Za sociálne siete bez reklamy si budeme platiť. Meta si pýta dvojcifernú sumu
- Meta reaguje na mastnú pokutu zo začiatku roka
- V Európe si tak za sociálne siete bez reklamy budeme musieť zaplatiť
- Nebude to však zanedbateľná suma
- Meta reaguje na mastnú pokutu zo začiatku roka
- V Európe si tak za sociálne siete bez reklamy budeme musieť zaplatiť
- Nebude to však zanedbateľná suma
Za používanie obľúbených sociálnych sietí bez reklám si budú musieť Slováci zrejme v budúcnosti zaplatiť. Spoločnosť Meta Platforms, Inc., známa tiež ako Meta, ktorá má pod palcom Facebook, Instagram či Whatsapp, sa podľa Reuters chystá predstaviť plány predplatného pre európskych používateľov týchto služieb.
Na výber bolo podľa informácií spomínaného portálu niekoľko cenových plánov, no za najprechodnejší považujú platbu 10 eur mesačne. Podľa jedného z blízkych zdrojov spravodajskej agentúry by malo byť toto predplatné implementované už v najbližších mesiacoch.
Možnosť výberu
Reuters uvádza, že je návrh pokusom spoločnosti Meta splniť nariadenia Európskej únie, ktoré hrozia obmedzením jej schopnosti prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodia hlavný zdroj jej príjmov.
To, že spoločnosť prinesie možnosť výberu medzi bezplatným plánom podporovaným reklamami a plateným predplatným môže viesť k tomu, že sa používatelia rozhodnú pre ten prvý. Mete to však pomôže dodržiavať predpisy bez toho, aby to ovplyvnilo jej reklamné podnikanie.
V porovnaní s ostatnými predplatnými na obľúbených službách patrí plánovaná výška predplatného za Facebook a Instagram do kategórie tých vyšších. Streamovacia služba Netflix si za svoj základný plán účtuje 7,99 eur mesačne, za YouTube Premium si Slováci zaplatia približne 7,19 eur a za Spotify 6,49 eur.
Meta si totiž na mobilných zariadeniach chce v rámci jedného účtu účtovať zhruba 13 eur, pretože by podľa jedného zo zdrojov Meta zohľadňovala provízie účtované obchodmi s aplikáciami Apple a Google.
Ide o reakciu spoločnosti na mastnú pokutu zo začiatku roka
Reakcia Mety na nové pravidlá ochrany osobných údajov v EÚ je tak na svete. Poskytnutím platenej verzie sa spoločnosť snaží dodržiavať pravidlá ochrany osobných údajov a tlmiť obavy regulačných orgánov EÚ.
Ako sme ťa informovali v tomto článku, v januári dostala spoločnosť Meta od írskej Komisie pre ochranu údajov (DPC) pokuty vo výške 390 miliónov eur za porušenie pravidiel ochrany súkromia. Spoločnosti zároveň zakázala využívať takzvaný „zmluvný“ právny základ na posielanie reklám používateľom na základe ich online aktivity.
Spoločnosť Meta následne uviedla, že má v úmysle požiadať používateľov v EÚ o ich súhlas predtým, ako povolí podnikom zacieliť reklamy s cieľom riešiť vyvíjajúce sa regulačné požiadavky v regióne.
Hovorca spoločnosti Meta uviedol, že spoločnosť verí v „bezplatné služby, ktoré sú podporované prispôsobenými reklamami“, ale skúma „možnosti, ako zabezpečiť dodržiavanie vyvíjajúcich sa regulačných požiadaviek“.
Spoločnosť zo Silicon Valley v roku 2022 zarobila viac ako 133 miliárd dolárov na príjmoch z reklamy, keď sledovala milióny ľudí na svojich platformách sociálnych médií a všeobecnejšie online, aby im zobrazovala reklamy.
Zdroje: Reuters, archív Startitup