Veľká odstávka ZSSK: V tomto čase si lístok cez internet nekúpiš

  • ZSSK V noci z pondelka (17. 2.) na utorok (18. 2.) pozastaví predaj lístkov cez internet
  • Lístok si môžeš kúpiť vo vlaku
zssk lístok cesta vlak
Ilustračné foto: TASR/Pavol Zachar
  • ZSSK V noci z pondelka (17. 2.) na utorok (18. 2.) pozastaví predaj lístkov cez internet
  • Lístok si môžeš kúpiť vo vlaku

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v noci z pondelka (17. 2.) na utorok (18. 2.) pozastaví predaj lístkov cez internet, informuje portál Živé.sk. Obmedzenie bude trvať od 22:30 do 3:00.

Počas tohto času nebude možné zakúpiť lístok cez e-shop ani mobilnú aplikáciu. Cestujúci si ho však budú môcť kúpiť priamo vo vlaku. Počas spomínaného času nebudú cestujúci platiť žiadne príplatky. Odstávka je plánovaná s cieľom zlepšiť predajné systémy ZSSK.

Poplatok za predaj lístkov

Ako sme ťa nedávno informovali, po viac než desiatich rokoch zavádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) významnú zmenu, píše Denník N. Novinkou je poplatok za predaj cestovných lístkov. Hoci to pre cestujúcich znamená vyššie náklady, ZSSK to neoznačuje ako zdražovanie, ale ako „poplatok za servis“.

„ZSSK nezvyšuje ceny cestovných lístkov, ale zavádza poplatok za servis vo výške 1 euro pri kúpe lístka v pokladnici a 3 eurá pri nákupe vo vlaku,“ uviedol hovorca spoločnosti Dominik Drevický. Nový cenník začne platiť od 15. marca.

Železničná spoločnosť zavedenie poplatkov odôvodňuje rozdielnymi nákladmi na jednotlivé predajné kanály. „Nový poplatok reflektuje rozdielne náklady jednotlivých predajných kanálov a pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady,“ vysvetlil dopravca. 

ZSSK zdôrazňuje, že online predaj lístkov je pre spoločnosť najefektívnejší, a preto ho plánuje naďalej uprednostňovať a zvýhodňovať. „Pri nákupe cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom a e-shop ZSSK sa poplatok neuplatňuje, pretože ide o najvýhodnejší a najrýchlejší spôsob nákupu lístkov,“ dodávajú zástupcovia spoločnosti.

Ako sa zmenia ceny lístkov?

Od 15. marca budú platiť nové pravidlá:

• poplatok 1 euro pri nákupe v pokladnici,
• poplatok 3 eurá pri kúpe lístka vo vlaku,
• bez poplatku zostáva online nákup cez aplikáciu IDeme vlakom, e-shop ZSSK a SMS lístok v osobných vlakoch.

Táto zmena znamená, že pri kúpe lístka na krátku vzdialenosť, napríklad za jedno euro, si cestujúci zaplatí ešte jedno euro navyše za jeho vystavenie v pokladnici.

ZSSK uisťuje, že zavedenie poplatkov neovplyvní „najzraniteľnejšie skupiny“ cestujúcich. „Cestujúci od 70 rokov, držitelia preukazu ŤZP-S a cestujúci od 62 rokov pri kúpe lístka na 100 % zľavu budú mať v pokladnici aj vo vlaku rovnaké podmienky ako pri online nákupe,“ vysvetlil hovorca Drevický. 

To znamená, že seniori a osoby s ťažkým zdravotným postihnutím nebudú musieť platiť žiadne dodatočné poplatky za vystavenie lístka. Zavedenie poplatkov môže vyvolať rôzne reakcie u cestujúcich. Mnohí zákazníci ZSSK sa už dlhodobo sťažujú na kvalitu služieb, spoľahlivosť spojov a stav vlakových súprav.

Otázkou teda je, či tento krok prispeje k zlepšeniu servisu, alebo bude vnímaný len ako ďalšie finančné zaťaženie cestujúcich. Vedenie ZSSK tvrdí, že cieľom zavedenia poplatkov je motivovať cestujúcich k využívaniu modernejších a efektívnejších spôsobov nákupu lístkov. 

„Online nákup je ekologickejší, rýchlejší a menej náročný na personálne aj materiálne zdroje,“ uvádza dopravca.

Čítajte viac z kategórie: Cestovanie

Zdroje: Živé, Denník N, Archív Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá