Kampaň Smeru priniesla obrovský paradox. „Zrejme to ešte poriadne rozbalia,“ myslí si expert z Transparency
Sú transparentné účty naozaj transparentné? Startitup si posvietil na predvolebné preteky politických strán, ktoré takmer všetky už naplno rozbalili kampaň a usilujú tak osloviť čo najväčšiu masu potenciálnych voličov.
Veľkú polemiku často rozpúta financovanie práve straníckych kampaní, nad ktorými visia niekedy veľké otázniky. Na uľahčenie prehľadnosti kampaňového gulášu majú slúžiť práve transparentné účty.
Tie však nemusia vždy urobiť v nalievaní peňazí do kampane úplne jasno. Startitup vyspovedal analytika Transparency International Slovensko, podľa ktorého vzbudzuje polemiku najmä kampaň Smeru Roberta Fica.
Ľuboš Kostelanský, ktorý detailne monitoruje predvolebný kampaňový ošiaľ na Slovensku, prezradil, čo ho na kampani Smeru najviac vyrušuje.
Smer na megakampaň v uliciach ešte len čaká
Podľa Transparency práve Smer kraľuje rebríčku strán s najväčšími príjmami a výdavkami na predvolebnú kampaň. Príjmy spolu na transparentný účet Smer zatiaľ previedol v hodnote dvoch miliónov eur. Výdavky zatiaľ boli vyše 1,64 milióna eur. Podľa zákona môžu strany investovať do kampane balík v hodnote maximálne 3 milióny eur.
„Táto kampaň nás prekvapuje takmer stále,“ okomentoval na úvod expert voľby vo všeobecnosti. Podľa Ľuboša Kostelanského najkurióznejšou kampaňou predčasných volieb je práve tá Smeru Roberta Fica. Bizárom podľa odborníka je, že Smer, ktorý vedie v prieskumoch a na kampaň má podľa Transparency najväčšie výdavky, je paradoxne v uliciach takmer „neviditeľný“.
„Nemá v uliciach momentálne v júli ani jeden bilbord a nemá v tlači žiadnu inzerciu. Čiže akoby sme nevideli, že by vynakladala na reklamu nejaké prostriedky. Na rozdiel od strany Hlas, ktorá má v júli najväčšiu bilbordovú kampaň, na ktorú vynaložili viac ako 160-tisíc eur, tak Smer nepovažuje mať bilbordy za potrebné,“ krúti hlavou nad predvolebnou záhadou kampane Smeru Kostelanský.
Zaujímalo nás, čo podobnými krokmi môže Smer sledovať. „Je zvláštne, že s tým, aký volebný výsledok táto strana potrebuje urobiť, tak ich kampaň zatiaľ nevidíme. Strana má pravdepodobne prostriedky prichystané na záverečnú fázu kampane, čo budú najmä mesiace august a september. Pravdepodobne vtedy to strana rozbalí a pravdepodobne vtedy bude naozaj masívna,“ vysvetlil Kostelanský.
Členovia PREMIUM klubu vo videu uvidia:
- Startitup vyspovedal analytika Transparency International Slovensko Ľuboša Kostelanského, ktorý si posvietil na predvolebné stranícke kampane
- Osvetlil, čo môžu znamenať balíky peňazí, ktoré tečú cez transparentný účet Smeru
- Podľa experta môže ísť o taktiku, ako obísť zákonné pravidlá predvolebnej kampane
- Odborník vo viderozhovore v relácii Zo zákulisia politiky prezradil, ktorá stranícka kampaň je najviac a najmenej transparentná
- Aký megabalík peňazí strany dokopy nalejú do predvolebnej kampane?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.