Veľké správy: Prestížne nákupné centrum Bratislavy čaká výrazná zmena

  • Aupark sa bude rozširovať
  • Pribudnú exkluzívne obchodné jednotky
Aupark
TASR/Unibail-Rodamco-Westfield
  • Aupark sa bude rozširovať
  • Pribudnú exkluzívne obchodné jednotky

Aupark čelí intenzívnej konkurencii, na čo musí reagovať – v tomto prípade citeľným rozšírením a novými značkami, píše portál Yimba.sk. Po novom tak dôjde k jeho rozšíreniu a v nákupnom centre pribudnú aj tri exkluzívne obchodné jednotky.

aupark stred
zdroj: Aupark

Známe nákupno-zábavné stredisko v Bratislave-Petržalke, bolo postavené v rokoch 2000 až 2001, otvorené 15. novembra 2001 a dokončenie prvej fázy výstavby bolo na jar roku 2002.

Jeho aktuálny majiteľ, finančná a investičná skupina Wood & Company, ho odkúpil za celkovo 450 miliónov eur. Išlo o najväčšiu realitnú transakciu v histórii Slovenska. V Auparku ostáva prítomná aj skupina Unibail – Rodamco – Westfield, ktorá sa špecializuje na development a prevádzku nákupných centier. 

Bolo postavené vedľa Sadu Janka Kráľa (ktorý sa v minulosti volal Aupark) medzi Mostom SNP a Starým mostom na území ulice Pri sade, Platanovej ulice, Dostihovej ulice a Koševého ulice niekdajšej starej Petržalky, na ktorej stáli obytné domy, ktoré boli do roku 1989 asanované v rámci kompletnej likvidácie pôvodnej zástavby rodinných domov. Celková prenajímateľná rozloha je vyše 58-tisíc m² (pred prístavbou 44-tisíc m²).

„Rozšírenie centra je našou odpoveďou na aktuálny dopyt po väčších obchodných formátoch aj rastúci záujem nových značiek. Rozšírenie však má podporiť aj kvalitu nakupovania, komfort zákazníkov a naše záväzky podporiť udržateľnú výstavbu a prevádzku,“ hovorí Veronika Košická, riaditeľka nákupného centra Aupark Bratislava.

Aupark približuje, že tu vznikne trojica rozsiahlych obchodných formátov. V obchodnom centre budú mať po novom zastúpenie kľúčové značky skupiny Inditex, ktoré zväčšia svoje predajne na formát flagship obchodov. Priestor sa však otvorí aj iným globálnym značkám. Zánik vonkajšieho parkoviska bude kompenzovaný vybudovaním kapacít v rámci rozšíreného podzemného parkoviska.

Rozšírenie Auparku
zdroj: Unibail-Rodamco-Westfield

Obľúbené obchody ostávajú dostupné

Návštevníci sa nemusia obávať obmedzení ani o dostupnosť svojich obľúbených obchodov. Stavebné práce budú prebiehať za plnej prevádzky centra od marca 2023. Dočasne bude obmedzený jeden pruh McDrive a zatvorené bude parkovisko P2. Všetky obmedzenia budú vyznačené priamo na dotknutých miestach. Od 26. marca bude uzatvorené parkoviska P2 pre automobily a od 3. apríla sa uzatvorí vstup od parkoviska P2 pre peších.

Zmeny v interiéri rešpektujú doterajšiu koncepciu centra. „Pri rekonštrukcii interiéru v roku 2015 sme kládli dôraz na to, aby sa návštevník vedel v obchodnom centre jednoducho zorientovať a ľahko našiel to, čo potrebuje. Tento princíp budeme rešpektovať naďalej. Nároky na výstavbu a prevádzku centra sa však posunuli a našou ďalšou dôležitou prioritou je udržateľnosť pri výstavbe aj prevádzke,“ hovorí Veronika Košická.

Celý projekt výstavby bude rešpektovať záväzok obchodného centra k trvalej udržateľnosti. Od roku 2014 je Aupark Bratislava držiteľom certifikátu BREEAM In-Use na úrovni „double Excellent“. Tento certifikát je dnes považovaný za jeden z najprestížnejších systémov hodnotenia udržateľnosti budov.

Zdroje: Yimba, TS

Najnovšie videá

Trendové videá