Za hru zarobia takmer dva milióny mesačne. Slovenskí vývojári patria medzi špičku
- Pixel Federation je slovenská firma, ktorú si všimli aj veľké zahraničné médiá
- Šikovní Slováci vyvíjajú hry a každý rok majú niekoľko miliónové obraty
- Ktoré sú tie najúspešnejšie?
- Pixel Federation je slovenská firma, ktorú si všimli aj veľké zahraničné médiá
- Šikovní Slováci vyvíjajú hry a každý rok majú niekoľko miliónové obraty
- Ktoré sú tie najúspešnejšie?
Zarábajú milióny každý mesiac
V aplikácii Google Play má Pixel Federation v ponuke sedem hier, z ktorých má najviac stiahnutí Train Station a Diggy’s Adventure. Obe hry ich majú viac ako 10 miliónov.
Podľa Pixel Federation je práve Diggy’s Adventure tou najúspešnejšou. „Najväčšie tržby momentálne prináša do spoločnej kasičky Diggy‘s Adventure. Je to niečo medzi 1 až 2 miliónmi eur mesačne, už po odrátaní dane a poplatkov platformám,“ povedal pre Startitup produktový riaditeľ spoločnosti Pixel Federation Marek Stankovič.
Hlavným hrdinom je postava, ktorá sa snaží prekopať k rôznym odmenám. Má to však háčik. Používateľ sa musí najskôr dostať cez viaceré prekážky, a tým sa stáva hra dobrodružnou a zábavnou.
zdroj: Pixel Federation
Vlajková loď TrainStation
Jednou z najdôležitejších hier v histórii firmy bola aj hra TrainStation, ktorá bola aj veľmi dlho najziskovejšou. Práve vďaka nej sa mohla firma zamerať aj na vývoj iných hier.
„Dalo by sa to zjednodušiť a povedať, že zisk je merítkom úspechu hry. Nemá zmysel venovať energiu niečomu, čo je dlhodobo v strate. Nám ale veľmi záleží aj na tom, aby boli naše hry vnímané dobre medzi hráčmi, aby sa im páčili a aby sa pri hraní cítili dobre,“ povedal pre Startitup Stankovič.
TrainStation má aj svoje pokračovanie – Train Station 2. Tú si zatiaľ stiahlo cez milión ľudí. Hlavnou myšlienkou hier je vytvoriť železničné impérium a rozostavať sieť železníc.
Náklady na tvorbu hry sa podľa Stankoviča pohybujú na úrovni jedného milióna eur ročne. Celý vývoj novinky trvá minimálne jeden a pol roka v závislosti na danom tíme, ktorý hru vytvára.
A čo neúspechy? Pýtali sme sa aj na hry, ktoré nezaznamenali úspech a neboli veľmi ziskové. Podľa spoločnosti robí najmenšie obraty hra Emporea, ktorá generuje mesačne menej ako 100-tisíc eur, ale náklady na prevádzku hry sú veľmi malé, a tým pádom je tento zárobok v konečnom dôsledku čistý zisk.
„Nepamätám si, že by sme mali na niektorú hru vyslovene zlé reakcie komunity. Každá naša neúspešná hra sa stala neúspešnou v konečnom dôsledku vďaka neschopnosti generovať zisk. Dôvody, prečo to nevyšlo, boli rôzne. Nerád by som vyberal jednu konkrétnu. Výchádza to tak, že na jednu úspešnú hru Pixlu pripadá jedna neúspešná,“ opisuje.
Ako sú na tom ďalšie hry?
Vychytávkou Pixelu je aj hra Seaport, kde sú používatelia zodpovední za svoj prístav a starajú sa o jeho rozvoj. Cez Google Play si hru nainštalovalo viac ako 5 miliónov ľudí.
Spomínaná Emporea má približne dva milióny používateľov po celom svete. V App Store je umiestnených šesť hier, z toho aj najúspešnejšia Diggy’s Adventure.
Pre rok 2019 sľúbil Pixel Federation dve novinky, ktoré si už aktuálne môžeš aj zahrať. Počas leta prišla na trh hra AFK Cats, ktorá je zatiaľ dostupná len pre Google Play a má už vyše 100-tisíc inštalácií a druhou novinkou je pokračovanie TrainStation 2. Pixel Federation má do budúcnosti jasné plány, firma pripravuje pokračovanie svojej najúspešnejšej hry.
„Máme už nejaké nápady do budúcnosti, ale nerád by som predbiehal. Veci sa zvyknú v gamingu dosť rýchlo meniť. Taktiež momentálne pracujeme na pokračovaní Diggy’s Adventure, čo sa určite natiahne na veľkú časť roku 2020,“ dodáva pre Startitup Stankovič.
Pixel Federation je jedna z najúspešnejších slovenských firiem, ktorá bola založená v roku 2007. Za minulý rok hospodárila s tržbami viac ako 33,8 milióna eur a vyprodukovala zisk približne 4,4 milióna. Ich hry hrá 80 miliónov používateľov po celom svete a boli preložené do viac ako 16 jazykov.
Najviac hráčov má spoločnosť v Severnej Amerike a v Európe. Podľa interných štatistík firmy je však veľa hráčov v Rusku, Turecku, Brazílii alebo v Indii.
Je takmer nemožné nájsť hotových ľudí
Podľa CPO spoločnosti, Mareka Stankoviča, je veľmi ťažké zohnať v podobnom odbore ľudí, a preto sa do nich snažia investovať.
„Spomeniem jednu oblasť, ktorá sa dá nazývať investíciou, a tou sú ľudia. Snažíme sa o to, aby sa ľudom v Pixli nielen dobre pracovalo, ale aby sa im tu celkovo dobre existovalo. Okrem zveľaďovania našich priestorov, hromady benefitov a firemných eventov investujeme aj do vzdelávania našich zamestnancov,“ vysvetľuje pre Startitup.
Pixel ďalej investuje peniaze naspäť do svojich hier a akvizície hráčov. Na trhu je veľmi veľa konkurentov a hráč si má z čoho vyberať.