Vianočná sezóna rozhoduje o tom, ako budú Fusakle napredovať. Majiteľ značky otvorene o tom, ako funguje slovenský lovebrand
- Značka Fusakle je dôkazom, že aj lokálny produkt môže mať globálne ambície
- Aj keď firma bojuje s poklesom tržieb a vysokými nákladmi, majiteľ Andrej Bartalos prezrádza, ako v spoločnosti reagujú na výzvy a čo všetko plánujú
- Značka Fusakle je dôkazom, že aj lokálny produkt môže mať globálne ambície
- Aj keď firma bojuje s poklesom tržieb a vysokými nákladmi, majiteľ Andrej Bartalos prezrádza, ako v spoločnosti reagujú na výzvy a čo všetko plánujú
V prostredí slovenského podnikania sa často spomínajú mená značiek, ktoré priniesli originálny produkt a dokázali ho premeniť na kult. Jednou z nich sú aj Fusakle – farebné ponožky, ktoré sa stali synonymom originality a lokálnej výroby.
Napriek tomu, že rok 2023 priniesol tejto spoločnosti výrazný pokles tržieb o 38 % a strata zostala vysoká, majiteľ značky Andrej Bartalos nevníma tieto čísla ako dôvod na pesimizmus. Naopak, považuje ich za výzvu na ďalšie zlepšenie a prispôsobenie stratégie.
Za každým párom ponožiek, ktorý nesie značku Fusakle, stojí množstvo ručnej práce a ľudského úsilia. Ako však firma zvládala výzvy spojené so zmenami na trhu či infláciou? A čo robí Fusakle výnimočnými, že si ich zákazníci dávajú pod vianočný stromček už niekoľko rokov?
V rozhovore s Andrejom Bartalosom nazrieme do zákulisia výroby Fusaklí, od prvotného nápadu až po finálny produkt, ktorý prechádza desiatkami rúk, než sa dostane k zákazníkovi. Pozrieme sa aj na to, aké strategické rozhodnutia firma robí, aby zvládla náročné obdobia, aké sú ich plány do budúcnosti a čo je ich podnikateľským cieľom.
Aké boli hlavné faktory, ktoré prispeli k výrazným stratám firmy Fusakle od roku 2022, a ako tieto faktory ovplyvnili vaše rozhodovacie procesy?
Postupne sme začali zatvárať naše prevádzky. Viete, nemožete zatvoriť prevádzku hneď, ste viazaný zmluvou, ale náklady vám bežia, aj keď reálne nezarábate. Zároveň sme bojovali s veľkými skladovými zásobami, ktoré vznikli následkom pandemických lockdownov počas našej hlavnej sezóny. Tie mali za následok uväznenie cashflowu v tovare, pretože vianočné ponožky už na jar nepredáte.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo spôsobilo problémy s cashflowom firmy Fusakle počas sezóny?
- Prečo dochádza k zatváraniu prevádzok?
- Kam momentálne smeruje značná časť úsilia celého tímu?
- Aké kroky vo firme podnikajú na zníženie strát?
- Dokážu online predaje znovu naštartovať biznis?
- Aké nové produkty chystajú na nadchádzajúce obdobie?
- Je naozaj lokálna výroba výzvou aj výhodou?
- Čo Fusakle plánujú na udržanie konkurencieschopnosti?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity