Vznikol, aby pomohol ľuďom z koncentračných táborov. Toto je príbeh ikonického BB Pudingu
- Slávny BB puding uzrel svetlo sveta v roku 1947
- Zlatú slovenskú klasiku pozná každý Slovák
- V priebehu 70 rokov sa puding stal vyhľadávanou pochúťkou
- Slávny BB puding uzrel svetlo sveta v roku 1947
- Zlatú slovenskú klasiku pozná každý Slovák
- V priebehu 70 rokov sa puding stal vyhľadávanou pochúťkou
Dizajn sa zmenil, no receptúra nie
Dizajny obalov sa menia pravidelne a inak to nebolo ani v prípade BB pudingu.
Ľudovít Winter sa po vojne s vervou pustil do potravinárskej výroby založením podniku „PANVITA, výroba dietetických a výživných potravných článkov“.
Na podnik spomínal Winter takto: „A teraz mám vyrábať detskú výživu, čo k tomu potrebujem? Lekára, ktorý sa vyzná vo výžive, chemika, ktorý zostaví dobré recepty, alebo dobrú propagáciu? Našiel som takýchto pracovníkov.“
Postupne sa výroba rozšírila o výrobky Dado, Silopan, preslávený BB puding pre dospelých a nakoniec Cerasil na črevné choroby. Puding sa v tej dobe považoval za liek.
Dizajn sa prvýkrát zmenil v 60. rokoch. V tom čase sa na trhu objavil aj Zlatý klas, všestranný pomocník pri pečení.
Obal, ktorý vidíš vyššie, je pravdepodobne najznámejší. Produkt zdobil v 70. a 80. rokoch.
Od polovice 90. rokov je Dr.Oetker hrdým nositeľom tradície výroby BB pudingu.
O prácu príde 75 ľudí
Spoločnosť vyrába v prenajatom objekte v Boleráze od roku 1993 požívatiny ako pudingy a dezerty v prášku. Keďže tento objekt už neposkytuje ďalšie možnosti na rozšírenie kapacity a zvýšenie produktivity, spoločnosť sa podľa neho rozhodla tento závod zatvoriť. Sortiment, ktorý produkovali v Boleráze, sa bude ďalej vyrábať v iných závodoch spoločnosti.
Situácia v maloobchode s potravinami je podľa Debreckého v uplynulých rokoch čoraz náročnejšia z hľadiska cien i nákladov, čo významne zvyšuje tlak na výrobnú problematiku.
„Toto veľmi ťažké rozhodnutie nevrhá žiadne zlé svetlo na kvalitu práce a nasadenie zamestnancov bolerázskeho závodu. Výrobcovia potravín sú v posledných rokoch pod čoraz väčším ekonomickým tlakom, najmä v dôsledku pandémie COVID-19 a ostrej konkurencie na trhu. Aby spoločnosť mohla byť so svojimi výrobkami naďalej udržateľne konkurencieschopná, musíme zvýšiť efektívnosť výrobného procesu, čo, žiaľ, v tomto konkrétnom objekte nie je možné,“ vysvetlil Debrecký.
Distribúcia nie je týmto opatrením dotknutá a spoločnosť bude naďalej zabezpečovať dostupnosť svojich výrobkov vo všetkých obchodoch na Slovensku. „Bolerázski zamestnanci dostanú osobitný balík odstupného, ktorý presahuje zákonné požiadavky, ako aj odborné pracovné poradenstvo a pomoc pri plánovaní ďalšej kariéry,“ doplnil.
Tradícia spoločnosti na slovenskom území siaha až do roku 1908, keď bola založená prvá zahraničná pobočka firmy v Rakúsko-Uhorsku. Ďalším významným krokom bolo založenie firmy na území Československa v Brne v roku 1923. Posledným zásadným medzníkom bol opätovný vstup na československý trh v roku 1991 a založenie spoločnosti pre Slovenskú republiku v roku 1993, uvádza web spoločnosti.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy