Viktor dnes v Bratislave oficiálne otvoril nové bistro: Po 7 rokoch si splnil sen o lokšárni s tradičnými rodinnými receptúrami

  • Viktor a Silvia Vašekovci otvorili bistro DeLoxe, ktoré sa zameriava na poctivé lokše
  • Projekt spája rodinnú tradíciu s moderným prístupom ku gastronómii
DeLoxe
DeLoxe/Zuzana Gavulová
  • Viktor a Silvia Vašekovci otvorili bistro DeLoxe, ktoré sa zameriava na poctivé lokše
  • Projekt spája rodinnú tradíciu s moderným prístupom ku gastronómii

Za novým konceptom Bistra DeLoxe, ktoré dnes oficiálne otvára svoje brány aj pre verejnosť, na Mýtnej ulici v Bratislave stoja Viktor Vašek a Silvia Vašek. Ich príbeh je nielen o podnikaní, ale aj o osobných skúsenostiach, ktoré sa pretavili do ich podnikateľského príbehu.

Viktor, ktorý má za sebou dlhú kariéru v oblasti stavebníctva, sa pred siedmimi rokmi rozhodol, že by rád otvoril gastroprevádzku. Tento nápad bol motivovaný jeho detstvom a spomienkami na čas strávený pri lokšiach.

„V marci to bude 7 rokov, kedy si Viktor povedal, že by chcel otvoriť gastroprevádzku – lokšáreň. Prenajal si skvelý priestor, ale pre jeho pracovné vyťaženie realizáciu stále odkladal a priestor využíval ako sklad,“ spomína Silvia na začiatky.

Viktor, ktorý je vyštudovaný architekt pozemných stavieb a urbanizmu, sa však do podnikania neponáhľal, keďže mal veľa iných povinností, predovšetkým v oblasti stavebníctva.

Inšpirácia z detstva a príchod k lokšiam

Viktorova inšpirácia pochádzala zo spomienok na jeho mamu, ktorá mala vlastnú výrobňu lokší. Pre Viktora a jeho rodinu to boli letné dni plné zážitkov a vôní, keď po dlhých výletoch stáli pri stánku a vychutnávali si čerstvé lokše.

„Bol som inšpirovaný mojou mamou, ktorá mala kedysi menšiu výrobňu lokší v bratislavskej časti Nové Mesto. Ako malí chlapci sme počas letných prázdnin strávili na bicykloch aj celé dni. Zastávka na 1-2 dobré lokše bola chvíľa, na ktorú sme sa všetci tešili,“ hovorí Viktor.

zdroj: DeLoxe/Zuzana Gavulová

Tento zážitok, ktorý vo Viktorovi zostal, neskôr pretavil do podnikateľskej vízie. Keď jeho mama z rodinného podnikania vyšla, Viktor sa rozhodol, že práve chuť lokší by mohla byť tým, čo prinesie niečo nové a svieže na bratislavskú gastroscénu.

„Mama po čase začala pracovať v zahraničí a výrobňu musela zavrieť. Chuť, ktorá mi pripomínala detstvo, vo mne ostala,“ spomína Viktor.

Prvotné kroky a podnikateľské zázemie

„Špecializácia a srdcovka mojej spoločnosti sú mimo iného aj historické stavby,“ dodáva Viktor o svojom profesionálnom zázemí. Tento skúsený profesionál priniesol do svojho podnikania precíznosť a schopnosť vidieť detaily, čo sa ukázalo ako neoceniteľné pri rozvoji ich bistro konceptu.

Silvia, ktorá má skúsenosti v oblasti marketingu a eventov, sa k Viktorovi pridala neskôr, a to nielen ako manželka, ale aj ako partnerka v podnikaní.

Otvorenie nového bistra DeLoxe

„Vyštudovala som marketing a 15 rokov mám svadobnú a eventovú agentúru. Okrem svadieb sa momentálne zameriavam na prémiové detské oslavy,“ vysvetľuje Silvia. Ich spojené sily umožnili skĺbiť kreativitu a zmysel pre detail, čo sa odzrkadlilo aj v unikátnom prístupe k Bistru DeLoxe.

Nápad na lokšáreň a začiatky podnikania

Viktorov pôvodný nápad sa začal realizovať na vinobraní, kde mal možnosť predstaviť svoj recept na lokše. „Ako mladý chlapec som si prenajal stánok na račianskom vinobraní, hneď dva ročníky po sebe. Náš recept mal vtedy výbornú odozvu a predali sme všetky lokše ešte v prvý víkendový deň,“ spomína Viktor na úspešné začiatky.

Tento úspech posilnil jeho presvedčenie, že koncept, ktorý kombinuje tradičné jedlo s moderným prístupom, má v Bratislave svoj potenciál.

Aj keď lokše boli vždy v slovenskej gastronómii obľúbené, Viktor a Silvia sa rozhodli dodať im nový rozmer. „Som presvedčený, že tento koncept má v našom hlavnom meste potenciál. Lokše sú stále podceňované voči palacinkám aj napriek tomu, že sú chuťovo bohatšie,“ hovorí Viktor.

Ich cieľom bolo priniesť do Bistra DeLoxe kvalitu, poctivú prípravu a chuť, ktorá by zaujala aj tých, ktorí doteraz lokše nepoznali.

zdroj: DeLoxe/Zuzana Gavulová

Bistro DeLoxe sa nesústredí iba na jednoduchosť klasických lokší, ale na kvalitné ingrediencie a originálne plnky. „Nejde ani tak o luxusnejšie verzie lokší, aj keď budeme dopĺňať do menu vždy zaujímavé týždenné špeciály. Ide o naozaj poctivé zemiakové lokše s kvalitnými a chutnými plnkami. Zákazníci si budú môcť vychutnať lokše u nás v bistre, prípadne zobrať domov a radi by sme ich dodávali aj do reštaurácií a potravín,“ uvádza Silvia o plánoch na rozšírenie prevádzky a ponuky. 

Rodinná tradícia a investície do Bistra DeLoxe

DeLoxe nie je len bistro, je to projekt s hlbokými koreňmi v rodinnej tradícii prípravy lokší, ktorá má pre rodinu Vašekovcov osobitný význam. Viktor, ktorý stojí za celým konceptom, sa rozhodol zachovať receptúry, ktoré mu pripomínajú detstvo a spomienky na kuchyňu jeho mamy.

„Zachovali sme pôvodnú receptúru od mojej mamy, ktorá je vychýrená kuchárka a ktorá bude každý deň dozerať na proces príprav,“ vysvetľuje Viktor. 

Investovanie do nového podniku nebolo jednoduché. Viktor priznáva, že náklady na otvorenie bistra boli oveľa vyššie, než pôvodne očakávali.

„Keď niekomu priznám, aké boli za tých 7 rokov náklady, tak sa chytá za hlavu. Počas tých rokov mi prišla do cesty, samozrejme, aj pandémia. Svojho sna som sa napriek tomu všetkému nevzdal. So Silviinou kreativitou a mojím odhodlaním sme projekt nakoniec teraz doladili,“ hovorí Viktor o náročnej ceste, ktorou si prešli.

Silvia, ktorá celý čas podporovala svojho manžela, dodáva s úsmevom, že tému financovania projektu vôbec nerozoberajú. „U nás doma ani túto tému neotvárame. Je to Viktorov vysnívaný projekt a ja ho v tom podporujem. Verím, že sa mu investícia raz vráti, a hlavne, že sa nám vráti v podobe dobrej energie a spätnej väzby od našich budúcich hostí,“ hovorí s presvedčením.

Pre Vašekovcov bol tento projekt výzvou, ale aj investíciou do ich budúcnosti. A aj keď suma, ktorú do bistra vložili, nebola malá, stále veria, že ich snaha sa napokon vyplatí.

Krok k realizácii: Prečo teraz?

Aj keď priestor na Mýtnej ulici majú už sedem rokov, rozhodnutie otvoriť bistro prišlo až teraz. Viktor vysvetľuje, že v poslednom období sa začal sústrediť na realizáciu vlastných projektov.

„Prišlo obdobie, keď som sa v stavebníctve zameral na realizáciu vlastných projektov a povedal som si, že dokončenie nášho DeLoxe bistra je teraz mojou prioritou,“ hovorí. 

Lokše si mnohí Slováci spájajú s tradičnými trhmi a domácou kuchyňou, no Viktor a Silvia sa rozhodli priblížiť tento pokrm aj iným spôsobom. Chcú dokázať, že lokše môžu byť aj súčasťou moderného gastronomického zážitku.

zdroj: DeLoxe/Zuzana Gavulová

„Priestor sme v spolupráci s interiérovou dizajnérkou poňali tak, aby sa u nás hostia cítili príjemne. Návšteva DeLoxe nemusí byť iba o lokši. Mali sme šťastie na skvelého baristu Martina, ktorý pre nás našiel jednu z najkvalitnejších káv na trhu. Zároveň budeme ponúkať okrem iného prémiovú matchu, čaje, limonády. Postupne chceme začať robiť v priestore aj rôzne menšie eventy,“ hovorí Silvia o modernizácii priestoru a jeho ponuke.

Aj Viktor má svoju predstavu o tom, čo by malo byť špecifické pre tento koncept. „Radi by sme, aby sa u nás na chvíľu pre hostí zastavil čas a mohli si v kľude okrem lokší dať napríklad aj tanier výbornej polievky, prípadne po práci pohár úžasného vína, ktoré máme z vynikajúceho vinárstva S zo Strekova,“ dodáva Viktor.

Plány do budúcnosti a výzvy pri prechode na nový biznis

Viktor a Silvia Vašekovci sú pripravení prinášať novinky nielen v rámci svojho bistro konceptu, ale aj v oblasti sezónnych a špeciálnych edícií lokší. Ich vízia pre DeLoxe je rozmanitá a stále sa vyvíja.

„Určite chceme prinášať každú sezónu niečo nové, skúšať nové kombinácie chutí, prispôsobovať sa chuťovým pohárikom našich zákazníkom. Máme v pláne spolupracovať aj s mladými slovenskými šéfkuchármi. Pripravovať s nimi rôzne kolaborácie, ako napríklad tematické brunche, ktoré nebudú len o lokšiach, ale práve tu ešte viac využijeme lokálne a sezónne potraviny. Nápadov máme veľa a tešíme sa na ich realizáciu,“ hovorí Silvia o nadchádzajúcich plánoch.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa STARTITUP (@startitup_sk)

Pre Viktorov podnik je kľúčové, že nielen rozvíja nový biznis, ale zároveň si prináša aj skúsenosti z iného, na prvý pohľad odlišného odvetvia. Stavebníctvo, ktorému sa venuje dlhodobo, a gastronómia sú skutočne rôzne oblasti, ale Viktor v tom vidí spojenie, ktoré sa dopĺňa.

„Stavebníctvo ma veľmi baví, venujem sa mu dlhé roky a realizácie odovzdávam s dôrazom na detail a kvalitu. Zároveň však milujem dobré jedlo, na ktoré som od malička zvyknutý. Myslím si, že sa to pekne navzájom u mňa dopĺňa,“ hovorí Viktor. 

Cenová stratégia a prístup k trhu

V otázke cenovej politiky DeLoxe sa rozhodli ísť cestou, ktorá bude dostupná širokému okruhu zákazníkov, ale zároveň nebude znižovať kvalitu ich ponuky.

„Prirodzene sme si robili prieskum trhu a chceme sa cenovo pohybovať niekde v strede. Lokše s tradičnými receptúrami budú dostupné pre každého, týždenné špeciály budú trošku drahšie v závislosti od použitých surovín,“ vysvetľuje Silvia o cenovej stratégii.

S veľkými plánmi do budúcnosti prichádza aj túžba po expanzii. Viktor a Silvia vidia DeLoxe nielen ako miestne bistro, ale aj ako projekt s potenciálom na rast.

„My máme vždy veľké sny a plány. Radi tvoríme, vymýšľame a prinášame na trh niečo nové a uvidíme, čo nám tento rok ešte prinesie,“ hovorí Silvia o ich plánoch. Cieľom je stále hľadať nové spôsoby, ako osloviť širšiu verejnosť a prinášať im nové gastronomické zážitky.

Viktor je tiež presvedčený, že DeLoxe nebude len jednorazový projekt, ale začiatok niečoho väčšieho.

„Radi by sme rozšírili naše portfólio aktivít časom o niekoľko dobrých nápadov, toto je len náš spoločný pracovný začiatok a ja sa už teším, čo nám spoločná budúcnosť prinesie,“ dodáva s optimizmom Viktor.

Tento ambiciózny plán môže v budúcnosti zahŕňať nielen ďalšie prevádzky, ale aj cateringové služby alebo rozšírenie konceptu do iných miest.

Bistro DeLoxe teda nezostáva iba pri svojom pôvodnom zámere, ale pripravuje sa na nové výzvy a príležitosti, ktoré mu prinesie budúcnosť. 

Čítajte viac z kategórie: Food biznis

Najnovšie videá

Trendové videá