Veľký potenciál a málo konkurencie. Marketér odporúča firmám, aby dali TikToku šancu

  • Jeho marketingová funkcia je na Slovensku stále na začiatku
  • Ak nechcete, aby vám ušiel vlak, teraz máte šancu
Peter Šebo
Peter Šebo zdôrazňuje jedinečnú marketingovú príležitosť na TikToku, ktorú by mali využiť firmy z každého segmentu TASR/AP Photo/Kiichiro Sato, Youtube/Startitup/reprofoto/
  • Jeho marketingová funkcia je na Slovensku stále na začiatku
  • Ak nechcete, aby vám ušiel vlak, teraz máte šancu

Spočiatku to bol MySpace, neskôr Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, YouTube či Reddit. Sociálne médiá v posledných rokoch ovládajú náš voľný čas a v Amerike aj marketingový trh. Výnimkou nie je ani TikTok, ktorý je podľa portálu Demand Sage v súčasnosti šiestym najpoužívanejším sociálnym médiom.

V zahraničí si jeho veľký obchodný potenciál uvedomili rôzne marketingové agentúry ako NeoReach či Ubiquitous, ktorá vytvorila sieť influencerov s celkovým dosahom 2,5 miliardy followerov, uvádza Influencer Marketing Hub

Pozvanie do najnovšieho dielu relácie Let’s Talk Business prijal zakladateľ agentúry PS:Digital Peter Šebo, ktorý sa s moderátorom Adamom Šipošom rozprával o aktuálne stále populárnejšej sociálnej sieti TikTok, ktorá je u nás v oblasti marketingu prehliadaná. 

Veľký potenciál a málo konkurencie

Peter Šebo je okrem iného aj organizátorom prvej konferencie o TikToku na Slovensku. Kúpyschopná cieľová skupina je podľa jeho slov už aj na tomto sociálnom médiu, ktoré používa asi milión Slovákov a nielen mládež.

Instagram, ktorý je rozšírený medzi firmami, má na Slovensku zhruba 1,2 – 1,3 milióna používateľov. Využitie firmami a značkami je absolútne neporovnateľné, kým na Instagrame sú tisícky rôznych slovenských firiem, na TikToku sme ich narátali menej ako sto,“ uviedol Peter Šebo v prvých vetách rozhovoru. 

TikTok je divoký západ sociálnych sietí. Kto si ho podchytí teraz, bude mať úspech

„Firmy na to nie sú zvyknuté, je to pre nich veľká neznáma. Je to marketingová príležitosť a TikTok je dnes na začiatku svojho marketingového potenciálu. Je tam veľa ľudí, málo firiem, treba si to naštudovať a keď to trafíš, medzi tými desiatkami firiem máš obrovskú šancu zaujať,“ zdôraznil, pričom dodal, že ide skôr o sociálne médium, na ktorom sa obsah podáva zábavným spôsobom. 

Šebo firmám odporúča, aby sa nebáli vytvárať obsah a povzbudzuje ich, aby sa naučili pracovať s tamojším algoritmom. V ideálnom prípade ide o tri až štyri videá denne a pripomína firmám, že za pokus nič nedajú. „Na TikToku sa nedá nikoho zaspamovať. Používateľ vidí za deň stovky videí, ak je jedno z nich to vaše komerčné a nebavilo ho, on ho len swajpne. To je všetko, nič horšie sa vám nestane.

Nezaspite a nebojte sa

Spoločnosti v minulosti spochybňovali účinok marketingu na sociálnych médiách. Stalo sa to pri Instagrame na začiatku predošlej dekády, ale i pri Facebooku.

Potom zistili, že sú tam všetci a že im uniká vlak, tak tam rýchlo nabehli a skúšali to chytať za chvost. Dnes sme na začiatku marketingu na TikToku a ak nechcete, aby vám ušiel vlak, tak ako s Facebookom, Instagramom či Mobile First, teraz máte šancu.

Podľa Petra Šeba neexistuje segment, ktorý by na TikToku nemal šancu uspieť. Pripomína tiež, že sa záujemcovia nemusia báť osloviť PS:Digital, ktorá za nich spraví všetko, až na jednu maličkosť.

S desiatimi firmami naraz sa teraz rozprávame a žiadna z nich si na ňom svoje portfólio zo začiatku nevie predstaviť. Na to majú nás, my vymyslíme koncept, spôsob, fóriky a vy nám len poviete, čo treba odkomunikovať,“ uvádza organizátor konferencie All about TikTok. 

Čítajte viac z kategórie: Marketing

Zdroje: Demand Sage, Influencer Marketing Hub, SIU

Najnovšie videá

Trendové videá