Za opravu týchto áut dáš celý majetok. Jeden typ vozidiel ťa vyjde o dve tretiny lacnejšie

  • Láka vás kúpa superauta?
  • Nezabudnite, že s veľkou mocou prichádza aj veľká zodpovednosť – a účty za servis
  • Zistite, prečo servis luxusných áut stojí toľko peňazí.
superauto lamborghini
  • Láka vás kúpa superauta?
  • Nezabudnite, že s veľkou mocou prichádza aj veľká zodpovednosť – a účty za servis
  • Zistite, prečo servis luxusných áut stojí toľko peňazí.

Superautá – tie lesklé, dravé a krásne stroje, o ktorých sníva nejeden automobilový nadšenec. Vlastniť jeden z týchto luxusných vozidiel je symbolom úspechu a prestíže. Avšak kým sa väčšina ľudí sústredí na cenu samotného auta, málokto si uvedomuje, že tam to nekončí.

Prečo je servis superáut taký drahý a ako sa tieto náklady porovnávajú s bežnými autami, ako je napríklad Škoda Fabia? Zvyčajne platí, že v najväčších mestách – Bratislava a Košice – je normohodina práce najdrahšia, informuje portál autozurnal.com

Vlastniť superauto si nemôže dovoliť každý. Jeho údržba je náročná a nejednoduchá úloha, tieto vozidlá sú na to málokedy navrhnuté. Podobný servis, ktorý by si potreboval vymeniť na Škode a zabral by niekoľko hodín, by na McLarene mohol zabrať aj 5 dní. Oprava superauta je podľa portálu Supercarblondie.com približne o 30 % nákladnejšia ako pri luxusných autách. 

Čím dlhšie odkladáš opravy, tým hlbšie si siahneš do vrecka

Ak odkladáš servis na svojej Fabii už niekoľko mesiacov, kúpa superauta asi nebude tou správnou voľbou. Ide totiž o vysokovýkonné autá, ktoré tlačia svoje motory na extrémne limity. Čím dlhšie čakáš, tým viac problémov sa nakopí. Avšak ak už tie problémy začneš riešiť, treba rátať s tým, že sa buchneš po vačku. Ani výmena motorového oleja nevychádza najlacnejšie. 

Kým do Škody naleješ motorový olej do pár minút a pri žiadnych iných komplikáciách zaplatíš približne 100 eur, jednoduchá výmena v Bugatti Vevron trvá 27 hodín a stojí 21-tisíc dolárov. „Ak zoberieme do úvahy len nehodové poškodenie ako opotrebenie, majitelia často čelia nákladom na údržbu vo výške 5 – 10 % z kúpnej ceny len za prvý rok,“ hovorí Arvaan Joshi, manažér Super Car Club India.

Niektoré autá musia opravovať iba vyškolení technici

Joshi taktiež dodal, že superautá sa už neopravujú, rovno im vymieňajú celé diely. Tieto sa však zháňajú oveľa ťažšie. Ak ich aj nájdeš, väčšina superáut vyžaduje špeciálne navrhnuté nástroje. Samozrejme, nie každý môže superauto opravovať. Napríklad na Ferrari vykonávajú 7-ročný Genuine Maintenance servis iba vysoko kvalifikovaní technici, ktorí boli vyškolení vo Ferrari Training Centre v talianskom Maranelle. 

Zdroje: Supercarblondie.com, autozurnal.com

Najnovšie videá

Trendové videá