Work-life balance môže brzdiť tvoj úspech. Expert radí, ako ho dosiahnuť

  • Work-life balance podľa štúdií zvyšuje efektivitu zamestnanca
  • Podľa experta na digitálny marketing však oddychom ešte nikto neuspel
  • 7 faktorov, ktoré podľa experta pomôžu na ceste k úspechu
Digitalna-univerzita
Digitálna Univerzita
  • Work-life balance podľa štúdií zvyšuje efektivitu zamestnanca
  • Podľa experta na digitálny marketing však oddychom ešte nikto neuspel
  • 7 faktorov, ktoré podľa experta pomôžu na ceste k úspechu

Work-life balance, teda rovnováha medzi pracovným a súkromným životom, je pre mnohých ľudí čoraz väčšou prioritou. V posledných rokoch sa zjavil ako benefit aj v pracovných pozíciách medzi najväčšími zamestnávateľmi, akými sú banky či poisťovne.

Správna rovnováha pomáha zamestnancom sa naplno venovať svojej práci, pretože majú vyriešené osobné záležitosti. Vďaka tomu je nižšia aj úroveň stresu, výsledkom čoho zvyčajne býva lepší pracovný výkon.

Pre bežného zamestnanca tak work-life balance môže byť skvelý spôsob života – ako však upozorňuje známy odborník na digitálny marketing, pre dravých ľudí s cieľom uspieť, work-life balance nemusí v začiatkoch fungovať.

Odborník na digitálny marketing a zakladateľ Digitálnej Univerzity Ing. Jaroslav Vojtechovský, PhD., má k work-life balance iný uhol pohľadu než väčšina – kto chce byť úspešný, musí „zamakať“. A najlepšia príležitosť na to je vtedy, keď je mladý. 

Roky diskutujem s úspešnými podnikateľmi aj manažérmi. Všímam si, čo robia inak, čo im pomohlo uspieť a čím sa vieme od nich inšpirovať. Tých faktorov na úspech je viacero a niekedy treba mať aj šťastie,“ vysvetľuje Vojtechovský. Týchto 7 faktorov je podľa odborníka najdôležitejších na to, ako v mladom veku uspieť.

Ing. Jaroslav Vojtechovský, PhD. 

Jaroslav Vojtechovský je popredný expert na digitálny marketing a podnikanie. Najskôr pôsobil v praxi ako biznisový analytik, projektový manažér či marketingový konzultant.

Neskôr sa začal venovať učeniu a rozvíjaniu mladých talentov, pôsobí ako pedagóg na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave.

V marketingu je Vojtechovský známou postavou: Zakladal aj úspešné projekty ako  Digital Marketing Club či Positive Leadership Academy, pričom pôsobí aj ako životný kouč.

Po rokoch skúseností založil a vedie Digitálnu Univerzitu – najväčšiu vzdelávaciu organizáciu v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku.

Víkendové kurzy Digitálnej univerzity trvajú od pol roka do roka. Pomáhajú úplným začiatočníkom získať komplexný prehľad v marketingu. Rovnako pomáhajú aj skúseným marketérom držať si rozhľad v tomto dynamickom obore na čo najvyššej úrovni.

Digitálnu Univerzitu absolvovali už stovky študentov. Okrem dôležitého know-how od expertov v oblasti, na konci získavajú aj uznávaný certifikát, ktorý zaváži na pracovnom trhu.

Jaro
zdroj: Digitálna Univerzita – Ing. Jaroslav Vojtechovský, PhD. založil Digitálnu Univerzitu pred siedmimi rokmi.

1. Inšpiruj sa Japonskom

Vojtechovský si myslí, že každý z nás by sa mal zamerať na japonský koncept hľadania zmyslu života a úspechu, známy ako ikigai. Pointa je nájsť rovnováhu medzi tým, čo človek miluje, v čom má potenciál byť dobrý, a tým, čo svet potrebuje a je za to ochotný zaplatiť. Tieto prvky je potrebné vyvážiť.

Je jednoduchšie pracovať na niečom, čo človeka baví, napĺňa a dáva väčší zmysel. Navyše, má tak väčšiu motiváciu a potenciál v takejto oblasti uspieť,“ priblížil.

Slováci pritom veria svojim schopnostiam čoraz viac a aj Vojtechovský vyzýva k tomu, aby sa venovali svojej vášni a našli svoj „ikigai“.

Aj keď niekoho baví určitá oblasť, vždy je v ňom viacero pozícií, v ktorých sa dá uplatniť. „Napríklad keď miluješ šport, nemusíš byť rovno futbalista. Môžeš mať firmu, ktorá predáva športové potreby alebo byť športový kouč. Mladí sa riadia motiváciou, že rob, čo ťa baví, ale niekedy sa v tom stratia,“ povedal Jaroslav Vojtechovský.

2. Dôležité je poznať svoje ciele

Vojtechovský hovorí, že dôležité je nezameniť si sny za ciele. Cieľ by malo byť niečo konkrétne, merateľné, dosiahnuteľné a časovo ohraničené. Kým nemáme určené „kedy a ako“, je to stále len sen. Dôležité je si cieľ rozdeliť na jednotlivé menšie mikrociele.

Ak si chceš napríklad otvoriť internetový obchod, najskôr si musíš urobiť webovú stránku, kampane a mnoho ďalších medzikrokov,“ približuje Vojtechovský.

„Mojím cieľom je napríklad pomáhať ľudom v kariére a podnikaní. Preto som začal učiť na univerzite a až neskôr som založil Digitálnu Univerzitu. Dnes tam ponúkame už tri typy kurzov digitálneho marketingu podľa znalostí účastníkov. Vieme tak v rozvoji pomôcť úplnému začiatočníkovi, ale aj skúsenému marketérovi,“ hovorí. 

JJ_0024
zdroj: Digitálna Univerzita - Pred tým, ako sa Vojtechovský začal venovať vzdelávaniu, sám pracoval na rôznych marketingových pozíciách.

3. Dobrá stratégia ti pomôže dosiahnuť ciele

Stratégia je samotný plán, ako dosiahnuť svoje ciele. Mal by to byť zoznam samotných krokov, metód a spôsobov, vďaka ktorým bude človek napredovať. 

Inými slovami – na úspech je ideálne mať aspoň základnú stratégiu s krokmi a plánom, ktoré je nutné si následne počas realizácie vyhodnocovať a prispôsobovať. Platí to v podnikaní, ale napríklad aj v kariérnom raste zamestnancov.

Ak si chceš napríklad otvoriť kaviareň, musíš myslieť aj na to, aké druhy káv tam budeš ponúkať, akú si vybrať lokalitu a aký bude celkový koncept. Zamestnanec, ktorý chce povýšenie, by mal tiež mať stratégiu. Musíš sa pozrieť na to, aké skúsenosti sa na danej pozícii vyžadujú, a tiež sa inšpirovať ľuďmi, ktorí povýšenie už dosiahli a čo pre to urobili,“ vysvetľuje.

Vždy sa teda oplatí zvyšovať si svoje šance na to, aby človek dosiahol svoj cieľ.

Ak sa napríklad chcem stať marketingovým riaditeľom, potrebujem leadership a marketingové zručnosti, ktoré získam na MBA štúdiu na Digitálnej Univerzite. Získaný medzinárodne uznávaný titul mi navyše zvýši moje šance na túto pozíciu,“ dodáva. 

prednáška 1
zdroj: Digitálna Univerzita - Kurzy Digitálnej Univerzity poskytujú široký prehľad v digitálnom marketingu.

Digitálna Univerzita je na Slovensku mimoriadne úspešná

Digitálna Univerzita sa špecializuje na vzdelávanie v oblasti digitálneho marketingu. Ponúka tri druhy kurzov podľa doterajších znalostí:

  • certifikované štúdium vhodný aj pre začiatočníkov,
  • expert štúdium pre pokročilých,
  • MBA štúdium pre tých, ktorí majú manažérske ambície.

