33-ročná podnikateľka vytvorila z vedľajšieho biznisu impérium: Z 2 eur na hodinu k zárobkom 333 000 mesačne

  • Z dvoch eur za hodinu k mesačnému zisku 333 000 eur
  • Príbeh Penny Linn Designs, značky, ktorá ponúka plátna s rôznymi popkultúrnymi motívmi
Penny Linn Design je úspešná firma Kristy Rayovej
Zdroj: Instagram/Pennylinndesign
  • Z dvoch eur za hodinu k mesačnému zisku 333 000 eur
  • Príbeh Penny Linn Designs, značky, ktorá ponúka plátna s rôznymi popkultúrnymi motívmi

Krista Ray, 33-ročná podnikateľka, sa pred pár rokmi dostala k nečakanému biznisu, ktorý dnes generuje obrovský mesačný príjem. Svoju firmu Penny Linn Designs začala robiť ako koníček – vedľajší biznis, ktorý spočiatku neprinášal ani dostatočný zárobok na pokrytie nákladov.

Dnes však podnik generuje viac ako 333 000 eur mesačne. O príbehu svojej značky porozprávala v článku pre CNBC

Štýlové plátna pre novú generáciu

Krista Ray, zakladateľka Penny Linn Designs, vyrába vyšívacie plátna, nite a rôzne remeselné doplnky pre tých, ktorí sa zaujímajú o needlepoint (techniku vyšívania). Jej plátna sú známe modernými popkultúrnymi a prístupnými vzormi, ktoré zahŕňajú motívy ako šampanské, chipsy s octom a soľou z Cape Cod, citáty Taylor Swift a iné vtipné či štýlové dizajny.

Spoločnosť sa zameriava na plátna, ktoré sú jednoduchšie na vyšívanie, aby oslovili široké spektrum zákazníkov, najmä mladších ľudí, ktorí hľadajú zábavnú a kreatívnu aktivitu.

Od skromného začiatku k veľkým číslam

Všetko sa začalo v septembri 2020, keď LeRay spustila svoju stránku a predala za dve hodiny výrobky v hodnote 25 000 dolárov. Na prvý pohľad to vyzeralo ako obrovský úspech. No ako sama Krista tvrdí, začiatky neboli také ružové.

„Každé 10-centimetrové bavlnené plátno, ktoré sa predávalo za 50 dolárov (45 eur), mi trvalo šesť hodín maľovať a trvalo mi štyri mesiace, kým som sa dostala na dostatočnú produkciu,“ hovorí Krista. Počiatočné náklady na materiál dosiahli približne 6 400 eur a po zohľadnení času stráveného prácou sa jej zisk rovnal približne 2 dolárom (1,80 eura) za hodinu.

Hoci jej príjem z tohto podnikania bol skromný, Krista pokračovala v maľovaní, pretože ju to bavilo. V tom čase však zarobila viac peňazí blogovaním, čo bola jej hlavná profesia. Napriek tomu sa rozhodla venovať svojmu hobby, čo sa ukázalo ako správna voľba.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa Penny Linn (@pennylinndesigns)

Keď sa záujem zmenil na podnikanie

Kým v roku 2022 bol ešte jej biznis iba vedľajšou záležitosťou, v roku 2024 sa situácia zmenila. Jej firma Penny Linn Designs vygenerovala 4 milióny eur v predajoch, čo predstavuje približne 333 000 eur mesačne. Tento obrovský nárast je výsledkom nielen úsilia, ale aj efektívnejšieho fungovania podniku, ktorý si dnes môže dovoliť 36 % ziskovú maržu. Krista si dokonca vyplácala ročnú mzdu vo výške 73 000 eur, čo je len časť z jej ziskov, keďže zvyšok peňazí ide na rozširovanie firmy.

„Zvyšok týchto výnosov investujem do rozvoja a expanzie. Naša spoločnosť dnes zamestnáva 34 ľudí a máme aj kamenný obchod,“ dodáva LeRay. V marci 2024 firma otvorila obchod v Norwalku, Connecticut, kde začínala. Tento krok ukazuje, že Penny Linn Designs je pripravený na ďalší rast.

Kreativita, ktorá spája komunity

Kľúčovým faktorom rastu Penny Linn Designs je schopnosť prispôsobiť sa aktuálnym trendom a spájať remeselné hobby s pop kultúrou. LeRay podotýka, že remeslá ako vyšívanie zažili počas pandémie obrovský nárast popularity, keď si ľudia hľadali nové formy trávenia času. Tento záujem, najmä na sociálnych sieťach, výrazne ovplyvnil aj rast jej firmy. „Vyšívanie sa stalo veľmi populárnym vďaka TikToku, kde sa vianočné ozdoby stali virálnymi,“ hovorí LeRay.

Jej firma si našla najmä mladších zákazníkov zaujímajúcich sa o vzory, ktoré sú ľahko dostupné a odrážajú popkultúrne trendy. Kým iné značky ponúkajú tradičnejšie vzory, Penny Linn Designs sa zameriava na originálne dizajny.

Z blogerky na podnikateľku

Krista sa k vyšívaniu dostala cez svoju starú mamu a po jej smrti sa rozhodla túto aktivitu opäť objaviť. V marci 2020, keď sa cítila neisto kvôli pandémii, začala zdieľať svoje vyšívacie projekty online. „Cítila som, že zdieľanie módnych postov počas pandémie bolo necitlivé, keď sa vo svete diali tragédie,“ spomína Krista. Jej aktivita jej priniesla nielen kreatívne uspokojenie, ale aj pomohla prekonať ťažké obdobie.

Počas niekoľkých mesiacov, keď sa venovala maľovaniu a baleniu produktov, sa jej podnikanie pomaly rozrastalo. „Bol to skutočne jednoduchý začiatok. Po večeroch som maľovala plátna, sledovala obľúbené seriály a jednoducho si užívala tvorbu,“ hovorí.

Reálne úspechy a rast spoločnosti

Dnes Penny Linn Designs ponúka širokú škálu vyšívacích plátien a doplnkov, ktoré si zákazníci objednávajú nielen online, ale aj osobne v obchode v Connecticut. Nedávne otvorenie kamenného obchodu ukázalo, že spoločnosť má silnú komunitu podporujúcu jej rast.

„Keď sme otvorili obchod, ľudia začali stáť v rade už o 5:00 ráno. Mnohí prišli oblečení v našich farbách, čo ma veľmi dojalo,“ hovorí Krista.

Jej príbeh ukazuje, že správny moment, kreativita a zapojenie komunity môžu viesť k úspechu aj v oblasti remeselných podnikaní.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: CNBC, Instagram, Penny Linn Designs

Najnovšie videá

Trendové videá