Za nové EČV môžeš zaplatiť len polovicu. Stačí spraviť jednoduchý krok
- Nové tabuľky s evidenčným číslom majú množstvo výhod
- Ak sa rozhodneš pre e-službu, zaplatíš o 50 % menej
- Nové tabuľky s evidenčným číslom majú množstvo výhod
- Ak sa rozhodneš pre e-službu, zaplatíš o 50 % menej
O nových tabuľkách evidenčných čísel (TEČ) na vozidlá sme ťa už informovali. Ako už určite vieš, s ich „nástupom“ do praxe sa na návrhárov a samotné Ministerstvo vnútra SR vyliala kritika.
Mnohí si neuvedomujú, že pri nových tabuľkách nejde vždy len o dizajn, aj keď, samozrejme, aj ten hrá dôležitú rolu, no najmä motoristom v mnohých smeroch ušetria nielen čas, ale aj peniaze.
V podcaste Ministerstva vnútra SR Zvnútra o vnútre sa riaditeľ odboru dokladov a evidencie Prezídia PZ Jozef Jánsky s moderátorkou podcastu rozprával najmä o výhodách nových značiek. Jozef Jánsky dôkladne spresnil a vysvetlil vývoj značiek, ich dôležitosť a najmä uľahčenie množstva záležitostí, s ktorými sa Slováci doposiaľ stretávali.
Jánsky hneď v úvode zopakoval a ozrejmil, že tabuľka môže byť viazaná buď na vozidlo, alebo jeho držiteľa, takže pri predaji auta sa majiteľ môže rozhodnúť, či spolu s autom predá aj tabuľku s evidenčným číslom, respektíve jeden pár tabuliek, alebo si ich ponechá.
Rovnako je na tom nový majiteľ vozidla. Buď sa rozhodne pre nové tabuľky a požiada o ne na dopravnom inšpektoráte, prípadne si dá svoje z jeho predošlého auta, avšak nové vozidlo musí stihnúť prihlásiť v priebehu jedného roka odo dňa prepisu starého vozidla.
Ak si nový majiteľ ponechá tabuľku, ktorá je už na vozidle, ktoré kupuje, platí správny poplatok len za prepis vozidla.
„Dopredaj“ starých TEČ
Riaditeľ Jánsky v podcaste uviedol, že v súčasnosti inšpektoráty vydávajú pôvodné skladové zásoby tabuliek, a to až do ich vyčerpania. Uviedol, že počet tabuliek je ešte dostupný na pár mesiacov, „ale všetko závisí od jednotlivých okresov“.
Ak sa však majiteľ nového vozidla rozhodne, že chce mať nové značky už teraz – novú tabuľku, v novom dizajne, „môže o ňu požiadať prostredníctvom elektronických služieb Ministerstva vnútra SR alebo osobne na dopravnom inšpektoráte“, spresnil Jánsky.
Práve na dizajn TEČ smerovala kritika Slovákov, no riaditeľ Jánsky povedal, že v prípade výberu a dohôd o nových značkách išlo o viaceré stretnutia všetkých zúčastnených strán. „…nášho odboru, automobilových opravovní, zástupcov vysokej školy výtvarných umení a ďalších odborníkov, kde sa preberali technické a grafické možnosti. Preberalo sa viacero návrhov a napokon zvíťazil návrh jednej študentky Simony,“ vysvetlil Jozef Jánsky.
Ako uviedol, hlavným kritériom bola najmä čitateľnosť za akýchkoľvek svetelných podmienok. Pri starých TEČ sa dialo to, že pri zníženej viditeľnosti prichádzalo „k zámene písmena O s 0 alebo I s 1“.
„Nový dizajn obsahuje písmená, ktoré sú tvarované do hranatejších tvarov, a čísla sú guľatejšie,“ povedal riaditeľ. V skratke išlo najmä o to, aby boli strojovo čitateľné a dochádzalo k čo najnižšiemu počtu chýb pri zámene písmen či čísel.
Lacnejšia voľba ešpézetiek
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.