Prečo je to dôležité:

Absolvovanie kurzu môže účastníkovi pomôcť pri hľadaní práce v digitálnom marketingu a nových podnikateľských možností. Obsah kurzov sa zameriava na všeobecný prehľad v digitálnom marketingu, akými sú napríklad marketingová stratégia, budovanie brandu či copywriting a správa sociálnych sietí.

Študentovi po skončení štúdia ostane doživotný prístup k prednáškam a videomanuálom. Podľa zakladateľa Jaroslava Vojtechovského sú tieto kurzy vhodné pre každého.

„Naše kurzy sú postavené tak, aby sa v nich našiel každý, majú širokú škálu možností, kde sa v digitálnom marketingu uplatniť. Niekomu sa viac hodí pozícia projektového manažéra, niekoho viac zaujmú sociálne siete,“ uvádza. Pozri si prehľad kurzov →

4. Uč sa od skúsenejších a nájdi si mentora

Podľa experta je jednou z kľúčových vecí inšpirovať sa od skúsenejších. Hoci sa ľudia učia z vlastných chýb, vďaka chybám iných im môžu rovno predísť. 

V každom odvetví sa nájdu ľudia, ktorí o svojich úspechoch a neúspechoch hovoria verejne a poučne – sledovať sa dajú napríklad na LinkedIn. Odborník odporúča myšlienkových lídrov či expertov sledovať, vnímať, učiť sa od nich a stať sa aktívnym členom takejto komunity.

„Netreba sa báť a osloviť človeka, ktorý sa do určitých oblastí vyzná lepšie. Napríklad ak si chcem spraviť reklamu, ale nikdy som to nerobil, tak si na začiatok nájdem mentora – šikovného PPC-čkara, ktorý mi s tým pomôže, a pôjde to jednoduchšie,“ hovorí Vojtechovský. 

Copy of Photo-83
zdroj: Digitálna Univerzita – Digitálna Univerzita usporiadava aj networkingové akcie, kde študenti získavajú nové kontakty.

5. Buď vytrvalý, ale flexibilný 

Vytrvalosť  je jednou z najdôležitejších vlastností, ktoré by mal budúci úspešný človek mať. „Edison tiež musel vytvoriť tisíc žiaroviek, kým vytvoril fungujúcu. Úspech teda vyžaduje vytrvalosť a trpezlivosť,“ smeje sa Vojtechovský.

Veľmi častá chyba ľudí však je, že si určia svoj cieľ a idú za ním aj desať rokov bez zmeny. Niekedy je nutné odhaliť chybu, ktorú z prvého pohľadu človek nevidí, aby mohol napredovať. 

Dôležitá je spätná väzba. Napríklad záujemca o pozíciu personálneho manažéra sa hlásil už v štyroch firmách, ale nezobrali ho. Je vytrvalý, ide si za svojím snom. Ak by si od firiem, ktoré ho nezobrali, vyžiadal spätnú väzbu, mohol by zistiť, kde je jeho nedostatok a napraviť to. Napríklad by povedali, že má slabú angličtinu. Tak by sa teda posadil, poriadne zamakal a za polroka by z A2 mohla byť C1,“ vysvetlil. 

6. Zdravý životný štýl

Hoci by work-life balance podľa experta nemalo byť prvoradý v živote mladého človeka, ktorý to chce niekam dotiahnuť, nemal by zabúdať ani na zdravý životný štýl.

Medzi základy patrí kvalitný spánok, pravidelná výdatná strava, pravidelný šport a mal by si do programu zaradiť aj aktivity, ktoré prinášajú radosť a spúšťajú endorfíny,“ radí.

Takto by človek mal predísť vyhoreniu. Vojtechovský však hovorí, že cítiť únavu je normálne. „To je, ako keď navštevuješ posilňovňu. Párkrát si zacvičíš a cítiš bolesť. To však neznamená, že to máš hneď vzdať alebo cvičiť menej. Jednoducho to prejde, len to netreba preháňať,“ vysvetľuje. 

Podľa odborníka je teda správne poznať svoje hranice a vedieť, kam až je možné zájsť. Kompenzáciou by mali byť práve pravidelný šport a hobby.

thumbnail_IMG_2351
zdroj: Digitálna Univerzita – Aj napriek ťažkej práci je potrebné mať hobby, ktoré sú zdrojom energie.

Čo ťa najviac láka na digitálnom marketingu?

7. Vzdelávanie je najlepšou investíciou

Najlepšia investícia je investícia do seba. Tým sa zvýši hodnota človeka a rastie aj cena, ktorú sú iní ochotní za jeho služby zaplatiť. 

Na rozvoj či rekvalifikáciu je možné si vybrať z niekoľkých kurzov. Digitálna Univerzita už v októbri otvára siedmy ročník vzdelávania. „Na naše štúdium chodia aj ľudia, čo robia marketing 10 rokov, a povedali, že im to veľa dalo,“ teší sa skúsený marketér Vojtechovský.

Aj viacero marketérov sa časom začne venovať výhradne svojej špecializácii – kreatíve, PPC či napríklad SEO, pričom stratia prehľad v ostatných oblastiach.

Kurzy od Digitálnej Univerzity sú tak atraktívne aj pre ľudí na top pozíciách vo firmách, aby stíhali držať krok vo všetkých odvetviach digitálneho marketingu.

prednáška 2
zdroj: Digitálna Univerzita – Prezenčné prednášky Digitálnej Univerzity prebiehajú v hlavnom meste.

 

Prednášky 32 TOP odborníkov z praxe

Na Digitálnej Univerzite vyučuje až 32 odborníkov z oblasti digitálneho marketingu, ktorí pôsobia v slovenských firmách či sami v tejto oblasti podnikajú. Vyučujú tak kapacity, akými sú Michal Pastier, Peter Šebo, Filip Kuna či Anna Sabolová.

Je to ako štúdium na lekárskej fakulte. Doktor sa musí teoreticky naučiť všetko, prakticky sa však zameria len na jednu oblasť. Tak je to aj u nás, študent si prejde všetky dôležité témy, aby mal v marketingu dobrý rozhľad, a následne sa rozhodne, či chce robiť napríklad social media manažéra alebo PPC-čkara,“ vysvetlil nám Vojtechovský. 

„Semester“ začína už v októbri 

Digitálna Univerzita je ideálnym riešením pre každého, kto svoju kariéru v digitálnom marketingu berie vážne – či ide o zdokonaľovanie zručností, alebo získavanie nových pracovných príležitostí.

Štúdium prebieha vždy v sobotu – výmenou za voľný čas tak študenti dostanú špičkové vedomosti od najlepších odborníkov. Vojtechovský preto tento ročník trefne zastrešil pod názvom Sobotikal.

„Je to presný protiklad sabatikalu, dlhého pracovného voľna. Človek sa mu pravidelne venuje každú sobotu polroka, teda 16 sobôt. Môže si vybrať či študuje online z pohodlia domova, prezenčne alebo zmiešanou formou.“ doplnil.

Digitálny marketing je jedným z najperspektívnejších segmentov

Dopyt po marketingových špecialistov neustále narastá. Dokazuje to aj pravidelný medziročný nárast investícií do internetovej reklamy.

V roku 2023 firmy podľa samoregulátora IAB zainvestovali len do online reklamy 205 miliónov eur, čo je o 8 % viac ako v minulom roku. 

Podľa datareportal.com rovnako rastie aj počet užívateľov internetu a sociálnych sietí. Dôsledkom toho rastie aj záujem spoločností o reklamy na týchto miestach. Napríklad reklama na TikToku za rok 2023 oslovila o takmer 30 % viac užívateľov, čo znamená, že mesačne oslovia až 1,2 miliardy ľudí.

TikTok pritom len nedávno po rokoch spustil možnosť inzerovania pre Slovákov, čo spôsobilo veľký rozruch. Ide tak o ďalší signál, že digitálny marketing je neustále sa meniacim odvetvím, v ktorom je dôležité držať krok. Čo ťa naučí Digitálna Univerzita →

Zdroje: Work Life Balance Analysis, sbagency.sk, iabslovakia.sk, datareportal.com

Najnovšie videá

Trendové videá