Z pivnice k miliardám: Vďaka ruksakom vybudoval celosvetový „love brand“. Príbeh značky, ktorá si získala Slovákov
- Z jednoduchého nápadu v horách vytvoril miliardový biznis
- Príbeh švédskeho ruksaku, ktorý dobyl svet
- Z jednoduchého nápadu v horách vytvoril miliardový biznis
- Príbeh švédskeho ruksaku, ktorý dobyl svet
V malebnom švédskom mestečku Örnsköldsvik sa pred viac ako šesťdesiatimi rokmi začal písať príbeh, ktorý dnes pozná celý svet. Åke Nordin, nenápadný mladík s vášňou pre prírodu a inovácie, vtedy netušil, že jeho nápad zmení nielen jeho život, ale aj celý outdoorový priemysel.
Značka Fjällräven, ktorú založil, sa stala synonymom kvality, funkčnosti a škandinávskeho dizajnu. Všetko sa to začalo v roku 1950, keď mal Åke len 14 rokov. Ako nadšený turista trávil veľa času v horách, no neustále sa trápil s nepohodlnými a ťažkými batohmi.
„Vždy som si myslel, že musí existovať lepší spôsob, ako prenášať vybavenie v horách,“ spomínal Nordin na svoje začiatky.
Táto myšlienka ho priviedla k experimentovaniu s vlastným dizajnom batohu.
V roku 1950 vo svojich pätnástich rokoch Ake Nordin sám vyrobil prvý prototyp ruksaku, ktorý mal pevný rám.
Použil drevo z jaseňa a bavlnenú tkaninu, ktorú nastrihal zo starého stanu. Tento jednoduchý, no geniálny nápad, že rám môže prenášať hmotnosť ruksaku zo spodnej časti chrbta na ramená a boky, priniesol úplne nový komfort do nosenia ťažkých bremien.
„Cítil som, že som objavil niečo, čo môže zmeniť spôsob, akým ľudia nosia svoje veci,“ uviedol.
„Keď som prvýkrát vyšiel s týmto batohom do hôr, cítil som, že som na niečo prišiel,“ povedal.
Nordinov inovatívny batoh si rýchlo všimli aj ostatní turisti a horolezci. Dopyt po jeho výrobku rástol a v roku 1960 sa Åke rozhodol založiť vlastnú spoločnosť. Nazval ju Fjällräven, čo v švédčine znamená „arktická líška“.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo inšpirovalo mladého Åkeho Nordina k vytvoreniu prvého ruksaka?
- Aké boli je začiatky podnikania?
- Aká je filozofia značky a čo je G-1000?
- Ako sa Fjällräven stavia k udržateľnosti?
- Kto vedie spoločnosť v súčasnosti?
- Ako sa značka rozšírila do sveta
- Čo môže príbeh Fjällräven naučiť začínajúcich podnikateľov?
- Aké je dnes hodnota značky?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy