Veľký potenciál a málo konkurencie. Marketér odporúča firmám, aby dali TikToku šancu
- Jeho marketingová funkcia je na Slovensku stále na začiatku
- Ak nechcete, aby vám ušiel vlak, teraz máte šancu
- Jeho marketingová funkcia je na Slovensku stále na začiatku
- Ak nechcete, aby vám ušiel vlak, teraz máte šancu
Spočiatku to bol MySpace, neskôr Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, YouTube či Reddit. Sociálne médiá v posledných rokoch ovládajú náš voľný čas a v Amerike aj marketingový trh. Výnimkou nie je ani TikTok, ktorý je podľa portálu Demand Sage v súčasnosti šiestym najpoužívanejším sociálnym médiom.
V zahraničí si jeho veľký obchodný potenciál uvedomili rôzne marketingové agentúry ako NeoReach či Ubiquitous, ktorá vytvorila sieť influencerov s celkovým dosahom 2,5 miliardy followerov, uvádza Influencer Marketing Hub.
Pozvanie do najnovšieho dielu relácie Let’s Talk Business prijal zakladateľ agentúry PS:Digital Peter Šebo, ktorý sa s moderátorom Adamom Šipošom rozprával o aktuálne stále populárnejšej sociálnej sieti TikTok, ktorá je u nás v oblasti marketingu prehliadaná.
Veľký potenciál a málo konkurencie
Peter Šebo je okrem iného aj organizátorom prvej konferencie o TikToku na Slovensku. Kúpyschopná cieľová skupina je podľa jeho slov už aj na tomto sociálnom médiu, ktoré používa asi milión Slovákov a nielen mládež.
„Instagram, ktorý je rozšírený medzi firmami, má na Slovensku zhruba 1,2 – 1,3 milióna používateľov. Využitie firmami a značkami je absolútne neporovnateľné, kým na Instagrame sú tisícky rôznych slovenských firiem, na TikToku sme ich narátali menej ako sto,“ uviedol Peter Šebo v prvých vetách rozhovoru.
„Firmy na to nie sú zvyknuté, je to pre nich veľká neznáma. Je to marketingová príležitosť a TikTok je dnes na začiatku svojho marketingového potenciálu. Je tam veľa ľudí, málo firiem, treba si to naštudovať a keď to trafíš, medzi tými desiatkami firiem máš obrovskú šancu zaujať,“ zdôraznil, pričom dodal, že ide skôr o sociálne médium, na ktorom sa obsah podáva zábavným spôsobom.
Šebo firmám odporúča, aby sa nebáli vytvárať obsah a povzbudzuje ich, aby sa naučili pracovať s tamojším algoritmom. V ideálnom prípade ide o tri až štyri videá denne a pripomína firmám, že za pokus nič nedajú. „Na TikToku sa nedá nikoho zaspamovať. Používateľ vidí za deň stovky videí, ak je jedno z nich to vaše komerčné a nebavilo ho, on ho len swajpne. To je všetko, nič horšie sa vám nestane.„
Nezaspite a nebojte sa
Spoločnosti v minulosti spochybňovali účinok marketingu na sociálnych médiách. Stalo sa to pri Instagrame na začiatku predošlej dekády, ale i pri Facebooku.
„Potom zistili, že sú tam všetci a že im uniká vlak, tak tam rýchlo nabehli a skúšali to chytať za chvost. Dnes sme na začiatku marketingu na TikToku a ak nechcete, aby vám ušiel vlak, tak ako s Facebookom, Instagramom či Mobile First, teraz máte šancu.„
Podľa Petra Šeba neexistuje segment, ktorý by na TikToku nemal šancu uspieť. Pripomína tiež, že sa záujemcovia nemusia báť osloviť PS:Digital, ktorá za nich spraví všetko, až na jednu maličkosť.
„S desiatimi firmami naraz sa teraz rozprávame a žiadna z nich si na ňom svoje portfólio zo začiatku nevie predstaviť. Na to majú nás, my vymyslíme koncept, spôsob, fóriky a vy nám len poviete, čo treba odkomunikovať,“ uvádza organizátor konferencie All about TikTok.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Demand Sage, Influencer Marketing Hub, SIU