Vedúci predstaviteľ AI v Apple končí. Ostro reagoval na povinné chodenie do kancelárie
- Nechcelo sa mu chodiť do práce trikrát do týždňa
- Tvrdí, že pre jeho tím je lepšia práca z domu
- Nechcelo sa mu chodiť do práce trikrát do týždňa
- Tvrdí, že pre jeho tím je lepšia práca z domu
Vedúci predstaviteľ umelej inteligencie v Apple Ian Goodfellow opúšťa spoločnosť kvôli jej politike návratu do kancelárie. Táto správa prichádza v čase, kedy spoločnosť Apple nariaďuje všetkým zamestnancom spoločnosti, aby sa vrátili do kancelárie na tri dni v týždni.
V porovnaní so spoločnosťami Amazon, Google či Meta, sú nariadenia prísnejšie, pretože tie povoľujú niektorým zamestnancom home office stále.
Riaditeľ strojového učenia Ian Goodfellow oznámil svoju rezignáciu už minulý týždeň, kedy svojim kolegom povedal, že snaha generálneho riaditeľa Tima Cooka dostať zamestnancov späť do kancelárie ho vyhnala.
Uviedol, že verí, že väčšia flexibilita by bola pre jeho tím najlepšou možnosťou. Informuje o tom portál The Times. Odchod zamestnanca potvrdili aj viacerí jeho kolegovia. Jednému z nich Goodfellow povedal, že na odchod má viacero dôvodov, no návrat do kancelárie je tým najpádnejším.
Podľa najnovšej politiky musia zamestnanci prísť do práce v pondelky, utorky a štvrtky. Zároveň im však je umožnené pracovať na diaľku až 4 týždne v roku.
Niektorí zamestnanci sa domnievajú, že odchod riaditeľa strojového učenia je predzvesťou toho, že spoločnosť zvýši požiadavku na prácu v kancelárii až na päť dní v týždni.
iPhone je stále jednotkou
Spoločnosť Apple je jednou z najvplyvnejších a najznámejších značiek na svete a v roku 2021 bola najhodnotnejšou technologickou spoločnosťou na svete. Jej hodnota bola vyčíslená na 2 bilióny dolárov.
Apple vygeneroval v roku 2021 príjmy vo výške 365 miliárd USD, pričom 52 % pochádzalo z predaja iPhonov. Ako ďalej informuje Business of Apps, v roku 2020 sa predalo 230 miliónov iPhonov, 71 miliónov iPadov a 20 miliónov Macov a MacBookov.
Hoci je iPhone hlavným zdrojom príjmov, jeho percento sa za posledných päť rokov znížilo. Ďalší hardvér od Apple, ktorý zahŕňa Watch, AirPods, HomePod a Beats, sa stal pre Apple prioritnou kategóriou ako spôsob, ako zvýšiť výnosy z jedného nákupu iPhonu. Za posledných päť rokov zaznamenali výrazný rast aj služby.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: The Times, Business of apps