Veľký obchod na módnej scéne: Zalando sa spája s berlínskou módnou značkou
- Zalando získalo väčšinový podiel v Highsnobiety, globálnej módnej značke
- Highsnobiety bude pôsobiť ako strategický a kreatívny poradca
- Zalando získalo väčšinový podiel v Highsnobiety, globálnej módnej značke
- Highsnobiety bude pôsobiť ako strategický a kreatívny poradca
Online módna platforma Zalando získala väčšinový podiel v nemeckej spoločnosti Highsnobiety. Ide o globálneho priekopníka kultúry tzv. nového luxusu.
Firmy spoja svoje sily a chcú sa stať lídrami v oblasti zapájania a inšpirovania zákazníkov. Vzájomne využijú svoje silné stránky. Tými sú podľa nich spojenie kultúrnej relevancie a prehľadu spoločnosti Highsnobiety, jej autority v oblasti módy a skúseností s rozprávaním príbehov s módnou sieťou Zalando, jej know-how v oblasti elektronického obchodu a prevádzkovými schopnosťami, oznámili obe spoločnosti.
Highsnobiety bude pokračovať v samostatnej činnosti, ale zároveň bude pôsobiť ako strategický a kreatívny konzultant, ktorý pomôže Zalandu rozvíjať nové oblasti a formáty zamerané na inšpiráciu na ich platforme.
Schopnosti spoločnosti Highsnobiety sa budú podieľať na ambíciách spoločnosti Zalando začleniť inšpiratívne zážitky do cesty zákazníkov a vytvoriť pútavé online prostredie pre spotrebiteľov aj značky.
Pripojenie sa ku skupine Zalando zase umožní spoločnosti Highsnobiety využiť odborné znalosti a zdroje spoločnosti Zalando k posilneniu svojich vlastných schopností v oblasti elektronického obchodovania.
Obe spoločnosti pochádzajú z Berlína, na módnej scéne majú vplyv
Blog Highsnobiety založil v roku 2005 v Berlíne David Fischer ako predzvesť prepojenia streetwearu a luxusnej módy. Dnes Highsnobiety tvorí vydavateľská sekcia, kreatívne poradenstvo a kurátorská obchodná platforma, ktorá patrí k najvplyvnejším globálnym hlasom v oblasti nového luxusu a v kultúry všeobecne.
Značka je venovaná novej generácii kultúrnych priekopníkov. Jej poslaním je objavovať a propagovať to najlepšie, čo naša kultúra ponúka, spájať ľudí prostredníctvom lásky k štýlu a podporovať komunitu začínajúcich tvorcov.
Zalando je európska módna a lifestyle online platforma. Založená bola v Berlíne v roku 2008. V súčasnosti oblieka vyše 49 miliónov zákazníkov v 25 krajinách. V ponuke spoločnosti Zalando zákazníci nájdu sortiment od oblečenia po obuv, doplnky či beauty produkty.
Spojenie s Highsnobiety urýchli ambície spoločnosti Zalando stať sa destináciou pre streetwear, nový luxus a módnu inšpiráciu, najmä pre mladších, módne orientovaných spotrebiteľov. Do ich sortimentu medzinárodných značiek patria svetoznáme mená, ako aj lokálne značky.
„Spoločnosť Highsnobiety si osvojila umenie premieňať príbehy na produkty a produkty na príbehy. Som nadšený, že môžeme naše schopnosti zapojiť do úsilia Zalanda o módnej inšpirácii a spoločne pretvoriť budúcnosť obsahu a obchodu. Rovnako som nadšený, že môžeme využiť bezkonkurenčné skúsenosti Zalanda v oblasti škálovania e-commerce platforiem a preniesť svoju celoživotnú pracovnú vášeň na ďalšiu úroveň,“ hovorí David Fischer, zakladateľ a CEO Highsnobiety.
„Obe naše spoločnosti zdieľajú vášeň pre budovanie silných partnerstiev so značkami a umožňujú značkám inšpirovať verejnosť svojimi produktmi a príbehmi. Partnerstvo s Highsnobiety nám umožní oveľa rýchlejšie realizovať našu ambíciu ponúkať zákazníkom čo najrelevantnejší a najpútavejší – a zároveň najpohodlnejší – nákupný zážitok. Nemôžem sa dočkať, až sa naša spoločná vízia zhmotní a budeme spoločne utvárať budúcnosť módneho obsahu v oblasti obchodu,“ dodáva David Schneider, spoluzakladateľ a Co-CEO Zalanda.
Berlínska značka si chce zachovať aj naďalej svoju autonómiu
Ako súčasť dohody si Highsnobiety zachová redakčnú a kurátorskú autonómiu, pričom vydavateľská a agentúrna činnosť zostane plne nezávislá. Highsnobiety budú aj naďalej viesť jej dvaja generálni riaditelia David Fischer a Jürgen Hopfgartner. Zakladateľ David Fischer si ponechá menšinový podiel.
Všetky strany sa dohodli, že nebudú zverejňovať finančné podrobnosti. Spoločnosti Highsnobiety pri tejto transakcii radili spoločnosti Liontree, V14 – Vogel, Heerma & Waitz a Taxess. Spoločnosti Zalando poskytovali poradenstvo spoločnosti White&Case, PwC a McKinsey.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Zalando