Vianočná reklama, ktorú Slováci nebudú chcieť prepnúť. Stojí za ňou Lidl, v hlavnej úlohe s medvedíkom čistotným
- Prvá medzinárodná vianočná kampaň Lidla s medvedíkom čistotným v hlavnej úlohe
- Ako znie jej hlavné posolstvo?
- Prvá medzinárodná vianočná kampaň Lidla s medvedíkom čistotným v hlavnej úlohe
- Ako znie jej hlavné posolstvo?
Vianočné obdobie je viac než len sezóna darčekov a osláv, je to čas, kedy sa zastavíme, zamyslíme a prehodnotíme to, čo je v živote naozaj dôležité.
Zároveň je tento čas neoddeliteľne spätý s rôznorodými reklamami, ktoré sledujeme na obrazovkách či už doma alebo v uliciach.
Vianočné reklamy často ovplyvňujú naše emócie a niektoré z nich v nás zanechávajú hlbokú stopu. V uplynulých rokoch sa stali viac než len prostriedkom marketingu, stávajú sa súčasťou našich vianočných tradícií a spomienok.
Vianoce sú zároveň pre obchodné reťazce nielen extrémne rušným obdobím, ale práve časom nasadenia sviatočných kampaní, na ktorých pracovali kreatívne tímy dlhé mesiace. Výsledkom má byť reklama, ktorá pritiahne zákazníkov na predvianočné nákupy, no zároveň vyvolá pozitívne emócie.
Tentokrát sa pozrieme na vianočnú reklamu, za ktorou stojí reťazec Lidl. Značka verí, že tohtoročná vianočná kampaň si nájde cestu k srdciam všetkých ľudí. Jej posolstvo je priamočiare, no zároveň hlboké – malé gestá majú moc vykúzliť čarovné momenty.
https://www.youtube.com/watch?v=7CNvoQjVvXE
Kampaň tak prezentuje hodnoty, ktoré sú v súčasnom svete dôležitejšie než kedykoľvek predtým – empatiu, spojenie a schopnosť nájsť kúzlo v malých veciach.
Medzinárodný reťazec sa vydal na cestu jednotnej koordinovanej medzinárodnej vianočnej kampane vo všetkých krajinách, kde pôsobí, po prvý raz vo svojej histórii. Kampaň vznikala v spolupráci viacerých tímov a odráža spojenie globálnej vízie s lokálnym kontextom, ktoré je založené na dátach z medzinárodného prieskumu trhu a preferenciách zákazníkov.
Malé gestá dokážu povýšiť každý moment
Srdcom kampane bude vianočný spot s nečakaným, ale o to zaujímavejším hrdinom v podobe medvedíka čistotného. Namodeloval ho špecializovaný tím odborníkov tak, aby bol vernou kópiou živého, no zároveň, aby obratne zvládol vhupnúť do deja.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Hoci voľba medvedíka čistotného môže prekvapiť, v skutočnosti ide o dômyselné rozhodnutie. Je to nielen roztomilé zvieratko, ale stelesňuje sympatické vlastnosti ako zvedavosť a životaschopnosť, a tiež vyvoláva pocit bezpečia. Svojimi zručnosťami a pohybmi, ktoré sú takmer ľudské, pôsobí milo a okúzľujúco,“ objasňuje tím značky.
Medvedík čistotný však nebude len virtuálny. Zákazníci ho „naživo“ stretnú v predajniach Lidl, kde ako plyšák s mikulášskou čiapkou spríjemní ľuďom predvianočné nákupy. Tiež sa bude dať kúpiť ako darček. A bez darčeka nezostanú ani malí pacienti ôsmich krajských nemocníc na Slovensku, ktorým reťazec daruje v podobe hračiek časť výťažku z predaja vianočného plyšáka.
Nadviaže tak na celoročnú podporu neziskových iniciatív a organizácií, a tiež na posolstvo Vianoc – pomáhať druhým. Diskont verí, že tak ako hračky, aj celá tohtoročná vianočná kampaň si nájde cestu ku všetkým ľuďom.
V hlavnej úlohe Santa Clara
Lidl už v minulosti zabodoval jeho vianočnou reklamou, nesúcou názov Santa Clara. Hlavnými hrdinkami Vianoc v tejto kampani boli matky, babky, tety, sestry a dcéry, ktoré podľa kampane robia Vianoce skutočnými Vianocami. Namiesto tradičnej postavy Santa Clausa sa v reklame objavuje Santa Clara, pričom pieseň k nej naspievala 23-ročná nemecká speváčka Emily Roberts.
Reklama bola chválená za to, že oslavuje ženy a ich úlohu počas vianočného obdobia, často spojenú s riadením a zabezpečovaním chodu domácnosti a koordináciou vianočných príprav. Lucia Čarná z reklamnej agentúry Creo Young&Rubicam pre web Ženy v meste vyzdvihla, že kampaň oslavuje ženy a matky a že Santa Clara je hrdinkou týchto Vianoc. Reklama rozbila stereotyp a jasne pomenovala ženu ako pilier Vianoc.
Napriek pozitívnym ohlasom, niektorí odborníci kritizovali reklamu za jej „amerikanizovaný“ charakter, ktorý podľa nich nezohľadňuje miestne európske tradície. Odborníčka na marketing poukázala na to, že reklama mala súčasné prevedenie a chytľavý „hip-hopový song“, čím nastolila otázku, ako ju prijme konzervatívnejšie Slovensko, ktoré uprednostňuje tradičnejšie zobrazovanie vianočných rituálov. Ženská Santa Clara sa napokon stala štvrtou najsledovanejšou vianočnou kampaňou.
Priatelia Vianoc
Vianočná kampaň Lidl s názvom Priatelia Vianoc zase priniesla jedinečný hudobný zážitok. Kampaň sa zamerala na netradičné prevedenia klasických vianočných balád, nových skladieb a prekvapivých duetov, čím vytvorila jedinečnú zbierku vianočných piesní. Album obsahuje jedenásť unikátnych skladieb od 22 známych slovenských interpretov, pričom bol zoskupený hudobným dramaturgom Matejom Drličkom.
Medzi vystupujúcimi umelcami boli napríklad Mirka Partlová a Ján Koleník, ktorí otvárali album s piesňou White Christmas, alebo jazzman Peter Lipa s piesňou Búvaj dieťa krásne. Ďalej sa na albume objavujú interpretky ako Celeste Buckingham, Zdenka Predná, Zuzana Smatanová alebo Nela Pocisková, každá s vlastným jedinečným prínosom.
Album uzatvára pieseň Šťastné a veselé, ktorú zhudobnil Marián Čekovský. Tento projekt bol výnimočný svojou exkluzívnosťou a mal predstaviť Lidl ako spoločnosť, ktorá sa zameriava na kvalitu a inovácie vo svojich produktoch. Kampaň Priatelia Vianoc teda nebola len o hudbe, ale aj o oslavovaní kreativity a spojenia kultúry s každodenným životom.
Zdroje: Lidl, Ženy v meste, Teraz