Vodiči, pozor: Nekonečné zápchy pred Bratislavou sa blížia. Vieme, ako sa im vyhnúť

  • K zrušeniu obojsmernej premávky na D1 dôjde od 16. do 17. marca
  • Dôvodom je výstavba mostu
  • Most bude kompletne uzavretý až do roku 2025
D1, cesta, autá
Ilustračná fotka TASR/Pavol Zachar
  • K zrušeniu obojsmernej premávky na D1 dôjde od 16. do 17. marca
  • Dôvodom je výstavba mostu
  • Most bude kompletne uzavretý až do roku 2025

Rekonštrukcia mostu na D1 odstaví už budúci týždeň celú premávku, vodiči si musia urobiť obchádzku. Most, ktorý sa nachádza nad diaľnicou a spája Ivanku pri Dunaji s čiernou Vodou, musia kompletne zbúrať. Týmto sa odštartujú niekoľkomesačné práce na rozšírení jazdných pruhov, informuje portál tvnoviny.sk

Celý most najprv demontujú a potom úplne zbúrajú. Demolácia sa výrazne dotkne aj samotnej diaľnice D1. Premávka na diaľnici bude úplne zrušená od soboty 16. marca od 22:00 do 17. marca do 12:00, pričom bude diaľnica D1 uzavretá obojsmerne.  

Obchádzka Ivanka pri Dunaji 

Zo smeru z Bratislavy vodiči môžu využiť diaľničný uzol v Ivanke pri Dunaji a následne pokračovať po ceste I. triedy 61. Následne sa na diaľnicu D1 môžu znova napojiť po ceste II. triedy 127. To isté platí aj pre vodičov smerom do Bratislavy. Tí sa z D1 pri Bernolákove napoja na cestu II. triedy 127 a následne na cestu I. triedy 61.

obchádzka D1
zdroj: Reprofoto/ Google Maps

Rekonštrukcia mostu je súčasťou stavby D1 na trase Bratislava – Senec. Most sa nachádza nad diaľnicou a potokom Čierna Voda, v katastri obce Chorvátsky Grob, pričom spája Ivanku pri Dunaji a Čiernu vodu. Most bude kompletne uzavretý od 12. marca 2024 do 30. novembra 2025. Počas tohto obdobia sa budú na moste vykonávať stavebné práce, pri ktorých dôjde k úplnému demontovaniu a následného odstráneniu mosta.

Výstavba nového mosta potrvá viac ako rok

Po odstránení tohto starého mosta sa začne s niekoľko mesiacov trvajúcimi stavebnými prácami, ktoré sa zamerajú na rozšírenie jazdných pruhov a ich napojení na D1. Stavebné práce sú naplánované so zreteľom na chod premávky. Nedôjde tak k ďalšiemu uzavretiu cesty diaľnice D1, informuje stránka obce Chorvátsky Grob

Počet jazdných pruhov v danom úseku D1 ostane zachovaný, jazdné pruhy sa však zúžia a tak isto dôjde k zníženiu povolenej rýchlosti. Nový most ponad diaľnicu a potok Čierna voda, bude rozmermi vyhovovať upravenej šírke diaľnice. Nový počet pruhov bude štyri v smere do Bratislavy a štyri v smere z Bratislavy. 

Najdrahší obchvat v histórii Slovenska 

Výstavby obchvatov na Slovensku sú veľmi citlivou témou. Takmer každá väčšia výstavba sa na predĺžila alebo predražila. Kedy sa najvýznamnejšie výstavby dokončia je otázkou času. Ako sme ťa informovali v zozname najdrahších cestných stavieb, mnohé stavby sa mali ukončiť už tento rok, avšak časom nabrali meškanie. Medzi najdrahšie výstavby však jednoznačne patrí práve obchvat Bratislavy. 

Výstavba má mať dokopy 62,6 kilometrov. Pôvodná cena výstavby obchvatu bez križovatky D1/D4 bola stanovená na 1,9 miliardy eur. Aktuálna cena je však 1,75 miliardy eur za obchvat a 110 miliónov eur za križovatku. Ukončenie výstavby sa plánuje na rok 2025. Vodiči si však musia počkať. Už teraz je známe že stavba bude meškať približne jeden rok. 

Zdroje: Chorvátsky Grob, tvnoviny.sk

Najnovšie videá

Trendové videá