Veľký návrat obchodného reťazca: Na Slovensku škaredo narazil, teraz prichádza k susedom

  • Carrefour oznámil opätovný vstup na český trh
  • Na Slovensku ho stihol krutý osud
  • Do strednej Európy sa vracia po takmer 20 rokoch
Carrefour bratislava
Carrefour odišiel zo Slovenska v roku 2005, odchod sprevádzal veľký výpredaj TASR/Štefan Puškáš
  • Carrefour oznámil opätovný vstup na český trh
  • Na Slovensku ho stihol krutý osud
  • Do strednej Európy sa vracia po takmer 20 rokoch

Carrefour sa vracia. Značka supermarketov, ktorú dobre poznajú aj Slováci, znovu prichádza do Česka. Ako informuje samotný Carrefour, značka supermarketov bude spolupracovať s miestnou firmou. Tou je JIP Retail. Tá v Česku prevádzkuje 14 prevádzok s potravinami.

Návrat do regiónu

Patrick Lasfargues, výkonný riaditeľ Carrefour International Partnership, považuje toto partnerstvo za skvelú príležitosť poskytnúť českým zákazníkom konkurencieschopný sortiment produktov pre ich každodenné potreby. „Je to ďalší dôležitý krok v medzinárodnej stratégii skupiny Carrefour, s dôrazom na rozvoj vo východnej Európe,“ povedal.

Teší nás, že sa môžeme stať partnerom Carrefouru a umožniť mu návrat do Česka. Ich pozoruhodná ponuka produktov sa skvele dopĺňa s naším sortimentom,“ uviedol Jan Plšek, prezident JIP Retail. 

Carrefour je v Európe etablovanou značkou, ich obchody nájdeš vo väčšine krajín. Na Slovensku je však jeho príbeh veľmi smutný, ba až tragický. Carrefour oficiálne odišiel zo slovenského a českého trhu ešte v roku 2005, no slovenskí zákazníci mohli v supermarketoch s touto značkou nakupovať až do roku 2018.

Vtedy sa zatvorili brány posledného supermarketu a po firme, ktorá ich prevádzkovala, ostali len dlhy a veľa nahnevaných veriteľov.

Tragický príbeh Carrefouru na Slovensku

Carrefour, jeden z popredných maloobchodných gigantov v Európe, vstúpil na slovenský trh v roku 2000. Svoj prvý hypermarket otvoril v bratislavskej Petržalke a neskôr v nákupnom centre Polus. V tom čase bol Carrefour druhým najväčším obchodníkom na svete, hneď po americkom Walmarte.

Spočiatku sa firma sústredila na predaj výrobkov od domácich producentov. V roku 2001 pokračovala expanzia otvorením hypermarketov v Košiciach a Žiline.

V roku 2005 Carrefour zažil na Slovensku výraznú aféru. Spustil akciu „výpredaj storočia“, ktorá bola intenzívne propagovaná v médiách. Výpredaje s až 90-percentnými zľavami spôsobili v hypermarketoch nákupné šialenstvo, čo viedlo aj k dopravnej kolapsu v hlavnom meste. Fotografie nájdeš ešte aj dnes na webe SME

Zľavy sa však v skutočnosti týkali len niekoľkých tovarov, na čo si napokon posvietila Slovenská Obchodná Inšpekcia a udelila reťazcu mastnú pokutu.

Odchod zo Slovenska

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Zdroje: Carrefour, Aktuality, SME

Najnovšie videá

Trendové videá