Všetci o ňom hovoria, je to absolútny hit. Čo je Clubhouse a prečo je tak neskutočne populárny?

  • Nenájdeš tu žiadne komentáre, s nikým sa nevidíš, nič nenakrúcaš, no aj napriek tomu na nej trávi čas veľké množstvo ľudí
  • Aplikácia Clubhouse vznikla v máji v New Yorku, no na Slovensku ju vidieť až teraz
  • Pointa spočíva vo vedení rozhovorov či diskusií na rôzne témy
mobil aplikácia sociálne siete clubhouse
Aplikácia Clubhouse Unsplash/William Krause
  • Nenájdeš tu žiadne komentáre, s nikým sa nevidíš, nič nenakrúcaš, no aj napriek tomu na nej trávi čas veľké množstvo ľudí
  • Aplikácia Clubhouse vznikla v máji v New Yorku, no na Slovensku ju vidieť až teraz
  • Pointa spočíva vo vedení rozhovorov či diskusií na rôzne témy

Aplikácia Clubhouse vznikla v roku 2020, no na Slovensku sa o nej hovorí až dnes. Aplikácia je stále v testovacej verzii, takže sa do nej dostaneš len vtedy, keď ťa niekto pozve. Avšak aj to sa môže čoskoro zmeniť.

Na Twitteri sú dôležité slová, Instagram je primárne o obrázkoch, Facebook je zmesou komunikácie a zdieľania svojich životov. Clubhouse je  je sociálna sieť založená na zvuku.

Označuje sa za nový typ sociálneho projektu, ktorý umožňuje ľuďom rozprávať, rozvíjať nápady, prehlbovať priateľstvá a spoznávať zaujímavých ľudí po celom svete. Aplikácia kombinuje rôzne zabehnuté funkcie iných aplikácii. 

mobil aplikácia sociálne siete clubhouse
zdroj: Screenshot

Žiadne komentáre, zdieľanie fotiek či nahrávanie

V podstate to môžeme porovnať s počúvaním podcastov, až na to, že sú live a máš možnosť zapojiť sa do konverzácie tým, že zdvihneš ruku.

„Najlepší tvorcovia sú ľudia, ktorí priťahujú publikum, nielen pre svoje tituly a úspechy, ale aj preto, že poslucháči chcú tráviť čas počúvaním ich myšlienok a možnosťou zamyslieť sa nad nimi,“ uviedol Josh Constine, ktorý je súčasťou pilotného programu pre The New York Times.

Počul si už o aplikácii Clubhouse?

Ako Glamourmagazine uvádza, na začiatku decembra 2020 mala po celom svete iba 3 500 členov. Dnes má viac ako 600 000 a medzi zahraničnými zástupcami sú napríklad Oprah, Ashton Kutcher, Drake a Jared Leto.

Čo sa týka slovenských používateľov, v aplikácií figurujú mená ako Michal Meško, zakladateľ Martinusu, podcaster Tony Dúbravec, youtuber Explo ale aj raper Pil C. Ak ťa zaujíma akákoľvek oblasť, ktorej sa títo ľudia venujú, stačí sa pripojiť do ich Room a vypočuť si diskusiu. 

Bez pozvánky sa do aplikácie nedostaneš

Na zaregistrovanie potrebuješ svoje telefónne číslo. Ako sme spomenuli, aplikáciu môžeš využívať iba s pozvánkou od niekoho, kto už Clubhouse využíva.

Postup je jednoduchý. Vytvoríš si vlastný profil, zadáš svoje meno a môžeš objavovať všetko, čo ti aplikácia ponúka. Ak však pozvánku nemáš, môžeš sa registrovať a počkať na ňu.

Totižto v momente, keď sa registruješ, ľudom, ktorí majú uložené tvoje číslo a využívajú aplikáciu, zasvieti notifikácia, takže ti môžu poslať pozvánku. 

mobil aplikácia sociálne siete clubhouse
zdroj: Clubhouse/Michal Meško screenshot

Po vstupe do aplikácie a plnohodnotnej registrácii dostávaš možnosť pozvať dvoch ďalších ľudí. Ako sme už spomenuli, aplikácia funguje predovšetkým na telefónne číslo. To znamená, že ti ponúkne ľudí, ktorých máš uložených v mobile.  

Profil, s ktorým v aplikácii figuruješ, je pomerne jednoduchý. Zobrazuje sa ti v ňom fotka, popis, ale taktiež si vieš pozrieť aj ľudí, ktorých sleduješ, či tých, ktorí sledujú teba. Svoj profil na Clubhouse môžeš tiež prepojiť s Instagramom a Twitterom.

Diskutuje sa v takzvaných Rooms

Akonáhle sa teda dostaneš do aplikácie, je len na tebe, akú diskusiu si vypočuješ. Môžeš si vyberať spomedzi stovky Rooms, kde sa ľudia rozprávajú o rôznych témach. Taktiež máš možnosť vytvoriť si vlastnú miestnosť.

Vlastnú miestnosť môžeš vytvoriť verejnú, ale aj súkromnú. Vďaka tomu si môžeš zavolať s kamarátom súkromne. Ak vytváraš verejnú miestnosť, zvolíš si tému a ľudia majú možnosť sa pripojiť.

Môžeš prechádzať z jednej miestnosti do druhej, bez akýchkoľvek obmedzení. Ľudia sa v každej Room delia na moderátorov a poslucháčov. 

mobil aplikácia sociálne siete clubhouse
zdroj: Clubhouse/screenshot

Ak si poslucháč, no chceš sa do konverzácie zapojiť, stačí zdvihnúť ruku. V momente, keď ti moderátor povolí hovoriť, môžeš sa vyjadriť a zapojiť do diskusie. 

Pozitívum aplikácie je, že moderátor má možnosť naplánovať si diskusiu na určitý dátum a čas. Ten sa neskôr zobrazí aj ľuďom, ktorí ho sledujú, poprípade sú potencionálni poslucháči.

Platforma pre začínajúcich umelcov

Okrem toho, že vďaka Clubhouse môžeš diskutovať na rôzne témy, miestnosti fungujú mediálne. To znamená, že sa cez Room dá streamovať aj hudba, uvádza Glamourmagazine.

Keďže ešte nie je doriešená otázka autorských práv, ľudia majú možnosť streamovať hlavne vlastnú tvorbu. Clubhouse by sa tak mohol stať vhodným miestom pre začínajúcich umelcov, ktorí chcú svoju tvorbu predstaviť svetu.

„Veríme, že hlas je silným médiom, ktoré umožňuje ľuďom spájať sa, zdieľať, učiť sa a rásť prostredníctvom autentickej konverzácie. V Clubhouse môže byť tvorcom každý, kto zaháji sálu a uskutoční konverzácie,“ uviedla pre The New York Times hovorkyňa spoločnosti.

Aj napriek tomu, že ešte neprešiel ani rok od uvedenia aplikácie, jej hodnota sa už v máji pohybovala okolo 100 miliónov dolárov. To teda znamená, že s pribúdajúcimi používateľmi má veľký priestor na rast.  

mobil aplikácia sociálne siete clubhouse
zdroj: Clubhouse/screenshot

Clubhouse je v testovacej verzii, ktorá je dostupná iba pre iOS

Aplikácia bola vytvorená Paulom Davisonom a Rohanom Sethom. „Budujeme klubovňu pre všetkých a pracujeme na tom, aby bola čo najrýchlejšie dostupná pre svet,“ píše sa na stránke aplikácie.

Clubhouse má byť bezpečnou platformou, kde celebrity, ale aj bežní ľudia, môžu konverzovať, odpovedať na otázky a diskutovať bez toho, aby vznikli akékoľvek záznamy. Jedným z pravidiel je, že nemôžeš nič nahrávať, uvádza portál Today.

V jednom z blogových príspevkov spoločnosť Clubhouse uviedla, že pridala bezpečnostné prvky vrátane blokovania, stlmenia, hlásenia v miestnosti a spôsobu, ako moderátori miestnosť zatvoria.

Anti-sociálna sieť, ktorá ukazuje reálny život. Nenájdeš v nej dokonalé fotky, filtre ani followerov

Je dôležité poznamenať, že Clubhouse je stále v testovacej verzii a je dostupný iba pre používateľov iOS. Používatelia Android si teda ešte budú musieť chvíľu počkať.

Keďže je aplikácia stále v začiatkoch, je prísne sledovaná. Edukácia zatiaľ vládne nad zábavou, pretože vývojári chcú najprv zistiť, ako aplikácia „pobeží“ pre serióznych užívateľov.

Avšak, asi ani oni nemali tušenie, že Clubhouse narobí vo svete rozruch a stane sa rýchlo populárny. Mnoho ľudí si myslí, že verzia pre Android je v štádiu prípravy a jej príchod je len otázkou času.

Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko

Zdroje: The New York Times, Glamourmagazine, Clubhouse, Today

Najnovšie videá

Trendové videá