Vlaková kríza: Bonus 500 eur a plat takmer 2 000 eur. ZSSK láka nových zamestnancov na celkom nové benefity
- ZSSK stále trpí nedostatkom rušňovodičov
- V dôsledku toho sa odriekavajú spoje, ktoré dovážajú mnohých ľudí do práce
- Spoločnosť sa tento problém snaží vyriešiť, pre záujemcov má pripravené nadštandardné benefity

- ZSSK stále trpí nedostatkom rušňovodičov
- V dôsledku toho sa odriekavajú spoje, ktoré dovážajú mnohých ľudí do práce
- Spoločnosť sa tento problém snaží vyriešiť, pre záujemcov má pripravené nadštandardné benefity
Popularita vlakovej dopravy na Slovensku stúpa, čo dokazujú aj ambície Železničnej spoločnosti Slovensko. Ako sa totiž uvádza v správe z decembra 2021, v tomto roku spoločnosť plánuje najazdiť vo verejnom záujme až 35,8 milióna kilometrov. Ide o pomerne vysoké číslo, ku ktorému sa spoločnosť priblížila naposledy pred 20 rokmi.
Hoci ide o dobré správy, je otázne, či sa tieto ciele podarí splniť. Skomplikovať to môže nedostatok rušňovodičov. O situácii sme ťa informovali aj v auguste 2021 s tým, že problémom bolo množstvo rušňovodičov, ktorí si vzali dovolenku. V čom je problém tentokrát?
Ako pre Startitup uvádza hovorca ZSSK Tomáš Kováč, nedostatkom rušňovodičov trpí prevažne západné Slovensko, kde chýba momentálne 26 rušňovodičov. Na východnom Slovensku ide o 23 zamestnancov a na strednom o 7.
„Nedostatok rušňovodičov sa týka prevažne západného Slovenska, odriekané vlaky sú na linkách Trnava – Bratislava – Kúty a späť, Pezinok – Bratislava – Malacky a späť, Bratislava – Senec – Nové Zámky/Galanta a späť a Bratislava – Komárno a späť,“ vysvetľuje Kováč.
Slová hovorcu potvrdzuje aj príspevok facebookovej stránky Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR zo dňa 9. januára 2022. Príspevok informuje o viac ako 20 spojoch, ktoré sú od 10. januára do 16. januára odrieknuté.
https://www.facebook.com/1339433739412863/posts/5049714625051404/?d=n
Pandémia nie je jediný problém
V lete bol teda problém v čerpaní dovoleniek, no situácia sa zmenila. Kováč potvrdil, že dôvodom nedostatku rušňovodičov je aj pandémia. Spôsobuje totiž pravidelné presúvanie kurzov a výcvikov rušňovodičov. „V roku 2020 nemohlo dokončiť kurz rušňovodičov až 90 kandidátov na túto profesiu,“ uvádza.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako pandémia ovplyvnila ZSSK
- Aké ďalšie faktory ovplyvňujú príjem nových zamestnancov
- Prečo je na tom najhoršie západné Slovensko
- Aké sú ambície ZSSK v roku 2022
- Čím sa snaží ZSSK motivovať záujemcov o zamestnanie
- Aké benefity im ponúka
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska