Veľká odstávka známej banky: Už o pár hodín nebudú fungovať platby kartou ani mobilná appka

  • mBank plánuje odstávku svojich služieb
  • Odstávka bude počas nedele (6. 4.)
Banky čaká odstávka
Ilustračné foto: Canva
  • mBank plánuje odstávku svojich služieb
  • Odstávka bude počas nedele (6. 4.)

mBank oznámila plánovanú odstávku bankových svojich služieb počas nedele (6. 4.). Ako banka uvádza na svojej webovej stránke, táto odstávka je súčasťou jej snahy o vylepšenie a modernizáciu bankových služieb, ktorých cieľom je poskytnúť klientom pohodlnejšie a efektívnejšie bankovníctvo. 

Technická prestávka ovplyvní tieto služby

Odstávka prebehne 6. apríla 2025 od 2:30 do 11:30. Počas nej nebudú dostupné internet banking, mobilná aplikácia, SEPA platby, SMS systém žiadostí o produkty ani telefonická mLinka.

Ak máš v pláne online nákupy, bude lepšie ich vybaviť vopred. Po obnovení služieb môže byť potrebné aktualizovať internet banking kombináciou klávesov Ctrl+F5, aby sa zabezpečilo správne načítanie najnovších informácií a funkcií.

„Vopred sa ospravedlňujeme za spôsobené problémy. Vieme, že v bezhotovostnej dobe nejde len o drobnú nepríjemnosť. Okamžitý prístup k peniazom na vašom bežnom účte kedykoľvek a kdekoľvek by mal byť samozrejmosťou,“ píšu zástupcovia banky.

Dodávajú, že sa budú snažiť všetky systémy znovu spustiť čo najrýchlejšie.

Platenie špeciálnym prsteňom je trendom

Bezkontaktné platenie sa stále vyvíja a dnes už neobmedzuje len na mobilné telefóny či inteligentné hodinky. Novým trendom, ktorý získava čoraz väčšiu popularitu, je platenie pomocou špeciálnych prsteňov, píše SITA. Táto inovatívna platobná metóda sa etablovala aj na Slovensku, kde ju podporujú napríklad mBank v spolupráci s Mastercard a Niceboy.

Podľa dát mBank platobné prstene najviac využívajú muži, ktorí ich používajú častejšie. Zaujímavé však je, že ženy pri platení prsteňmi vykonávajú transakcie v priemere vyšších hodnôt. Priemerná suma, ktorú zaplatia ženy, dosahuje 17,5 eura, zatiaľ čo u mužov je to 17 eur.

Podľa Martina Podoláka, zástupcu generálneho riaditeľa mBank zodpovedného za produktový manažment a inovácie, je platobný prsteň nielen módnym doplnkom, ale aj veľmi praktickým riešením.

„Je vodeodolný a nemusí sa nabíjať, čo z neho robí mimoriadne pohodlné platobné zariadenie. Tento rok chceme ponuku platobných prsteňov rozšíriť o ďalšie novinky,“ vysvetľuje Podolák.

Pre výber aj zmenu banky sú pre Slovákov kľúčové poplatky

Slováci pri výbere banky najviac zohľadňujú výšku poplatkov za vedenie bežného účtu, ktorý považuje za kľúčový faktor viac ako dve tretiny (68 %) klientov. Tretina (32 %) opýtaných na svojej banke oceňuje najmä to, že neúčtuje žiadne, alebo len nízke poplatky za vedenie účtu, píše TASR.

Pre viac ako polovicu (57 %) Slovákov by bol výrazný nárast týchto poplatkov najväčším dôvodom na zmenu banky. Tieto údaje vyplývajú z reprezentatívneho prieskumu agentúry Focus, ktorý mBank uskutočnila na vzorke 944 respondentov v minulom roku.

Pri výbere banky Slováci zohľadňujú aj kvalitný internet banking, ktorý je kľúčový pre 35 % klientov. Výška úrokovej miery hrá dôležitú úlohu pre štvrtinu (26 %) respondentov, zatiaľ čo moderná mobilná aplikácia na správu financií je dôležitá pre 28 % opýtaných. Na odporúčanie priateľov, známych či rodiny sa spolieha 10 %, zatiaľ čo veľkosť banky berie do úvahy len 6 % respondentov, ako vyplýva z prieskumu.

„Na svojej banke klienti viac-menej najčastejšie oceňujú žiadne alebo len nízke poplatky za vedenie účtu. Ich záujem o kontrolu nad vlastnými financiami potvrdzuje aj fakt, že až tri štvrtiny klientov (76 %) vie presne, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. V porovnaní s minulým rokom sa toto povedomie jemne zvýšilo o 3 percentuálne body, z pôvodných 73 %,“ dodal riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: mBank, SITA, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá