Za chybu, ktorú robia vodiči v „zlom“ počasí, hrozí pokuta 50 eur. Odborník radí, ako sa jej vyhnúť
- Na túto chybu upozorňovala už aj polícia
- Denne ju robia tisícky vodičov, ide pritom o základnú vec
- Na túto chybu upozorňovala už aj polícia
- Denne ju robia tisícky vodičov, ide pritom o základnú vec
Policajti pripomínajú, že keď vodič v spätnom zrkadle uvidí približujúce sa auto, môže zadnú hmlovku pokojne vypnúť. „V kolóne za sebou idúcich áut plne postačuje, aby malo hmlovku zapnuté posledné auto,“ uzavreli.
Naopak, policajti neodporúčajú zapínať v hustej hmle diaľkové svetlá. Ich lúč totiž svieti veľmi silno a takmer vodorovne, čo môže spôsobiť, že vodič uvidí ešte menej ako bez nich.
Nezabúdaj na kvalitné pneumatiky
Dobrým nápadom by bolo aj zájsť svojho „tátoša“ prezuť. Odporúča to Vladimír Guštafik zo spoločnosti Business Lease, ktorého cituje agentúra TASR.
„Zimné pneumatiky vďaka hlbšiemu dezénu lepšie držia v prípade zasneženej vozovky smer a vďaka mäkšej zmesi pneumatík lepšie priľnú k vozovke aj v prípade nízkych teplôt alebo zľadovatenému povrchu. Tým majú v zimných podmienkach výrazne kratšiu brzdnú dráhu a dokážu auto lepšie udržať na ceste,“ pripomenul.
Pokiaľ vodič jazdí na starších zimných pneumatikách, spoločnosť odporúča skontrolovať, či nemajú praskliny a iné poškodenia, ktoré výrazne zvyšujú riziko dopravnej nehody. Guštafik dodal, že treba skontrolovať aj funkčnosť a správne nastavenie sklonu svetiel, vrátane hmloviek.
Rovnako dôležité je aj predvídať správanie ostatných vodičov. Základom sú rýchle a správne reakcie, koncentrácia a defenzívna jazda. „Brzdné dráhy sú v sychravom počasí, na mokrej či primrznutej vozovke výrazne dlhšie ako bežne. Preto je potrebné viac predvídať, znížiť rýchlosť, nechávať si väčšie odstupy od vozidiel pred vami, aby ste mali na brzdenie viac priestoru,“ radí Guštafik.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy