Veľa Slovákov nerozumie, že cena musí zahŕňať všetko, nie sme podnikatelia z 90.rokov, tvrdí šéfka obľúbeného podniku
- Petra a Ďuro sú dvaja mladí Bratislavčania, ktorí začali podnikať pred takmer desiatimi rokmi
- V minulosti prevádzkovali rôzne pojazdné kaviarne a dnes majú vlastný podnik pri Stupave s názvom Tma v hrnku
- Petra a Ďuro sú dvaja mladí Bratislavčania, ktorí začali podnikať pred takmer desiatimi rokmi
- V minulosti prevádzkovali rôzne pojazdné kaviarne a dnes majú vlastný podnik pri Stupave s názvom Tma v hrnku
Zatiaľ čo Petra má vyštudovaný manažment kultúry a turizmu, jej partner je zarytý, no podľa Petry aj šikovný „anti školák“. Obaja pracujú v gastre už od doby, kedy si sami zarábajú na živobytie. Kaviarenský biznis však striedali aj s prácou inštruktorov zimných športov v Nízkych tatrách.
„Veľa sezón sme takto strávili v Británii, pracovali sme v puboch, kaviarniach, reštauráciách a v zime sme jazdili. Prešli sme si rôznymi pozíciami a naberali skúseností. Z Británie sme sa vrátili na Slovensko v roku 2013, už s plánom na rozbeh našich pojazdných kaviarní. Prvý projekt bol naša pojazdná kaviareň Piadženo a o rok nato sme sa rozšírili o druhú s názvom Folcík,“ objasňuje Petra.
Nakoľko sa pred rozbehom vlastnej kamennej prevádzky venovali dvom pojazdným kaviarňam, založenie kaviarne a stáleho miesta prišlo v roku 2019 celkom prirodzene. „Opäť sme sa posunuli o krok ďalej a spustili sme aj vlastný e-shop.“
Nie je to ale celkom prechádzka ružovou záhradou, aby všetko fungovalo tak ako má, bežne do práce vstávajú o 5:50 a domov odchádzajú až po šiestej večer.
Priznávajú tiež, že pandémia ich značne pribrzdila. Petra hovorí o prvotnom strese a panike. „Zatvorené, otvorené, stoličky, stoly, áno, nie, take away alebo šálky, vnútri alebo iba vonku, stále niečo. Web UVZSR bol môj najčítanejší web. Vždy sme boli veľmi prispôsobiví a flexibilní, ale toto nás posunulo ešte o level ďalej.“
Konštatuje, že do podnikania ide človek vždy s nejakým rizikom, ale pri pandémii nevedeli, čo bude zajtra a to bolo podľa ich slov psychicky veľmi náročné.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Britskí a slovenskí zákazníci sú veľmi rozdielni, hovorí majiteľka
- „Zákazník príde a naozaj úprimne nevidí alebo nechce vidieť niektoré veci,“ vraví s úsmevom
- Aký fígeľ používajú, aby ulahodili milovníkom talianskej horkej kávy, aj fanúšikom hipsterskej kyslejšej?
- Prečítaj si inšpiratívny príbeh o tom, ako rozbehnúť úspešnú kaviareň
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy