Vrchol bizáru, či luxusu. Za 500 miliónov môže na moriach plávať labutia jachta
- Vlastníctvo jachty môže byť jasným indikátorom bohatstva
- Čo ak má človek ale toľko peňazí, že si s obyčajnou nevystačí?
- Dizajnérske štúdiu Lazzarini ponúka koncept na extravagantnú jachtu v tvare labute v hodnote 500 miliónov eur
- Vlastníctvo jachty môže byť jasným indikátorom bohatstva
- Čo ak má človek ale toľko peňazí, že si s obyčajnou nevystačí?
- Dizajnérske štúdiu Lazzarini ponúka koncept na extravagantnú jachtu v tvare labute v hodnote 500 miliónov eur
Príroda neraz inšpirovala dizajnérov, či technických vývojárov. Inak na tom nebolo ani talianske dizajnérske štúdiu Lazzarini, ktoré sa pýši viacerými odvážnymi a jedinečnými projektmi. Medzi najnovšie patrí extravagantný návrh 137 metrovej jachty, ktorá vyzerá ako obrovská plávajúca kovová labuť.
500 miliónová ,,loďka“
Dizajnérske štúdiu, ktoré má dokonca labuť aj v logu, predstavilo koncept megalomanskej jachty, ktorej hodnota by sa pohybovala okolo 500 miliónov eur. Superjachta Avanguardia, ktorej názov je naozaj príznačný, keďže pôsobí fakt avantgardne, svojimi ladnými krivkami a prepracovanými detailmi skutočne pripomína labuť, ktorá pláva na vode.
Práve ,,labutia hlava“ s dlhým krkom je to, čo robí jachtu nezabudnuteľnou. No tá neslúži iba ako dizajnový prvok. Hlava je totiž odnímateľná a tvorí ju samostatný menší čln, vďaka ktorému bude nový majiteľ môcť jazdiť na jednodňové výlety po okolí. Krk ešte poslúži ako schody, ktoré majiteľa k menšiemu člnu dovedú. Ako inšpirácia okrem živého vodného vtáka vraj poslúžili aj Japonské mangy zo sedemdesiatych rokov, ktoré boli plné gigantických robotov.
Záujemcovia sa ozývajú
Tvorca Lazzarini predstavuje loď vybavenú dvoma elektrickými motormi v kombinácii s centrálnym motorom MTU Rolls-Royce, ktoré megajachtu vytlačia na maximálnu cestovnú rýchlosť 18 uzlov. Pri zdvihnutom ,,krku“ dosahuje Avanguardia výšku 160 metrov, čím by sa stala piatou najvyššou jachtou na svete.
Ak by sa niektorá z lodných spoločností rozhodla investovať do takto odvážneho projektu, mala by na konte produkt, ktorý nepozná konkurenta.
,,Už nás kontaktovali z niekoľkých lodeníc v Taliansku a Nemecku. Jedna z nich o nás počula od svojho klienta, pre ktorého už v minulosti stavali stometrové jachty. Zaujímá ich hlavne detail lode. Stavitelia jácht vždy hľadajú nové výzvy. Keď v námorníckom svete niekto povie, že je to moc zložité, staviteľov jácht to hneď poteší. Je to možnosť vytvoriť niečo, čo ešte nikto pred nimi nevidel.“ hovorí pre Forbes dizajnér Pierpaolo Lazzarini.
Štúdium dokonca ponúka aj verziu v čiernej farbe, ktorú nazýva ,,Evil swan“, čo je odkazom na svetoznámy balet Labutie jazero od Čajkovského.
Nie je prvým ,,bizárom“ dizajnérskeho štúdia
Jachta je rozdelená na 5 poschodí a zmestí sa do nej 60 cestujúcich. Ako väčšina podobne luxusných plavidiel aj Avanguardia je vybavená heliportom. Okrem toho sa do nej dajú zaparkovať aj dve autá a priestor má vybavený aj pre kapsulové skútre, ktoré sú rovnako návrhom dizajnérskeho štúdia Lazzarini, avšak už zrealizované. Futuristické skútre sú aj cenovo prístupnejšie, keďže sa dajú kúpiť už od 150 000 eur. Tieto modely sú tiež prvým úspešným projektom Pierpaola Lazzarini, ktorý sa potom, ako za koncept získal dizajnérsku cenu, rozhodol otvoriť vlastné štúdium.
Labutia jachta ale nie je jediným odvážnym a ba priam až extravagantným, návrhom tohto štúdia. V minulosti totiž neostali iba pri kapsulových skútroch a rozhodli sa pre niečo zaujímavejšie. Medzi jeden z konceptom patrí aj vodný skúter, ktorý má telo legendárnej talianskej motorky Vespa. Bohatí Taliani sa tak už nebudú musieť premávať na ikonickom dopravnom prostriedku iba po úzkych uličkách, ale aj brázdiť okolité moria.
Ak sa ale na svete nenájde dostatočne bohatý človek s rovnakou vášňou pre jachty ako aj labute, je možné, že tento koncept ostane uložený ako jeden z najodvážnejších projektov, ktorý nebol nikdy realizovaný. Darmo, jeden slovenský milovník jácht už sedí za mrežami, čím sa potenciálny okruh záujemcov zmenšil.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Forbers, Lazzarini design studio, Superyacht Times