univerzite vyučuje až 32 odborníkov z oblasti digitálneho marketingu, ktorí pôsobia v slovenských firmách či sami v tejto oblasti podnikajú. Ide napríklad o slovenského marketéra, investora a podnikateľa Michala Pastiera, Petra Šeba z PS:Digital či Annu Sabolovú z Levospehere.

16 sobôt s digitálnym marketingom

Štúdium na Digitálnej Univerzite sa začína v októbri a prebieha formou online výučby vždy v sobotu. Zakladateľ Digitálnej Univerzity Jaroslav Vojtechovský preto tento ročník trefne nazval Sobotikal. 

„Je to presný protiklad sabatikalu, dlhého pracovného voľna. Človek sa mu pravidelne venuje každú sobotu polroka, teda 16 sobôt. Môže si vybrať, či študuje online z pohodlia domova, prezenčne alebo zmiešanou formou,“ vysvetlil. 

Jaro – networking
zdroj: Digitálna Univerzita – Na kariéru v marketingu sa dnes človek nemusí pripravovať len na vysokej škole. Presadiť sa v marketingu dokáže aj pomocou viacerých vzdelávacích inštitúcií.

Pozri si prehľad kurzov →

Najnovšie videá

Trendové videá