Vložila 100-tisíc, dnes je v mínuse. Príbeh Slovenky odhaľuje temnú stránku bankového biznisu
- Stotisíc korún sa za štvrťstoročie premenilo na dlh
- Ako je možné, že banky nechajú zmiznúť všetky úspory len kvôli poplatkom?
- Príbeh Slovenky varuje
- Stotisíc korún sa za štvrťstoročie premenilo na dlh
- Ako je možné, že banky nechajú zmiznúť všetky úspory len kvôli poplatkom?
- Príbeh Slovenky varuje
Predstav si, že si pred štvrťstoročím vložil do banky slušnú sumu peňazí.
Veríš, že sú v bezpečí, možno dokonca očakávaš, že sa ti časom vďaka úrokom zhodnotia. Namiesto rastu tvoje peniaze pomaly miznú, cent po cente, mesiac po mesiaci. Až kým jedného dňa nezistíš, že si nielen prišiel o všetky úspory, ale ešte ti narástol dlh.
Neuveriteľné? Práve takýto príbeh sa stal Alžbete Melicharovej – informujú tvnoviny.sk. Jej skúsenosť odhaľuje temnú stránku bankových poplatkov a ukazuje, prečo by si mal svojim peniazom venovať väčšiu pozornosť.
Príbeh začal stotisícovým vkladom, skončil v mínuse
Všetko sa začalo v roku 1999, keď Alžbeta vložila svoje úspory do vtedajšej Ľudovej banky. Stotisíc korún nebolo málo peňazí a určite nečakala, že o ne príde takýmto spôsobom. Osudnou chybou sa ukázalo to, že svoj účet ďalej nedokrmovala novými vkladmi a ani nekontrolovala, čo sa s jej peniazmi deje.
Z banky do banky: Ako sa strácali peniaze
Medzitým sa s jej účtom dialo niečo ako finančná verzia hry „stolička“. Najprv ho mala v Ľudovej banke, potom prešiel pod Sberbank a nakoniec skončil v Prima banke. S každou zmenou sa situácia len zhoršovala. Zatiaľ čo úroky na účte postupne klesali takmer na nulu, poplatky sa šplhali strmhlav nahor. V poslednom období si banka mesačne brala už neuveriteľných 14 eur, 90 centov.
Keď sa novinári začali o prípad zaujímať a pýtali sa Prima banky, prečo svojej klientke neoznámila, že jej účet sa nebezpečne tenší, odpoveď bola viac než rozpačitá – odpovede sú v statuse bankového tajomstva. Zaujímavé je najmä to, že banka mlčí aj o tom, či podobné „spiace účty“ má aj niekto ďalší.
Ako sa vyhnúť rovnakému scenáru
Do prípadu sa zapojil aj Inštitút alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie. Jeho hovorkyňa Sylvia Ďatelinková má pre všetkých jasný odkaz: „Apelujeme na klientov bánk, aby nerezignovali na svoje finančné záležitosti a pravidelne si kontrolovali pohyby na účte. V prípade, že účet už neplánujete využívať, pristúpte k jeho zrušeniu v zmysle dohodnutých zmluvných podmienok.“
Čítajte viac z kategórie: Ekonomika
Zdroje: tvnoviny.sk, sbaonline.sk