Vznikli na Slovensku, teraz skupujú veľké čínske e-shopy. Amazon je pre nich ako trhovisko

  • Berlin Brands Group je dnes medzinárodná firma, ktorej zakladatelia pochádzajú zo Slovenska
  • Dnes spravujú niekoľko desiatok e-shopov a aktuálne vstupujú na čínsky trh
bbgthumbnailpb12
Dominik Brichta (vľavo) a Peter Both (vpravo) Miro Nôta
  • Berlin Brands Group je dnes medzinárodná firma, ktorej zakladatelia pochádzajú zo Slovenska
  • Dnes spravujú niekoľko desiatok e-shopov a aktuálne vstupujú na čínsky trh

Zdá sa, že čínske eshopy zažívajú v Európe raj. Ich ambícia rásť je skutočne veľká a dokazujú to aj v Nemecku, kde sa dostali do hľadáčika spoločnosti BBG, ktorej zakladatelia sú Slováci. Berlin Brands Group má dnes pod sebou vyše 40 online obchodov po celej Európe. Od nemeckých bánk získali navyše balík peňazí, ktoré im zabezpečia rásť ďalej. Celkovo im požičali viac ako 220 miliónov eur na svoj rozvoj a kúpu nových internetových obchodov.

Rozumný krok

Svojím biznis plánom sa v BBG líšia od klasického financovania startupov či nových nápadov. Jednoducho získavajú pod svoju správu potenciálne rastúce obchody. Kúpia ich, vyplatia majiteľov a rozvíjajú ďalej. Teraz sa zamerali na čínske portfólio, ktoré im dodá ďalšiu diverzitu a nový rozmer.

Ako na LinkedIn uviedol Jakub Žilinčan CMO z BBG, v Číne otvorili aj vlastné centrum akvizícií a fúzií v známom meste Shenzhen. Mesto je známe tým, že je centrom pre zahraničné investície a od konca 70. rokov jedno z najrýchlejšie rastúcich miest na svete. Ambíciou BBG je pomôcť čínskym online obchodom rásť aj v Európe či v USA. 

„Čína je bojiskom. Ak sa pozriete na novo registrovaných predajcov na Amazone, väčšina z nich pochádza z Číny,“ povedal pre Tech in Asia výkonný riaditeľ BBG Peter Chaljawski. Smerovanie na čínsky trh je od spoločnosti veľmi pragmatickým a zrozumiteľným krokom. Odhady vývoja čískeho e-commercu sú viac než pozitívne. Koronavírus navyše posilnil pozíciu online obchodov a ich predikcia je optimistická. 

Jedným z najväčších trendov na čínskom poli e-commercu je živé vysielanie na sociálnych sieťach a súčasný predaj produktov. Môžeme si to predstaviť ako teleshopping, ktorý je však zdieľaný na sociálnych sieťach. Niektorí experti tvrdia, že podobný trend môže zasiahnuť aj Európu. 

Čínsky trh s elektronickým obchodom bude podľa odhadov rásť aj v tomto roku enormým tempom. To súvisí aj s Európou a ambíciou čínskeho draka konkurovať veľkým európskym firmám. Prognózy pre rok 2021 v kontexte objemu trhu v online segmente sú odhadované na 2,1 bilióna dolárov, do roku 2024 to majú byť až 3 bilióny. 

zdroj: Miro Nôta – Peťo a Dominik, zakladatelia Electronic-star.

Rýchly rast

Slováci v BBG začínali doma so zvukovou technikou, postupne sa rozrástli až tak, že sa rozhodli svoje pobočky rozšíriť v Nemecku, kde videli veľký potenciál pre rast. Ikonická značka Klerstien patrí taktiež pod skupinu BBG. Podľa svojich slov zakladajú najmä na nemeckej kvalite, pretože ľudia veria brandingu krajiny a taktiež ich výrobkom. Dnes má skupina stovky zamestnancov a kancelárie po celom svete.

Od klasických akvizícii založených na investícií a náslendého podielu v danej firme sa rozhodli ísť inou cestou a zakladateľom dať ponuku na celkový predaj firmy. A ako zistia, že daný e-shop má potenciál? BBG nekupuje akékoľvek e-shopy, zamriava sa len na tie, ktoré majú stovky zákazníkov. Svoje portfólio pritom majú naozaj rôznorodé – od záhradných potrieb až po kuchynské spotrebiče. Teraz sa otvorili aj čínskemu trhu, ktorý ponúka nekonečné more možností. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Tech in Asia, LinkedIn

Najnovšie videá

Trendové videá