Volkswagen predstavuje novinku, modernizovaný Passat so svojským faceliftom
- Konečne sme sa dočkali vynoveného VW Passatu
- Má nové 2.0 TDI Evo a zvládne jezdit skoro sám
- Konečne sme sa dočkali vynoveného VW Passatu
- Má nové 2.0 TDI Evo a zvládne jezdit skoro sám
Volkswagen Passat je roky považovaný za etalón strednej triedy, ostatne na svojom konte má od roku 1972 už bezmála 30 miliónov vyrobených exemplárov. Lenže predaje v strednej triede na európskych trhoch v poslednej dobe klesajú, zákazníci radšej volia všemožné SUV a crossovery, a tak Passat musí na túto situáciu reagovať. A presne to je úlohou práve odhaleného faceliftu Passatu.
Volkswagen Passat po facelifte si prepožičiava prvky vlani predstaveného Touaregu, a navyše prináša aj svoje vlastné. Aj keď ide skôr o evolúciu modelu, ide rozhodne o krok správnym smerom. Čo všetko stojí za pozornosť? Faceliftom prešli všetky doteraz ponúkané verzie, vrátane derivátu Alltrack a hybridného GTE. Po stránke dizajnu sa žiadna revolúcia nekoná. Novinku spoznáš hlavne spredu podľa novej spodnej časti nárazníka, ktorá má teraz výraznejšie tvary.
Tu taktiež vynikajú nové príplatkové LED Matrix svetlomety IQ Light, ktorých technika pochádza práve z vlajkovej lode Touareg. LED denné svietenie, LED hmlovky a LED zadné svetlá sú štandardom. Bočná silueta zostala bez zmien, k dispozícii sú 17- až 19-palcové zliatinové kolesá, ktoré teraz sľubujú širší výber. Určitý posun dizajnu je vidieť aj na zadnej časti, ktorá je rezaná o čosi ostrejšie.
V interiéri pribudne nový dotykový infotainment MIB3. Užitočnou funkciou je napríklad služba We Connect, ktorá zahŕňa aj online knihu jázd pre fleetové vozidlá. Infotainment spolupracuje s najnovším 11,7 palca veľkým digitálnym prístrojovým štítom, ktorý prešiel inováciou a ponúkne lepšie rozlíšenie. Nový je aj volant opatrený kapacitnými tlačidlami, ktorý sa u VW objavuje prvýkrát. Pomocou dotykových tlačidiel na volante možno ovládať infotainment bez nutnosti dávať ruky preč od riadenia, podobne ako u nových Mercedesov.
Motorová evolúcia
Základom motorovej ponuky je známa zážihová jednotka 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní). Dynamickejšiu jazdu potom ponúkne 2.0 TSI 140 kW (190 koní) a vrcholom benzínovej ponuky zostáva 2.0 TSI s výkonom 200 kW (272 koní).
Vstup do sveta vznetových jednotiek patrí motora 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 koní). Klasický dvojliter je k dispozicii v dvoch výkonových variantoch, 140 kW (190 koní) a Bi-TDI 176 kW (240 koní).
Najväčšou novinkou pod kapotou je nová mild-hybridné jednotka 2.0 TDI Evo, ktorú už môžeš poznať z Audi A6 40 TDI. V Passate však ponúkne menší výkon, konkrétne 110 kW (150 koní), u Audi je to 150 kilowatov. V porovnaní s predchodcom ušetrí až 10 gramov CO2 na kilometer.
Inováciou prešiel aj plug-in hybrid GTE. Opäť ide o preplňovanú jednotku 1.4 TSI, ktorá spolupracuje s elektromotorom, a dohromady dáva celá sústava výkon 160 kW (218 koní). Z hľadiska výkonu sa teda nič nezmenilo. Vďaka navýšenia kapacity batérií z 9,9 kWh na 13 kWh však teraz prejde o 20 km dlhšiu vzdialenosť čisto na elektrinu, konkrétne 55 km podľa metodiky WLTP. Motory TDI a TSI sú vybavené filtrom pevných častíc. Modernizovaný Volkswagen Passat si verejnosť bude môcť pozrieť na marcovom ženevskom autosalóne. Predpredaj áut na vybraných trhoch odštartuje v máji, prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú najskôr na konci augusta.