Vlastní tri úspešné kaviarne: Slovenských zákazníkov nepodceňujte, sme pripravení na expanziu do sveta
- Slovenka založila sieť kaviarní, ktoré medzi ľuďmi bodujú
- Ide o koncept, s ktorým je odhodlaná preraziť aj za našimi hranicami
- Slovenka založila sieť kaviarní, ktoré medzi ľuďmi bodujú
- Ide o koncept, s ktorým je odhodlaná preraziť aj za našimi hranicami
Keď Ivana Baníková v roku 2017 dostala prvotnú myšlienku o projekte Saint Coffee, podporila ju celá rodina a podieľala sa na jej realizácii. Saint Coffee je tak rodinný podnik, ktorého identitu tvrdo budovali, a to od interiérov až po chod kaviarne.
„Pri realizácii projektu mi pomohli skúsenosti z vedenia podniku z predošlých projektov, ktorým som sa venovala. Aj napriek tomu, že tieto projekty nemali s vedením gastro prevádzky veľa spoločného, skúsenosti s riadením tímu boli aj pri tomto projekte kľúčové,“ prezradila.
Tvrdí, že pri začiatkoch každého biznisu je veľmi dôležité osobné presvedčenie a vízia, ako má cieľ podnikania vyzerať. Priznáva, že pri realizácii, samozrejme, nastali chvíle, ktoré neboli ľahké, no v týchto situáciách sa riadi najmä intuíciou, ktorú je veľmi potrebné počúvať. „Pri realizácii tohto projektu bola intuícia pozitívna.“
Samotných impulzov na kreovanie kaviarne bolo viacero. Tým hlavnými bola láska ku gastru a káve, predošlé podnikateľské skúsenosti a taktiež nevyužitý potenciál mesta v oblasti gastra a gastro prevádzok.
„Impulzom bol taktiež môj osobný postreh toho, čo v Prešove, kde bola otvorená prvá prevádzka saint Coffee, chýbalo.“
Podniky Saint Coffee sama nevníma ako len kaviarne, ale ako celý koncept. Cieľom prvej prevádzky nebolo len samotné otvorenie podniku, ale celkové pozdvihnutie kaviarenskej kultúry a vytvorenie miesta pre všetkých, nielen pre určitú vekovú alebo sociálnu kategóriu ľudí.
„Chcela som vybudovať miesto, kde sa bude každý cítiť rovnako dobre bez ohľadu na vek a postavenie. Vychutnať si kvalitné produkty za prijateľné ceny a s radosťou môžem povedať, že sa to aj podarilo a táto splnená vízia ma nesmierne teší a motivuje do ďalších plánov, ktoré má Saint Coffee v budúcnosti pripravené.“
Čo sa týka investície, tú vníma komplexne, nielen z finančnej, ale aj časovej stránky.
„Dá sa povedať, že som tomuto projektu obetovala naozaj veľa. Od vzdelávania sa v baristike až po dlhé vybavovanie na úradoch, ktoré je potrebné k otvoreniu gastro prevádzky a nie vždy jednoduché.“
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa jej podarilo získať financie?
- Čo je v kaviarni bestseller?
- Prevádzku otvárali tesne pred koronou. Ako to zvládala?
- Pomohla vláda počas krízy?
- Akí sú Slováci zákazníci?
- Chystajú expanziu mimo Slovenska?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom