Virál na mieru: Vďaka kreatívnej výzve pre TATRATEA sme cez 1 post oslovili 350 000 ľudí
Virálny post na sociálnych sieťach je snom každého zadávateľa. Produkcia je pomerne lacná a ak to dobre dopadne, výsledok uvidia státisíce ľudí. Väčšina svetových marketérov sa však zhodne, že sa virál nedá garantovať. Nášmu zábavnému portálu EMEFKA sa to však konzistentne darí a októbrová spolupráca s kežmarskou spoločnosťou Karloff je ďalším dôkazom.
Karloff je klient, s ktorým neprestajne spolupracujeme už vyše 2 rokov. Za tú dobu sme ako mediálny dom vyprodukovali 3 videá, vyše 30 natívnych článkov a cez 50 postov a stories na Instagrame.
Naši čitatelia Karloff milujú – vyrábajú totiž ikonický lovebrand Tatratea, ktorý sa dá otočiť na viacero spôsobov. Seriózne, uvoľnene či feelgood. Vďaka dlhej a konzistentnej spolupráci vieme, že sú kľúčové predovšetkým dosah a zapamätateľnosť výstupu/kreatívy. Kampane sú totiž awarenessové a virál je v tomto prípade trefa do čierneho.
Náš zábavný portál Emefka sa preto tentokrát vydal cestou interaktivity, ktorá bude v natívnej reklame najväčším trendom pre rok 2021.
Klient TATRATEA: „Táto výzva je asi najlepšia vec, čo sme doteraz robili 👍.“
Vtipné memes s Tatratea majú vždy úspech, no s klientom sme tentokrát vytvorili niečo nové. Emefka má dostatočne veľkú cieľovú skupinu na to, aby prostredníctvom komentárov dokázala vyvolať virálnu reakciu.
Obyčajné komentárové výzvy sú však nielenže nudné a otrepané, no predovšetkým nekreatívne a otravné. Publikum Emefka preto čakala Facebook dokresľovacia výzva – navrhni vlastný dizajn fľaše Tatratea. Cieľovka však takýmto spôsobom so značkou lepšie pracuje a ochotne a samostatne rozmýšľa nad benefitmi produktu, ktoré sama zisťuje.
Vedeli sme, že to bude fungovať. Vďaka konzistentnej dvojročnej komunikácii dnes už takmer každý náš follower pozná značku Tatratea a vie, ako vyzerajú aj ich fľaše.
Aktívna meme komunita sa zasa postarala o veľké množstvo vtipných komentárov a engagement stúpal, čo motivovalo Facebook algoritmus k tomu, aby post zobrazoval ďalej a ďalej. Prázdne plátno v podobe bielej Tatratea fľaše spustilo veľkú reťazovú reakciu.
Slováci sa vybláznili: Seriózne aj vtipné príspevky zaplavili Facebook
Do výzvy na dokreslenie fľaše sa vlastným dizajnom zapojilo vyše 300 ľudí, dosah bol 270 000 ľudí – a pritom išlo o pomerne náročnú úlohu.
Navrhnúť vlastný dizajn je predsa omnoho náročnejšie, ako len tagnúť kamaráta v bežnej komentárovej výzve. Čo nás prekvapilo, väčšina zapojených vyprodukovala skutočne sofistikované dizajny, nie len paličkových panáčikov vytvorených v Skicári.
Výsledky nám navyše potvrdili silu komunity na Emefka. Veľkú časť vtipných príspevkov totiž tvorili návrhy využívajúce obľúbené memes, ktoré tvoria veľkú časť Emefka cornerstone contentu.
Samozrejme, súťaž sme podporili aj článkom a Instagramom a dohromady celá kampaň oslovila 350 000 ľudí.
Slováci môžu kreatívne pracovať aj s vašou značkou
Dokresľovacia výzva je nový formát na Emefka, ktorého potenciál môže naplniť len portál so skutočne veľkou komunitou a uvoľnenou komunikáciou – a Emefka je v tejto oblasti na prvom mieste.
Slovákov napríklad pravidene vyzývame, nech navrhnú erb vlastnej obce, nech nakreslia obsah svojho školského batohu či nech pomaľujú veľkonočné vajíčko – výsledkom sú vždy stovky vtipných komentárov a státisícové dosahy.
Každá výzva je totiž navrhnutá tak, aby vyvolala maximálnu reakciu v komentároch, vďaka čomu následne príspevok algoritmus šíri ďalej a ďalej a celkové dosahy ďaleko presahujú priemerné hodnoty.