Ich produkt pomohol odhaliť spreneverené milióny, takto plánujú využiť investíciu 144 miliónov
Do najnovšej epizódy Let’s Talk Business prijal pozvanie Martin Záhumenský zo spoločnosti Ataccama. Martin je technický riaditeľ a riaditeľ slovenskej pobočky Ataccama, ktorá sa venuje správe a riadeniu dát. Ataccama dostala nedávno dôležitú investíciu v hodnote 144,3 miliónov eur. V čom videli investori ich najväčšiu pridanú hodnotu?
„Veľa ľudí si neuvedomuje, že bežné produkty, ktoré denne používame, ako napríklad doručenie zásielky domov, ktorá mi príde za 4 hodiny, alebo že si objednám taxík a do minúty je u mňa – všetko je to založené na tom, že na pozadí sú nejaké dáta, nejaký softvér, ktorý s tými dátami pracuje,“ hovorí Martin.
Podľa jeho slov je charakter ich produktu trochu iný. „My nie sme bankový systém, ktorý vie napríklad spravovať kreditné karty. My sme viac horizontálny produkt, ktorý sa dá použiť na rôzne účely.“ Demonštráciou toho je spektrum firiem, ktoré produkt využili. Od anglickej Lifeboat, ktorá ako charitatívna spoločnosť na záchranu rybárov v spolupráci s Ataccamou zistila, odkiaľ získavajú najviac príspevkov, až po fintech startupy, ktoré spolupracovali na profilovaní dát. Tie odhalili spreneveriania v hodnote miliónov dolárov.
Prvá americká digitálna banka ich používala na profilovanie dát a vďaka nim sa im podarilo odhaliť miliónové podvody. „Na konci dňa chránime z veľkej časti vašu peňaženku, že sa tie podvody nestanú a dajú sa identifikovať vopred.“
Vo svojom portfóliu majú rozličných klientov, medzi ktorými je napríklad aj T-Mobile. Ten má podľa Martinových slov desaťtisíce dátových zdrojov a Ataccama im pomocou umelej inteligencie pomáha chrániť, kde sa tie dáta nachádzajú alebo kto k nim má prístup.
To všetko a oveľa viac sa dozvieš v najnovšom rozhovore s Adamom Šipošom. Pre viac rozhovorov o startupoch, biznise či ekonomike sleduj Let’s Talk Business.