Kaufland začal na Slovensku s predajom produktov budúcnosti. V predajniach ich rozpoznáš jednoducho

Snímka obrazovky 2021-09-14 o 11.18.20
Kaufland

Je fakt, že pri vstupe do predajne myslíme skôr na to, čo nám doma chýba, a nie na vyprodukované emisie CO₂. 

Takže ak nie sme práve zanietení ekoaktivisti, ochrana životného prostredia a osobitne klímy nás pri nákupoch v reťazci veľmi netrápi. Pretože nie sme zasa úplní eko ignoranti, používame ekosieťky na ovocie, zeleninu a pečivo namiesto mikroténových vreciek a nákupné tašky z bavlny alebo novú klimatický neutrálnu nákupnú tašku.  Kaufland však ide v ochrane životného prostredia a klímy oveľa ďalej a myslí pritom tak trochu aj za nás. Ako konkrétne?

KLIMATICKY NEUTRÁLNE POTRAVINY – ČO TO JE?

Novinkou v sortimente známeho reťazca sú klimaticky neutrálne produkty celého radu privátnej značky K-take it veggie. Teda široký sortiment kvalitných a obľúbených vegetariánskych a vegánskych produktov s pečaťou V-Label, ktoré si možno aj vy pravidelne kupujete. Čo to znamená – klimaticky neutrálne? To, že dopady na životné prostredie sú počas ich výroby, prepravy a spotreby čo najnižšie a  vyprodukované množstvá CO₂ reťazec kompenzuje medzinárodne uznávanými a certifikovanými projektmi.

Na kompenzáciu CO₂ emisií, ktoré vznikajú v prípade výrobkov K-take it veggie, Kaufland podporuje  certifikovaný projekt na ochranu klímy Qori Q´oncha. Ide o výrobu sporákov a pecí od spoločnosti Microsol v Peru. Ak sa pýtate prečo, tu je odpoveď:  viac ako 4 milióny ľudí ročne zomrú na následky znečistenia vzduchu spôsobeného  nebezpečným tradičným varením na otvorenom ohni, ktoré ničí životné prostredie. V mnohých chudobnejších regiónoch sú hlavne ženy a deti postihnuté závažnými ochoreniami dýchacích ciest a očí. Preto spoločnosť Microsol vyvinula projekt Qori Q´oncha podporujúci rodiny v chudobných vidieckych oblastiach Peru sporákmi, ktoré sú energeticky efektívne, šetria palivo a produkujú menej emisií CO₂. Práve tento projekt, ktorý pomáha ľuďom aj životnému prostrediu, Kaufland podporuje.

Takže ak si kúpite jeden z produktov K-take it veggie, nielen že si pochutíte, spestríte svoj vyvážený jedálny lístok pre zdravie, ale zároveň tak prispejete k ochrane klímy. Jednoduché, však?

ZNIŽUJÚ EMISIE VŠADE, KDE SA DÁ

Samozrejme, klimaticky neutrálne produkty nie sú jediným spôsobom, ako reťazec znižuje produkciu emisií CO₂. Keď sa vyberiete na nákup do predajne Kauflandu, široký sortiment produktov pod jednou strechou si môžete prezerať vďaka kvalitnému LED osvetleniu, ktoré ušetrí až štvrtinu energie, čo predstavuje zníženie emisií CO₂ o 3 500 ton ročne. Zároveň využívajú všetky novopostavené predajne od roku 2013 na vykurovanie odpadové teplo, ktoré vzniká pri priemyselnom chladení a výlučne ekologické chladivá s najmenším možným dopadom na životné prostredie. Navyše k tomu plánuje Kaufland do konca tohto roka umiestniť na strechy vybraných predajní solárne panely, ktoré prispejú k väčšej ochrane prírodných zdrojov.

 Všimli ste si, že čerstvé ovocie a zeleninu si vyberáte zo zelených prepraviek? Do EPS prepraviek sa sortiment uloží už u farmára, potom preváža a zároveň si z nich vyberáme ovocie či zeleninu v predajni. Vďaka uzatvorenému cyklu a viacnásobnému použitiu tých istých prepraviek reťazec ušetrí až 3 000 ton emisií CO₂ za rok.

Radi si v Kauflande vyberáte slovenské výrobky alebo obľúbené potraviny od regionálnych výrobcov? V sortimente ich nájdete naozaj veľa. Bod pre vás – aj takýmto spôsobom chránite klímu. Spolupráca s domácimi dodávateľmi skracuje trasu dopravy produktov, čo tiež výrazne prispieva k zníženiu škodlivých látok v ovzduší. Rovnako ako aj eko kamión, ktorý rozváža tovar z logistického centra do predajní a jazdí na ekologický LNG pohon – v porovnaní s dieslovými kamiónmi vypustí do ovzdušia o 20 % menej emisií CO₂.

V ČOM JE KAUFLAND LEPŠÍ?

Ochranu klímy a životného prostredia spoločnosť Kaufland považuje za mimoriadne dôležitú. Všade, kde je to možné, využívame nové technológie a postupy, ktoré ich chránia. Do roku 2030 chceme zredukovať emisie z vlastnej prevádzkovej činnosti oproti roku 2019 o viac ako 80 percent. A  k znižovaniu produkcie emisií chceme podnietiť aj našich dodávateľov,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

O tom, že je slovenský Kaufland  v týchto opatreniach na dobrej ceste, svedčí aj nedávny prieskum spoločnosti Impact Metrics medzi českými a sčasti aj slovenskými reťazcami. Má najnižšiu uhlíkovú stopu spomedzi štrnástich reťazcov v oboch krajinách.

Na záver pár tipov pre tých, ktorí chcú byť viac „eko“. Keď sa najbližšie vyberiete na nákup do vášho Kauflandu, vyskúšajte chutné produkty K-take it veggie, hoci nie ste vegetarián či vegán. Vyberte si aj z bohatej ponuky produktov od slovenských a lokálnych výrobcov. Zvážte, či mikroténové vrecko naozaj potrebujete a ak ešte nemáte praktickú bavlnenú nákupnú tašku či sieťovku, nájdete ju pri pokladni. Mimochodom – v prípade, že jazdíte na elektrickom bicykli alebo elektroaute, na niektorých parkoviskách pri Kauflande môžete zadarmo využiť rýchlonabíjaciu stanicu. Takýmito celkom jednoduchými krokmi pri nákupe spolu s reťazcom prispejete k ochrane podnebia a prostredia, v ktorom žijeme. Stojí to zato.

Viac informácií o ochrane klímy v Kauflande nájdete TU.

Najnovšie videá

Trendové videá